Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sinulla on kesäloma?

Vierailija
14.05.2018 |

Onko minkä pituinen loma ja oletko siihen/ajankohtaan tyytyväinen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.6-15.8.

Vierailija
22/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.7. - 3.8. Ajankohta on ihan hyvä, pituutta saisi olla paljon enemmän, mutta jää onneksi hyvin lomapäiviä talveksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.4-1.9

Vierailija
24/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu yhtä putkea alusta loppuun. Ensimmäinen kerta muistaakseni koskaan, että loma on täysin heinäkuussa.

Vierailija
25/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesä. 

Vierailija
26/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri menossa, tilasin nätin lomasään.

Vierailija
27/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

26.6. alkaen yht 14 arkipäivää, olen tyytyväinen sillä itse tuon toivoin. Lähden Bulgariaan kahdeksi viikoksi ja loppuloman kaverin luokse toiselle puolelle suomea. Kotona en pitäisi ikinä noin pitkää lomaa, pitää olla jotain reissua.

Vierailija
28/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26.6. alkaen yht 14 arkipäivää, olen tyytyväinen sillä itse tuon toivoin. Lähden Bulgariaan kahdeksi viikoksi ja loppuloman kaverin luokse toiselle puolelle suomea. Kotona en pitäisi ikinä noin pitkää lomaa, pitää olla jotain reissua.

Mihispäin Bulgariaa meet? Itse myös lähdössä kesällä sinne. 2 x 1 viikko. Sunny Beachille. Ennenkin olen ollut.

t. lomat osissa.

Vierailija
29/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomani on ripoteltu viikon - parin pätkissä pitkin kesää. Ja mikään noista viikoista ei ole edes täysi viikko. En todellakaan ole tyytyväinen. Ottaa päähän niin, että pahaa tekee. Kukaan muu meidän töissä ei joudu pilkkoa lomaansa osiin.

Vuosilomalain mukaan loman pitää kestää yhtäjaksoisesti vähintään 12 päivää eli 2 viikkoa, jos koko lomaa ei voi pitää kerralla. Ja jos teillä muut eivät joudu pilkkomaan, ei ole mitään syytä jakaa sinunkaan lomaasi useampaan osaan. Eli menepä heti huomenna esimiehen juttusille.

Kiitos. Koskeeko tuo laki myös määräaikaisia (olen ollut määräaikaisena n. 8 vuotta täällä ilman päivääkään työttömyyttä välissä) ja lasketaanko tuohon 12 päivään viikonloput mukaan? Meillä ei mene lauantaista ja sunnuntaista lomapäiviä. Katsoin nyt oikein tarkemmin kalenterin kanssa lomalistaani ja tuokin "kahden viikon" lomapätkäni on 7 päivän ja toinen 8 päivän pituinen. 

Vierailija
30/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesä. 3.6.-15.8.

Vierailija
31/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta elokuun puoliväliin. Vaihdoin lomarahoja vapaaksi niin tuli pitkä loma. Olen tyytyväinen.

Vierailija
32/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkissä. Alallani sesonki on kesällä, joten yhtämittainen monen viikon kesäloma on mahdottomuus. Viikko tässä kuussa, kymmenen päivää heinäkuussa, viikko elokuussa, loput säästän talveksi.

Vierailija
33/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomani on ripoteltu viikon - parin pätkissä pitkin kesää. Ja mikään noista viikoista ei ole edes täysi viikko. En todellakaan ole tyytyväinen. Ottaa päähän niin, että pahaa tekee. Kukaan muu meidän töissä ei joudu pilkkoa lomaansa osiin.

Vuosilomalain mukaan loman pitää kestää yhtäjaksoisesti vähintään 12 päivää eli 2 viikkoa, jos koko lomaa ei voi pitää kerralla. Ja jos teillä muut eivät joudu pilkkomaan, ei ole mitään syytä jakaa sinunkaan lomaasi useampaan osaan. Eli menepä heti huomenna esimiehen juttusille.

Kiitos. Koskeeko tuo laki myös määräaikaisia (olen ollut määräaikaisena n. 8 vuotta täällä ilman päivääkään työttömyyttä välissä) ja lasketaanko tuohon 12 päivään viikonloput mukaan? Meillä ei mene lauantaista ja sunnuntaista lomapäiviä. Katsoin nyt oikein tarkemmin kalenterin kanssa lomalistaani ja tuokin "kahden viikon" lomapätkäni on 7 päivän ja toinen 8 päivän pituinen. 

Jos noin monta peräkkäistä määräaikaisuutta, käsittääkseni laitonta tuokin? Ei taida olla perusteita määräaikaisuudelle, jos kuitenkin jatkuvat useita vuosia?

Kuulutko liittoon? 

Vierailija
34/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.6 - 19.7. En ole tyytyväinen, olisin halunut aloittaa pari viikkoa myöhemmin. Nyt lomailen ekan täyden viikon yksin kun lapsi lähte rippileirille reiluksi viikoksi. Kotona kökittävä koska jos leirillä sattuu jotain joutuu hakemaan kotiin eikä meillä ole muita jotka voisi olla varalla.

Vierailija
35/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.6--> jään kesälomalta sitten äitiyslomalle, ahhhh.

Vierailija
36/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin monta peräkkäistä määräaikaisuutta, käsittääkseni laitonta tuokin? Ei taida olla perusteita määräaikaisuudelle, jos kuitenkin jatkuvat useita vuosia?

Kuulutko liittoon? 

Tällä työnantajalla ei taida mikään olla laillista. Kyseessä on julkisen sektorin naisvaltainen ala ja meillä nämä ketjuttamiset ovat ihan "normaalia", vaikka eihän se laillista ole. Pari työkaveriani on saanut lopulta vakituisen paikan, kun liitto lähti ajamaan asiaa. Itsekin kuulun liittoon. Olen kai liian kiltti ja sitä käytetään hyväksi. Mietin tälläkin hetkellä irtisanoutumista. 

Vierailija
37/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti olla loma heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin mutta vaihdoin lennossa työpaikkaa niin tämä kesä menee ilman lomaa.

Vierailija
38/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. -31.7., tuosta osa on ylityövapaita, että talveen jää ihan mukavasti lomaa. Viimeinen kesäloma, ensi kesänä olen jo eläkkeellä. 😂 Lomaoikeutta 38 päivää, työuraa takana yli 40 vuotta.

Vierailija
39/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot 27, 28, 29 ja 33. Vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
40/47 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä vkonloppu huhtikuussa ja toukokuussa, 2 viikkoa heinäkuussa, viikko marraskuussa ja 2 viikkoa vuodenvaihteessa. Ihan itse saa meillä lomapäivänsä valita.