Mikä on lempilintusi?
Kommentit (55)
Kakapo.Uudessa-Seelannissa asusteleva äärimmäisen uhanalainen pöllöpapukaija.
Kaikki linnut ovat kivoja. Mut jos pitää valita niin top3:ssä on sorsa, korppi ja huuhkaja.
Ainut lintu josta tykkään on pöllö.
Pulla85 kirjoitti:
Kakapo.Uudessa-Seelannissa asusteleva äärimmäisen uhanalainen pöllöpapukaija.
Kakapot on todella herttasia, ne ovat luonnostaan kesyjä koska Uudessa Seelannissa ei ole petoja jotka niitä uhkaisi. <3<3<3<3 https://www.odt.co.nz/sites/default/files/styles/odt_portrait_medium_3_…
Oi, kakapot! Ihania.
Pöllö, pingviini, tukaani. Vaikea valita.
Mä haluun variksen lemmikiksi. Helppohoitoinen, kun tykkää syödä jopa ruuantähteitä. Älykäskin on.
Vierailija kirjoitti:
Kuovi.Ennen kotona kuovin huudosta alkoi kevät ja kesän odotus.
Kun sää kuulet kuovin äänen, älä enää mene järven jäälle!
Omat lempilintuni ovat urpiainen, viiksitimali ja töyhtöhyyppä.
Vierailija kirjoitti:
Joutsen yleensä, tällä hetkellä merikotka, koska seuraan Viron pesää ja se poikanen on aika veijari.
Nyt tosin läähättää reporankana. koska on niin helle.
Mä seuraan myös. :D Aloitin 2016, kun Ukun ja Annan kolmoset oli syntyny, oli aivan ihana kolmikko. Tämä Suvin ja Sulevin tulokas on kyllä aikamoinen kaveri. En kyllä muista, että Rahulla, Nordilla tai Taibulla olisi ollut tuollainen kaulapussi. :O On vähän erikoisen näköinen. Ehkä se on vaan siitä, ettei ruoka ehdi mennä mahaan asti, kun pientä syötetään jatkuvasti. :D
Taivaanvuohi. Koska sellanen ääntelee täällä meidän lähellä todella usein ja olen nähnytkin sen monesti. Söpö otus.
Top 3:
Varpunen. Pieni söpö hyppelijä ja tirskuttaa mukavasti.
Kattohaikara. Rumankaunis iso kolho, joka liitelee taivaalla kuin purjekone ja naksuttaa nokkaansa kuuluvasti. Näyttää jotenkin dinosaurusten aikaan kuuluvalta.
Kea. Entisessä kotimaassani oli kealauma eläintarhassa ja aina piti mennä niitä katsomaan. Isoja komeita ja viisaita otuksia.
Inhokit: Lokit ja kihut. Vaikkei tätä kysyttykään.
Vaikea valita vain yksi. Savolaisena vastaan pyrstötiainen ja kuhankeittäjä, eli en osannut valita vain yhtä.
Lapin linnuista taas keräkurmitsa ja suokukko, niin kauniita.
Kirjosieppo (tosin vähän röyhkeästi ajaa aiemmin pesineet tintit pois ja miessieppo on pettäjä)
Sitten muita hauskoja on Harakka ja punarinta ja meriharakka. Meriharakka on koomillisen näköinen pelkuri.