Miten meikillä kuulas iho?
Oma ihoni on samea, rasvoittuva ja nenässä on ihohuokoset laajentuneet ja mustapäitä nenässä joita ei saa millään konstilla pois. Myös hikoilen kasvoista, etenkin hiusrajasta ja nenän alta aika herkästi.(siihenkin neuvot tervetulleita)
Epäpuhtauksia ei siis ole eikä mitään näppyjä eikä finnejä ole ollut ikinä.
Saako pelkällä meikillä ihosta kuulaamman?
Kosmetologille ei nyt olisi varaa mennä. Mieluummin sillä rahalla ostan kotiin hyvät hoitotuotteet ja meikit.
Kerran ihoni oli tosi hehkuva, olin silloin nutrilett kuurilla, join 3 litraa vettä päivässä ja käytin ladattavaa kasvoharjaa.
Kasvoharja meni rikki(pitäisi ostaa varmaan uusi) enkä tuota 3 litraa aina jaksa juoda, saati nutrata! Pari litraa menee kyllä vettä päivässä, 10 vuotta jo juonut tuon verran. Kolme litraa kun juo niin saa olla koko ajan juomassa ja vessassa.
Nyt vinkit kehiin kuulaaseen ihoon!
Etenkin meikkivinkit.
Olen 35-vuotias nainen eli ikäkin alkaa tietysti näkymään muttei minulla nuorempanakaan mikään hehkuva kuulas iho ole ikinä ollut.
Kommentit (21)
Saa pelkällä meikillä ihosta kuulaamman. Rasvoittuva iho jos on, niin puuteri on melkeinpä välttämätön myös, mutta sitä voi käyttää esim. vain paikallisesti t-alueelle joka rasvoittuu, tai vain hyvin kevyesti.
Itselläni useimmat meikkivoide + puuteri yhdistelmät tuottaa kuulaan ihon. Käytän lisäksi Isadoran korostus- ja varjostusväripalettia, josta korostusta otsalle, poskipäihin ja leukaan sutimalla saa erityisen hehkuvan iho. Joskus heti meikatessa iho näyttää liian puuteriselta ja mattaiselta, mutta kun ihon rasva alkaa ihan vartissa tulemaan läpi, niin sitten on kuulas, hyvännäköinen iho.
Ei sitä pelkällä meikillä kuulaaksi saa. Pohja jolle se levitetään, eli iho, on oltava kunnossa. Mulla tuli iho heleämmäksi kun siirryin korealaisiin ihonhoitotuotteisiin ja satsasin muutenkin säännölliseen ihonhoitoon. Pääosin suurin apu on varmaan ollut aha/bha tuotteissa ja c-vitamiinitipoissa. Tosin ei ainakaan mun kohdalla voi mistään glass skinistä puhua, mutta huomattava parannus on entiseen.
Eli mulla tämmösiä kokemuksia.
Tuttavan kasvoja oon katsonut nyt lähiaikoina. Ei mtn pahaa aknea tai tulehdusta, mutta epäpuhtautta.
Haki suun kautta syötävän antibioottikuurin, nyt iho hehkuu. Eli ei lähtenyt pelkät epäpuhtaudet, vaan ihosta tuli kuulas, miten tää on mahollista? Ennen näytti tunkkaiselta. Eli hänellä auttoi antibioottikuuri.
Sit itselläni: iho on kuulas, jos urheilen, juon vettä, nukun hyvin ja syön kasviksia.
Jos elän huonosti, näkee ihosta. Ei mtn muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pelkällä meikillä kuulaaksi saa. Pohja jolle se levitetään, eli iho, on oltava kunnossa. Mulla tuli iho heleämmäksi kun siirryin korealaisiin ihonhoitotuotteisiin ja satsasin muutenkin säännölliseen ihonhoitoon. Pääosin suurin apu on varmaan ollut aha/bha tuotteissa ja c-vitamiinitipoissa. Tosin ei ainakaan mun kohdalla voi mistään glass skinistä puhua, mutta huomattava parannus on entiseen.
Kunnon meikki kyllä peittää sen "pohjan" aika hyvin. Ei nyt mitään valtavia pattifinnejä toki, mutta esim. pienet rypyt, ihohuokoset jne menee silikonipitoisilla pohjustustuotteilla mainiosti piiloon.
C-vitamiinia sisältävä seerumi kirkastaa ja heleyttää sameaa ihoa. Sama vaikutus on hedelmähappoja sisältävällä kasvokuorinnalla, joita on monilla kosmetiikkamerkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon meikki kyllä peittää sen "pohjan" aika hyvin. Ei nyt mitään valtavia pattifinnejä toki, mutta esim. pienet rypyt, ihohuokoset jne menee silikonipitoisilla pohjustustuotteilla mainiosti piiloon.
Mutta ei niitä voi oikeen kesällä käyttää, tulee liian raskas look.
Mulla on semmoinen outo juttu että nuo mitkään ihonhoidot (kosmetologilla tai kotona) ei ole vaikuttaneet mitään. Myöskin iholleni tuntuu olevan ihan sama millaista rasvaa sille laitan tai laitanko mitään, se on aina ihan samanlainen. Ei mikään superhohtava mutta ihan ok.
Niinpä olen jo 10 vuotta vaan pessyt naaman saippualla ja jättänyt rasvaamiset väliin, paitsi jos talvella joskus poskilla iho kiristää niin paikallisesti perusvoidetta. En käytä edes aurinkovoiteita koskaan. Siksi huvittaa että ihmiset toisinaan kehuvat ihoani tai yllättävät että olen 43-vuotias, eikä ole ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, Mä ymmärrän sitten kuulauden vähän erilailla, eli mielestäni iho on silloin kuulaan näköinen kun on itsessään hyvässä kunnossa ja meikkiä ei juuri tarvita, muuta kuin joku kevyt bb tms voide.
Käytä 1-2 kertaa viikossa heleyttävää ja kirkastavaa naamiota. Sen jälkeen kosteuttava ja ravitseva päivävoide/seerumi tai jos haluat enemmän väriä nassuun niin BB tai CC voide. Lumenen CC:ta on kehuttu paljon niin blogeissa kuin kosmetiikkafoorumeilla.
Yllämainitut aha- ja bha-tuotteet ja c-vitamiini ovat tosi hyviä antamaan kuulautta. Lisäksi kosteutus on todella tärkeää, ilman sitä ei kuulautta saa aikaan. Ihon rasvoittuminen ja tunkkaisuus johtuu usein siitä, että ei kuorita eikä kosteuteta tarpeeksi, jolloin iho tuottaa liikaa talia, huokoset tukkeutuvat ja ihoon kertyy epäpuhtauksia. Etanatuotteet ovat myös mainioita rasvoittuvalle iholle. Kurkkaa tätä: https://blogit.terve.fi/ostolakossa/korealainen-10-vaiheinen-ihonhoitor…
Hyviä kuulaita meikkivoiteita ovat esimerkiksi BareMineralsin BareSkin-seerumimeikkivoide ja Lumenen uusi Natural Glow Fluid Foundation. Kumpaakin voi kerrostaa, jos haluaa lisää peittävyyttä. Lisähehkua saa nestemäisillä highlightereilla, mm. Lumenella on kiva.
Minulla auttaa meikittömyys. Viikko ilman meikkiä niin kaikki epäpuhtaudet hävinneet ja ihohuokoset supistuneet. Mutta en voi olla ilman meikkiä koska iho niin huono, paha couperosa iho. Bareminerals puuteria käytän, ei pitäisi tukkia ihohuokosia.
Kiitos vastauksista 😊
Uskon että ihoni kaipaa kosteutta mutten onnistu kosteuttamaan sitä tarpeeksi. Joskus vedin bepanthenia yöksi ja silloin iho näytti vähän paremmalta.
Minulla univelkaa, olen 9kk ikäisen vauvan äiti ja väsymys näkyy kyllä ihossa.
Tuo Lumenen cc on kyllä ollut yllättävän hyvä! Täytyy taas ostaa.
Pitää nyt kyllä ostaa pari naamiopurkkia ja hyvä kuorinta ja seerumi.
Ja kuultotipat 😉
Ap
Meillä ei-niin-täydellisen ihon omistajilla on onneksi valinnanvaraa kosmetiikkapuolella. On heleyttävää, virkistävää, kiinteyttävää ja tasoittavaa täsmähoitoa erilaisiin ongelmiin. Itse käytän c-vitamiiniseerumia kun nassu kaipaa energiaboostia, vaikutuksen näkee viikossa parissa kun iho kirkastuu ja napakoituu. Myös laajentuneet huokoset supistuvat vitamiinivoiteella.
Miksi haluat meikillä peittää ihosi todellisen olemuksen? Eikö olisi järkevämpi muuttaa ihoa vaikuttamalla elintapoihin? Mustapäitä aiheuttaa mm. tupakka ja liian epäsäännöllinen petivaatteiden vaihto. Elimistö toimii pääsääntöisesti sisältä ulospäin, joten runsas oliiviöljyn ja auringonkukan siementen syöminen vaikuttaa ihoon parhaiten syötävistä tuotteista. Paistirasvan poisjättäminen on myös hyvä keino ja omasuosikki ruoka-annokseni jonka syön päivittäin on Tonnikalasalaatti, auringonkukan siemenillä ja erittäin runsaalla Oliiviöljyllä. Oliiviöljy on ainut öljyistä koostumukseltaan joka soveltuu runsaaseen ja päivittäiseen käyttöön, sen lisäksi se soveltuu parhaiten verisuonille ja sydämelle parantaen verenkierto elimistön ominaisuuksia. Paistaessa ruokaa on aivan sama minkä öljyn valitsee koska öljy pilaantuu joka tapauksessa, jäljelle jää enää vain makukysymys. Moni nainen väittää unen olevan paras lääke iholle mutta fysiologiaa ymmärtävälle ihmiselle tämä väite paljastuu olevan erheellinen olettamus. Uni palauttaa kasvojen lihaksissa olevien hermoratojen kimmoisuuden joka saa kasvojen ihon kohoamaan, iho sen sijaan on hengittävä elin, joten paras lääke iholle on raikas ulkoilma. Mutta kuten aina, geenien osuutta ei voi väheksyä :)
Itämaan tietäjä kirjoitti:
Miksi haluat meikillä peittää ihosi todellisen olemuksen? Eikö olisi järkevämpi muuttaa ihoa vaikuttamalla elintapoihin? Mustapäitä aiheuttaa mm. tupakka ja liian epäsäännöllinen petivaatteiden vaihto. Elimistö toimii pääsääntöisesti sisältä ulospäin, joten runsas oliiviöljyn ja auringonkukan siementen syöminen vaikuttaa ihoon parhaiten syötävistä tuotteista. Paistirasvan poisjättäminen on myös hyvä keino ja omasuosikki ruoka-annokseni jonka syön päivittäin on Tonnikalasalaatti, auringonkukan siemenillä ja erittäin runsaalla Oliiviöljyllä. Oliiviöljy on ainut öljyistä koostumukseltaan joka soveltuu runsaaseen ja päivittäiseen käyttöön, sen lisäksi se soveltuu parhaiten verisuonille ja sydämelle parantaen verenkierto elimistön ominaisuuksia. Paistaessa ruokaa on aivan sama minkä öljyn valitsee koska öljy pilaantuu joka tapauksessa, jäljelle jää enää vain makukysymys. Moni nainen väittää unen olevan paras lääke iholle mutta fysiologiaa ymmärtävälle ihmiselle tämä väite paljastuu olevan erheellinen olettamus. Uni palauttaa kasvojen lihaksissa olevien hermoratojen kimmoisuuden joka saa kasvojen ihon kohoamaan, iho sen sijaan on hengittävä elin, joten paras lääke iholle on raikas ulkoilma. Mutta kuten aina, geenien osuutta ei voi väheksyä :)
Miten se iho hengittää?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista 😊
Uskon että ihoni kaipaa kosteutta mutten onnistu kosteuttamaan sitä tarpeeksi. Joskus vedin bepanthenia yöksi ja silloin iho näytti vähän paremmalta.
Minulla univelkaa, olen 9kk ikäisen vauvan äiti ja väsymys näkyy kyllä ihossa.
Tuo Lumenen cc on kyllä ollut yllättävän hyvä! Täytyy taas ostaa.
Pitää nyt kyllä ostaa pari naamiopurkkia ja hyvä kuorinta ja seerumi.
Ja kuultotipat 😉Ap
Se bepanthen auttoi varmaan siksi, että se pystyi lukitsemaan sen vähäisenkin ihossa olleen kosteuden alleen. Tuollaisen rasvaisen voiteen alle kannattaakin laittaa superkosteuttavia tippoja. Rasvainen voide sitten lukitsee sen tippojen kosteuden ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Oma ihoni on samea, rasvoittuva ja nenässä on ihohuokoset laajentuneet ja mustapäitä nenässä joita ei saa millään konstilla pois. Myös hikoilen kasvoista, etenkin hiusrajasta ja nenän alta aika herkästi.(siihenkin neuvot tervetulleita)
Epäpuhtauksia ei siis ole eikä mitään näppyjä eikä finnejä ole ollut ikinä.Saako pelkällä meikillä ihosta kuulaamman?
Kosmetologille ei nyt olisi varaa mennä. Mieluummin sillä rahalla ostan kotiin hyvät hoitotuotteet ja meikit.Kerran ihoni oli tosi hehkuva, olin silloin nutrilett kuurilla, join 3 litraa vettä päivässä ja käytin ladattavaa kasvoharjaa.
Kasvoharja meni rikki(pitäisi ostaa varmaan uusi) enkä tuota 3 litraa aina jaksa juoda, saati nutrata! Pari litraa menee kyllä vettä päivässä, 10 vuotta jo juonut tuon verran. Kolme litraa kun juo niin saa olla koko ajan juomassa ja vessassa.Nyt vinkit kehiin kuulaaseen ihoon!
Etenkin meikkivinkit.
Olen 35-vuotias nainen eli ikäkin alkaa tietysti näkymään muttei minulla nuorempanakaan mikään hehkuva kuulas iho ole ikinä ollut.
Itse löysin messuilta aivan ihanan Gaya-mineraalimeikin suteineen + sen alle primerin. Tulee tosi nätti iho. Näytän myös paljon nuoremmalta :) mistä iso plussa. Mineraalimeikki on kuin puuteria, joka muuttuu ohuenohueksi mutta peittäväksi meikkivoiteeksi iholla (tämä siis mun amatöörin oma määritelmä, en osaa paremmin kuvailla). Ainoa huono puoli oli, että setti oli niin kallis, etten raaski käyttää tuotteita joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäpuhtauksia ei siis ole eikä mitään näppyjä eikä finnejä ole ollut ikinä.Saako pelkällä meikillä ihosta kuulaamman?
Kosmetologille ei nyt olisi varaa mennä. Mieluummin sillä rahalla ostan kotiin hyvät hoitotuotteet ja meikit.Kerran ihoni oli tosi hehkuva, olin silloin nutrilett kuurilla, join 3 litraa vettä päivässä ja käytin ladattavaa kasvoharjaa.
Kasvoharja meni rikki(pitäisi ostaa varmaan uusi) enkä tuota 3 litraa aina jaksa juoda, saati nutrata! Pari litraa menee kyllä vettä päivässä, 10 vuotta jo juonut tuon verran. Kolme litraa kun juo niin saa olla koko ajan juomassa ja vessassa.Nyt vinkit kehiin kuulaaseen ihoon!
Etenkin meikkivinkit.
Olen 35-vuotias nainen eli ikäkin alkaa tietysti näkymään muttei minulla nuorempanakaan mikään hehkuva kuulas iho ole ikinä ollut.Itse löysin messuilta aivan ihanan Gaya-mineraalimeikin suteineen + sen alle primerin. Tulee tosi nätti iho. Näytän myös paljon nuoremmalta :) mistä iso plussa. Mineraalimeikki on kuin puuteria, joka muuttuu ohuenohueksi mutta peittäväksi meikkivoiteeksi iholla (tämä siis mun amatöörin oma määritelmä, en osaa paremmin kuvailla). Ainoa huono puoli oli, että setti oli niin kallis, etten raaski käyttää tuotteita joka päivä.
Ja siis olin Lumenen meikkivoiteiden käyttäjä aiemmin, koska tykkään ohuista meikeistä. Tämä on uusi tuttavuus.
Mä koin 45-vuotiaana ahaa-elämyksen: Laitan nykyään meikkivoiteen puuterisudilla, tai siis sellaisella meikkisiveltimellä töpöttämällä. Ostin todella loistavan meikkivoiteen: Estee Lauderin Double Wear Nuden. Kiitos myyjälle, tämä oli ihan loistovalinta ja just tolleen meikkisiveltimellä laitettuna tulee nimenomaan kuulas lopputulos. Lisäksi ostin Biothermin todella hyvän kosteusvoiteen.
Mutta on siis ollut aina hyvä ja superhelppo iho, ainoa ärsytys on se, että iho punertuu tosi helposti heti kun on vähän kuuma tai on auringossa. Punakkuuteen mulla on vielä extrana Joe Blascon punaisuutta vähentävä tökötti.
Mutta nyt ikääntyminen alkaa näkyä ja vaihdoin vielä työpaikkaa ja veikkaan ettei paikan sisäilma ole ihan priimaa (muutkin vähän oireilee) ja iho ensin kuivui aivan kamalaksi ja hilseileväksi ja nyt on tullut pientä näppylää jne.
Nosto, minuakin kiinnostaa.
Lähes sama tilanne kuin ap:lla mutta olen nuorempi ja finnejä löytyy toisinaan paljonkin.