Perunat kuehuneet 2h ja edelleen raakoja?
Äitini pyysi minua hoitamaan ruoanteon kun joutui lähtemään asioille kiireessä. Hän antoi tehtäväksi valmistaa perunamuusin. Muusiperunat olivat ilmeisesti tänäaamuna ostettua Rosamundaa. Perunat olivat jotenkin erikoisen tuntuisia kädessä, sellaisia hiukan joustavia. Kuoret olivat niin tiukassa että perunoita kesti kuoria kauan kun piti rystyset valkoisina painaa kuorimaveistä. Pilkoin perunat ja ovat olleet kiehumassa tasan 2h ja edelleen aivan umpi raakoja kaikki. Miten tuo voi olla mahdollista?
Olen mä elämäni aikana perunat keittänyt tarpeeksi usein jotta sen osaan mutta ennen ei ole näin käynyt.
Kommentit (14)
Aloin vaan miettimään onko perunat sitten jotain ö-luokkaa? Rosamundista en oo ennen tehnyt mitään. Onko niille tyypillistä että kuori tosi tiukassa kiinni ja perunat jotenkin joustavia olomuodoltaan (joskin ihan kiinteitä ettei mitään löysiä).
Mitähän ihmettä sä siellä keittelet? Oliko ne varmasti perunoita?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla varmasti levy päällä?
On. Kokoajan kiehuvat kattilassa. Kiehuneet 2h. Sisar ollut tässä seurana ja todennut saman että perunat edelleen umpi raakoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat bataatteja?
Erotan kyllä bataatin ja perunan. :D ihan tavallisen _näköisiä_ Rosamunda perunoit. Kuori oli vain niin tiukassa ettei meinnannut irrota millään.
Just joo. Eikö äiti ole tullut jo kotiin? Miksi pyysi tekemään muussin jo nyt? Sehän olisi kohta kylmää.
Äiti on varmaan tehnyt teille pilan ja naureskelee nyt, kun keittelette jotain kumipalloja siellä.
Porvoossa myydään juuri tuollaisia perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat bataatteja?
Erotan kyllä bataatin ja perunan. :D ihan tavallisen _näköisiä_ Rosamunda perunoit. Kuori oli vain niin tiukassa ettei meinnannut irrota millään.
Pilkoitko pienemmäksi? Ettet tyrkännyt kattilaan nyrkinkokoisia pottuja??
Taitavat olla paleltuneita perunoita. Eivät kelpaa syötäviksi.
Onko sinulla varmasti levy päällä?