Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset! Mistä ostaisitte ensiasunnon?

Vierailija
14.05.2018 |

Maksimilaina (+itse säästetty osa) olisi 220 000€. Mieluiten pysyisin kyllä vähän alle, mutta tuo on ihan ehdoton maksimi. Ostan asunnon yksin ensiasunnokseni ja haluaisin mieluiten kaksion tai ison yksiön (yli 33 neliötä).
Suositelkaa kaupunginosia jotka täyttävät kriteerit? Mistä viime aikoina ensiasunnonostajat ovat ostaneet asuntoja?
Itse olen haaveillut Herttoniemestä, lähellä merta ja luontoa ja metrolla pääsee nopeasti kaupunkiin, mutta otan muitakin ideoita vastaan. Tietysti kokemuksia Herttoniemestä saa myös kertoa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt liioittelet. Itsellä 50 m2 kaksio ja tontin vuokra tulee nousemaan muutamalla kympillä 2020 alkaen, eli ei juurikaan mitään merkitystä.

Ja tämä siis Herttoniemessä.

Oletko ollut tyytyväinen asuinpaikkaasi? Julkisiin kulkuvälineisiin, rauhallisuuteen yms?

Olen todellakin. Ja puhun nyt vanhasta Herttoniemestä. Ihan metroaseman läheltä en ostaisi. Hyvin rauhallista ja idyllistä, isot pihat ym. Nykyään hyvin suosittua aluetta. Palvelut loistavat ja kulkuyhteydet erinomaiset. Mieluummin kuljen metrolla kuin lähtisin köröttelemään bussilla jostain Haagasta tai Viikistä. Oli aikoinaan yhtä tuskaa tulla bussilla Haagasta keskustaan aamuruuhkassa ja seisoa jossain liikennevaloissa. Roihikka on hyvin samanlaista aluetta kuin vanha Hertsikka, siellä vielä toistaiseksi hinnat kohtuulliset. Roihikassa rakennetaan nyt aika paljon eli varmasti tulee vaikuttamaan positiivisesti alueen imagoon, samalla hinnat varmasti tulevat nousemaan. Eli Roihikkaa voisin myös suositella.

Kiitos paljon :) pitää tutustua myös Roihuvuoreen! Hinnat vähän alhaisemmat, eli pystyisi ostamaan isomman asunnon...

Vierailija
22/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ensiasunnon Roihuvuoresta, ihanaa vehreää aluetta ja lähellä palveluita ja metroasemaa. Mun kämppä 50m2 ja alle 200 000. 

N25

Voin myös suositella Roihuvuorta. Saa enemmän vastinetta rahoilleen (ainakin vielä) kuin esim Herttoniemessä, jossa jo hinnat nousseet paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ensiasunnon Roihuvuoresta, ihanaa vehreää aluetta ja lähellä palveluita ja metroasemaa. Mun kämppä 50m2 ja alle 200 000. 

N25

Pitää tutustua Roihuvuoreen kun on nyt niin monta kertaa tullut ketjussa esiin!

Vierailija
24/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

220 tonnilla ei taida olla hirveän montaa kaupunginosaa josta saa kämpän. Jostain lähiöstä kaukaa keskustasta saattaa 30 neliötä saada. Kannattaako sellainen ostaa? Jos lähiössä haluaa asua. 

Onko tämän kirjoittaja helsinkiläinen? Kaikki eivät voi asua Töölössä ja metrolla tai junalla pääsee hyvin.

Vierailija
25/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Pitää tutustua Roihuvuoreen kun on nyt niin monta kertaa tullut ketjussa esiin!

Täällä on nyt sukupolvenvaihdos meneillään; paljon muuttaa nuoria sinkkuja, pariskuntia ja lapsiperheitä. Ensiasunnoksi mainio paikka. T. 3 vuotta Roihikassa asunut. Ostarilla toki on omat juopponsa näin kesäaikaan kuten missä tahansa ostarilla, mutta ainakaan minua ei ole häirinnyt, tosin teen yleensä ruokaostokseni muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän