Uskookohan muka Aarnion asianajaja Riitta Leppiniemi aidosti päämiehensä syyttömyyteen?
Toki tekee vain työtään, mutta huvittaa jotenkin kun aina julkisuudessa esittää että Aarnio on kaikkeen ihan syytön. On tuokin ammatti, ei voi muuta sanoa.
Kommentit (15)
Olen aina ihmetellyt, että miksei vain ole sanonut, että muiden asiakkaiden oikeusjuttujen hoidon takia, ei ole aikaa ottaa tehtävää vastaan.
Taitaa itse tyrkyttäytyä noihin kohujuttuihin. Bodomin Gustafssonia puolusti myös.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, että miksei vain ole sanonut, että muiden asiakkaiden oikeusjuttujen hoidon takia, ei ole aikaa ottaa tehtävää vastaan.
Taitaa itse tyrkyttäytyä noihin kohujuttuihin. Bodomin Gustafssonia puolusti myös.
Koska saa hyvät ja varmat massit vuosikausia kestävästä säädöstä.
Pulustusasianajajat ja syyttäjät ovat työkavereita, ottavat toisistaan mittaa oikeussalissa, jompikumpi voittaa. Se on älyllinen haaste, ei niinkään asiakkaan asian ajaminen...
Kuten sanoit, se on sen työtä. Vaikka asiakas olis minkälainen sarjamurhaajahirviö, tekee vain työnsä hyvin. Ei tietenkään usko syyttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Pulustusasianajajat ja syyttäjät ovat työkavereita, ottavat toisistaan mittaa oikeussalissa, jompikumpi voittaa. Se on älyllinen haaste, ei niinkään asiakkaan asian ajaminen...
...ja lopuksi sitten tuomari antaa randomilla ehtoollista, ettei kenellekään tule paha mieli.
Saattaa olla hankala uskoa mutta työ on työtä ja asiakkaan jutusta on jaksettava kaivaa esiin ne asiat jotka voisivat olla hänelle eduksi. Juuri oli jossain lehdessä Henkilöhaastattelu Leppiniemestä, eronnut ja lapseton, omistautunut täysin työlleen.
Leppiniemi otti maaliskuussa ex-avovaimoni elatusapuoikeudenkäyntiavustajan tehtävän vastaan. Homma ei puoleen vuoteen ole juuri edennut. Kyse on muutamista satasista/kk. Hyvin ehtii olemaan Aarnio-jutun tiimoilta esillä. Kyllä harmittaa.
Aloittaja ei ole edes ymmärtänyt mikä asianajaja on. Asianajaja esittää syytetyn kannan, on hänen äänensä.
Leppiniemi tekee rahasta mitä vaan. On kavaltanut monen päämiehensä varat. Koska Suomen Asianajajaliiton entinen puheenjohtaja on syytesuojassa.
Kammottava eukko.
Jäi mieleen kun puolusti Bodom keississä syytettyä.
Sekin jäi mieleen, kun NG oli valmis ottamaan tuomion ja tunnustamaan teot tappoina. No ei tullut mitään tuomiota. Teot jäytävät mieltä lopun ikää.
Leppiniemi on erinomainen työssään.
Ei tietenkään, eihän hän tyhmä ole. Olen tullut siihen tulokseen että asianajo ja lakihommat muutenkin on lähinnä peliä. Elikkä esim puolustusasianajaja pelaa syyttäjää vastaan, ja nauttii kun saa jollain random pykälällä vaikka murhaajan vapaaksi, koska on tällöin voittanut pelin.
Ulvilan tapauksessakin oikea tappaja, Anneli Auer olisi todistettu syylliseksi ilman poliisin sotkentaa rikospaikalla. Mm paikalle saapuneen poliisin dna:ta löytyi tappamishalosta.
Taitava puolustus pistää risoiksi ammattitaidottoman poliisin ja syyttäjän todisteet..
Epäselvissä tapauksissa tuomio langetetaan syytetylle myönteiseksi.
Vaikka Anneli Auer myöhemmin tuomittiin lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, Jukka Laakson murhaajaksi häntä ei tuomittu.
Ei sen tarvi.