Minkälainen sakko tulee bussikaistalla ajosta Helsingissä?
Joo, oli tyhmää ajaa siinä. Navigaattori kehotti kääntymään oikealle, mutta ei ihan heti. Ei ole tullut bussikaistaa henkilöautolla ajaessa ennen vastaan, ja nyt pelkään kuinka paljon maksettavaa tulee. Ovatko kamerat aina päällä? Ajoin nelostieltä Pohjoisrantaan päin,
Kommentit (11)
No ei yhtään mitään jos poliisit ei sua siinä itse teosta napanneet. Tosi monet (minäkin kiireisiinä aamuina) ajaa noita ihan tahallaan, kun tietää että kiinnijäämisen riski on kovin pieni.
Ole huoleti, ei kamerat napsi bussikaistaa ajavia, ne mittaavat ainoastaan nopeuksia. Jos ei välähtänyt sinulle, niin mitään seuraamuksia ei tule. Jos taas tulit kuvatuksi ylinopeudesta, niin silloin saattaa herätä kysymys siitä mitä teet bussikaistalla, mutta samalla rikesakolla siitä pääsee.
Ei tuollaisesta virheestä mitään tule.
Jsa vaikka tulisikin, niin rikesakko vähimmillään eli onko se jotain 70 euroo?
Vierailija kirjoitti:
No ei yhtään mitään jos poliisit ei sua siinä itse teosta napanneet. Tosi monet (minäkin kiireisiinä aamuina) ajaa noita ihan tahallaan, kun tietää että kiinnijäämisen riski on kovin pieni.
Kuulin että 3 vuotta sitten joku oli jäänyt kiinni,lieneeköhän edes totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että 3 vuotta sitten joku oli jäänyt kiinni,lieneeköhän edes totta
Niinpä. Mä kerran olin bussikaistalla kun huomasin että risteyksen toisella puolella poliisit on kytiksellä. Mutta laitoin äkkiä vilkun oikealle ja käännyin sinne, niin ei voinut sakottaa koska oikealle kääntymistä varten sille kaistalle saa ryhmittäytyä.
En huomannut välähdystä tai poliiseja, ylinopeutta ei ollut. Navigaattoriin tuli teksti liikkuvasta liikennevalvontakamerasta, mikähän se on? Niinpä tarkkailinkin nopeutta, ja yhtäkkiä huomasin, että kaikki henkilöautot ovat viereisillä kaistoilla ja takanani olevalla henkilöauton näköisellä autollakin oli katolla sammutettu keltainen valotötterö. Olisipa hyvä, jos ei sakkoa tulisi. Kiitos kun vastasitte! ap
Just kotiin tuli kirje Poliisilta, jossa todettiin valvontakameran toteamasta ajamisesta bussikaistalla. Eikä ollut ylinopeutta. Eli kyllä nähtäväsri valvontakameroilla kuvataan muutakin kuin ylinopeuksia.
Jens kirjoitti:
Just kotiin tuli kirje Poliisilta, jossa todettiin valvontakameran toteamasta ajamisesta bussikaistalla. Eikä ollut ylinopeutta. Eli kyllä nähtäväsri valvontakameroilla kuvataan muutakin kuin ylinopeuksia.
Oliko muuta sanktiota kuin "hyi sinua"?
Ajan käytännössä joka päivä koska mun pitää päästä Mannerheimintiellä kääntymään oikealle toimiston parkkipaikalle, eikä se onnistu ruuhkassa millään, ellei aja jonkin aikaa bussikaistaa.
Korttelin välinhän saa ajaa bussikaistaa ihan laillisesti.
...