Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten keskuudessa olevasta väkivallasta puhutaan liian vähän!

Vierailija
14.05.2018 |

Hei olen 15-vuotias poika ja olen saanut viimeisen kahden vuoden aikana todella monta päähän kohdistunutta iskua. Vain muutama näistä on ollut onnettomuuksia vaan suurin osa on tullut muiden huolimattomuuden takia tai jopa tahalleen aiheutettuja. Olen saanut yhteensä kaksi huomattavan pahaa aivovammaa (taju mennyt muutamaksi sekunniksi). Toinen tuli kun kaaduin pyörällä (omaa tyhmyyttäni) ja toinen kun liikuntatunnilla pääni päälle hypättiin tahalteen. Kummassakaan tapauksessa en mennyt lääkäriin, mutta oireet molemmista ovat yhä (ajoittain keskittymisvaikeuksia, vaikeutta muodostaa lauseita ja ns tyhjän olon tunne. Tämän lisäksi olen saanut monia pienempiä iskuja päähän viimeisen kahden vuoden aikana suurin osa näistä esim yhtäkkiä ollaan lyöty päähän "läpällä" tai joku on tönäissyt minua tai joku on tönäisty minua päin. Olin vielä 2vuotta sitten huippuoppilas keskiarvo noin 9.5, mutta joissain aineissa on alkanut tulemaan paljon ongelmia oppimisessa sekä muistini on huonontunut. En pysty keskittymään tunneilla niin hyvin kuin aikoinaan, kun muilla kehittyminen keskittymisessä ja muistamisessa on ollut positiivisesta niin minulla se on ollut vain negatiivista. Koulun käynti on alkanut olemaan yhtä helvettiä vaikka joissakin ainessa pääsen vielä niille hyville numeroille.

Miksei nuorten keskuudessa olevasta väkivallasta puhuta tarpeeksi? Kouluissa tapahtuu paljon väkivaltaa ja yleensä sillä uhrilla ei käy mielessäkään toisen satuttaminen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet kirjoittanut tämän. Itse en olisi pystynyt kirjoittaa vaikka en ole saanut aivotärähdystä koskaan.

Vierailija
2/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku aivovamma voi estää sinua keskittymästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi psykologille aika? Voisiko auttaa?

Vierailija
4/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. En ymmärrä miksi aiheesta puhutaan näin vähän. Lapseni sai aivotärähdyksen kun häntä heitettiin täysiä omenalle päähän.

Vierailija
6/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi psykologille aika? Voisiko auttaa?

Pikemminkin neurologille. Kuulostaa kyllä siltä, että olis joku aivovamma jäänyt valitettavasti.

Vierailija
7/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin teinillä on mennyt lupaava elämä pieleen...

Vierailija
8/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hemmetin typerä juttu on se, kun lasten ja nuorten kohtaamaa väkivaltaa kuvataan sanalla ”kiusaaminen”. Noin ei kävisi aikuisten kesken, se olisi aina väkivalta, päällekarkaus, aina poliisijuttu.

Vierailija
10/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hemmetin typerä juttu on se, kun lasten ja nuorten kohtaamaa väkivaltaa kuvataan sanalla ”kiusaaminen”. Noin ei kävisi aikuisten kesken, se olisi aina väkivalta, päällekarkaus, aina poliisijuttu.

Totta ja vanhemmat kehottaa lasta vain olla välittämättä siitä. Mitä jos työpaikallasi joku vain yhtäkkiä hyökkäisi kimppuusi?

Vierailija
11/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa aikuiset, siis opettajat ei uskalla puuttua asioihin. Tai sitten viitseliäisyydestä kiinni. Ajattelevat että antaa nuorten hoitaa keskenään, eli heikompi saa turpiinsa.

Vierailija
12/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla pidetään normaalina ja toivottavana, että sisarukset selvittävät välinsä itsenäisesti ja väkivaltaisesti. Lapset saavat hakata toisiaan, purra ja potkia. Monessa perheessä väkivaltaan kannustetaan, koska kun aivotoiminta on käyrien alapuolella, pitää olla joku asia, jolla päteä.

Koulu hyssyttelee jopa raakaa väkivaltaa ja jos tekee rikosilmoituksen, pääsee rehtorin puhutteluun ja saa kuulla, että me selvitämme nämä omassa koulussa, poliisia ei tarvita. Ja sen jälkeen kukaan koulussa ei ole nähnyt mitään, ei tiedä mitään eikä opettajista kukaan kerro poliisille mitään.

Vierailija
13/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti lyönneistä aivot tuhoutuvat?

Vierailija
14/14 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up