Mitä vastata puhelinmyyjälle jotta puhelu loppuisi lyhyeen?
Jakakakaa hyviä vinkkejä henkilöille jotka eivät kehtaa lyödä luuria myyjän korvaan
Kommentit (70)
"Myytkö jotain? En osta mitään puhelimitse, kiitos."
Minulla on puhelinmarkkinointikielto. Muut tätä kunnioittavat, mutta "Kiusattujen syöpälasten tuki"-tyyliset eivät. Raivostuttaa. En silti heillekään ole epäkohtelias. Muistutan markkinointikiellosta ja päätän puhelun.
Kiitos, en tilaa, kuulemiin. Ja luuri kiinni. Ei ole hirveän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon puhelinmyyjä ja tienaan 2400-3000e kuussa , enkä ees paiski selkä verellä duunia. Kyllä tää on helppoa duunia eikä munkaan mielestä ns. Oikeaa työtä kunnei mitään koulutuksiakaan vaadita, mut tienaan enemmän kun esim. Frendi joka ajaa paikallista bussia. :D
Uskoo ken tahtoo :)
Me uskomme kyllä, jotka olemme tuota työtä tehneet. Hymiöitä. Opiskeluaikoina tuli tehtyä sen verran tiliä, että ei tarvinnut opintotuella kituuttaa.
Puhelinmarkkinointikielto. Ei ne koskaan sitä tarkista, ja jos jatkavat niin luuri korvaan
"Olen opiskelija eikä mulla ole varaa tilata mitään." Toimi erinomaisesti opiskeluaikoina ja niiden jälkeenkin.
Hankkikaa puhelin-Robinson: https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Ja ennen kuin se tulee voimaan tai jos joku puhelu tulee silti läpi, kohtelias ei kiitos, hei hei ja puhelun lopettaminen toimii ja on parempi soittajallekin, ei tuhlaa aikaansa.
Mä oon vahingossa joutunu puhelinmyyjäksi 😂
Sain karenssin (mut irtisanottiin ku kysyin miks mun palkasta puuttuu 500e ja pomo suuttu, eikä antanu irtisanomis ilmotusta) ja nopeesti laittelin työhakemuksia menemään.
No menin haastatteluun, sain paikan ja otin sen ja yhtäkkiä tajusin olevani puhelinmyyjä.
En halunnut tyrkyttää kenellekkään mitään, mutta pomo selän takana alkoi heti huutaa jos lopetti puhelun liian aikaisin.
Olen sanonut että en voi hoitaa yksityisasioitani työajalla ja lopettanut puhelun. Tottakai voin hoitaa, mutta mielestäni näin on hyvä sanoa puhelinmyyjälle.
Eilen soitti harvinaisen ärsyttävä ja näsäviisas puhelinmyyjä jostain keskustan kauneushoitolasta. Olin muutenkin kiireinen ja odotin työhön liittyvää tärkeää puhelua, joten vastasin tähän oudosta numerosta tulleeseen puheluun luullen ensin että se on työpuhelu. Soittaja ei meinannut millään kertoa mistä soittelee, eikä asiaansa, vaan halusi väkisin jaaritella turhanpäiväisiä, kyseli miten olen tämän kauniin kesäpäivän viettänyt. Kun sitten soittaja sai sanottua että soittaa kauneushoitolasta ja hänellä on aivan uskomaton tarjous jota ei vaan voi ohittaa, kysyin heti että myykö hän jotain. Ilmeisesti lausuin sanan "myydä" jotenkin hassusti, sillä soittaja naurahti ivallisesti että "en "muu" mitään, tämä ei ole "muuntipuhelu"". Tiuskahdin että oikeasti odotan tärkeää puhelua, enkä osta yhtään mitään nyt, ja soittaja alkoi inttämään jolloin suljin vaan puhelimen. Laitoin myöhemmin palautetta tuohon kauneushoityalaan että älkää nyt herrajumala soitelko turhanpäiväisiä jaarittelupuheluita ja kaikenlisäksi sitten vielä pilkatko asiakasta. Pyysin poistamaan minut soittolistalta, toivottavasti poistavat.
Mä kuuntelen sen litanian ja sanon sitten kohteliaasti, että tuo on kyllä hyvä tarjous, mutta en ole kiinnostunut tuotteesta/ei sovi minulle. Lisään vielä jonkun tuotteeseen liittyvän kiellon, esim. olen päättänyt, että tällä hetkellä en tilaa yhtään lehteä lisää. Tämä ei ole kaikkein nopein tapa, mutta minulle sopiva kompromissi, koska minun on vaikea olla yhtään tyly.
Sitten laitan numeron estoon, tuntuu, että tämä on vähentänyt soittelua huomattavasti (voi olla omaa kuvitelmaani).
Vierailija kirjoitti:
Sano että oot alaikänen. Näin mä aina teen.
Ei onnistu jos on möree ääni;)
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että sinulla on puhelinmyyntikielto. Minulla on, mutta silti joskus saattaa tulla myyntisoittoja ja lopettavat kyllä kauppaamisen.
Minä olen joskus sanonut, että velkasaneeraus meneillään. Aina voi sanoa, että ruuanlaitto kesken tai, että istun bussissa, eikä muutenkaan kiinnosta.
Paniikkihäiriötä voi myös teeskennellä, ahistaa, ahistaa...
Mä aina toteen ettei mulla oo luottotiedot kunnossa niin loppuu kaupustelu siihen.
"En osta mitään. Kiitos."
Tämän jälkeen voit sulkea puhelimen ilman, että se olisi "luurin lyömistä korvaan".
Puhu ruotsia, yleensä tulee nopeasti luuria korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että oot alaikänen. Näin mä aina teen.
Ei onnistu jos on möree ääni;)
Minulla toimi erittäin hyvin, kun selitin olevani psykiatrian suljetulla osastolla, enkä kykene tekemään tällä hetkellä tuollaisia päätöksiä. Puhelu loppui lyhyeen, kun myyjä vaivaantui
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että sinulla on puhelinmyyntikielto. Minulla on, mutta silti joskus saattaa tulla myyntisoittoja ja lopettavat kyllä kauppaamisen.
Tämä on ehdottomasti tehokkain keino, mutta av-palstalla mieluummin keksitään hassuhauskoja repliikkejä tai ei vastata tuntemattomiin numeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on syöpä, tässä makoilen saattohoidossa. Elinaikaa ei ole enää paljoa jäljellä, joten en viitsi tilata enää mitään. Kiitos hei.
Tuon jälkeen eiku varmasti sama pulju soita takaisin.
Tiedätkö Pekka ja susi -jutun?
Sillä se nopeiten loppuu kun tökkää sitä punaisen luurin kuvaa.
Uskoo ken tahtoo :)