Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen sakko tulee bussikaistalla ajosta Helsingissä?

Vierailija
14.05.2018 |

Joo, oli tyhmää ajaa siinä. Navigaattori kehotti kääntymään oikealle, mutta ei ihan heti. Ei ole tullut bussikaistaa henkilöautolla ajaessa ennen vastaan, ja nyt pelkään kuinka paljon maksettavaa tulee. Ovatko kamerat aina päällä? Ajoin nelostieltä Pohjoisrantaan päin,

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään mitään jos poliisit ei sua siinä itse teosta napanneet. Tosi monet (minäkin kiireisiinä aamuina) ajaa noita ihan tahallaan, kun tietää että kiinnijäämisen riski on kovin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti, ei kamerat napsi bussikaistaa ajavia, ne mittaavat ainoastaan nopeuksia. Jos ei välähtänyt sinulle, niin mitään seuraamuksia ei tule. Jos taas tulit kuvatuksi ylinopeudesta, niin silloin saattaa herätä kysymys siitä mitä teet bussikaistalla, mutta samalla rikesakolla siitä pääsee.

Vierailija
4/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta virheestä mitään tule. 

Jsa vaikka tulisikin, niin rikesakko vähimmillään eli onko se jotain 70 euroo?

Vierailija
5/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään mitään jos poliisit ei sua siinä itse teosta napanneet. Tosi monet (minäkin kiireisiinä aamuina) ajaa noita ihan tahallaan, kun tietää että kiinnijäämisen riski on kovin pieni.

Kuulin että 3 vuotta sitten joku oli jäänyt kiinni,lieneeköhän edes totta

Vierailija
6/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että 3 vuotta sitten joku oli jäänyt kiinni,lieneeköhän edes totta

Niinpä. Mä kerran olin bussikaistalla kun huomasin että risteyksen toisella puolella poliisit on kytiksellä. Mutta laitoin äkkiä vilkun oikealle ja käännyin sinne, niin ei voinut sakottaa koska oikealle kääntymistä varten sille kaistalle saa ryhmittäytyä.

Vierailija
7/11 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut välähdystä tai poliiseja, ylinopeutta ei ollut. Navigaattoriin tuli teksti liikkuvasta liikennevalvontakamerasta, mikähän se on?  Niinpä tarkkailinkin nopeutta, ja yhtäkkiä huomasin, että kaikki henkilöautot ovat viereisillä kaistoilla ja takanani olevalla henkilöauton näköisellä autollakin oli katolla sammutettu keltainen valotötterö. Olisipa hyvä, jos ei sakkoa tulisi. Kiitos kun vastasitte! ap 

Vierailija
8/11 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kotiin tuli kirje Poliisilta, jossa todettiin valvontakameran toteamasta ajamisesta bussikaistalla. Eikä ollut ylinopeutta. Eli kyllä nähtäväsri valvontakameroilla kuvataan muutakin kuin ylinopeuksia.

Vierailija
9/11 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens kirjoitti:

Just kotiin tuli kirje Poliisilta, jossa todettiin valvontakameran toteamasta ajamisesta bussikaistalla. Eikä ollut ylinopeutta. Eli kyllä nähtäväsri valvontakameroilla kuvataan muutakin kuin ylinopeuksia.

Oliko muuta sanktiota kuin "hyi sinua"?

Vierailija
10/11 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan käytännössä joka päivä koska mun pitää päästä Mannerheimintiellä kääntymään oikealle toimiston parkkipaikalle, eikä se onnistu ruuhkassa millään, ellei aja jonkin aikaa bussikaistaa.

Vierailija
11/11 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttelin välinhän saa ajaa bussikaistaa ihan laillisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi