Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoroviikkoasuminen, kannattaako?

Vierailija
14.05.2018 |

Ero tuli vuosi sitten. Tällä hetkellä ollaan vielä niin, että lapsi on joka toinen viikonloppu isänsä kanssa. Minä alan olla kuitenkin aika väsynyt tähän tilanteeseen ja oma työura myös kärsii tästä, kun joudun ottamaan suurimman vastuun lapsen asioista ja omille asioille jää vähän aikaa. Ex-mies on mennyt elämässä eteenpäin, löytänyt uuden puolison jne. Mulla on yleensäkin sellainen tunne, että ex on vapaamatkustaja ja nauttii vain isyyden hyvistä puolista.

Haluaisin kuullavuoroviikkoasumisen hyödyistä/haitoista. Suosittelisitteko minulle sitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä isä on sanonut, kun olet väsymyksestäsi hänen kanssaan keskustellut? 

Ei mitään. Jättää huomiotta. Niin kuin kaikki muutkin minua koskevat asiat. Minä olen hänelle nykyään täysin yhdentekevä ihminen.

Mutta kuitenkin koet, että teillä on riittävän hyvät välit vuoroaumisen onnistumiseen?

Vierailija
22/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Jättää huomiotta. Niin kuin kaikki muutkin minua koskevat asiat. Minä olen hänelle nykyään täysin yhdentekevä ihminen.

No ei sun kuulu ollakaan mitään. Olet vain ex. Välttämätön paha jota pitää nähdä lapsen vuoksi. Miksi ex miestäsi pitäisi kiinnostaa?

Sen lapsen vuoksi?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sun kuulu ollakaan mitään. Olet vain ex. Välttämätön paha jota pitää nähdä lapsen vuoksi. Miksi ex miestäsi pitäisi kiinnostaa?

Ap on hänen lapsensa äiti ja tätä kautta luulisi vähän edes kiinnostavan.

Vierailija
24/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lapsen vuoksi?!

Lapsi on vuorotellen isällään ja äitillään. Miksi pitää olla mitään? Kai aikuinen osaa huolehtia itse elämästään. Aikuinen voi hyvin, lapsi voi hyvin. Mitä se exälle kuuluu? Kunhan molemmat hoitaa sovitut hommansa hyvin.

Vierailija
25/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isä on sanonut kun olet kysynyt voisiko hän ottaa enemmän vastuuta lapsesta? 

Vierailija
26/31 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä isä on sanonut kun olet kysynyt voisiko hän ottaa enemmän vastuuta lapsesta? 

Ei vastaa.

Vierailija
27/31 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli vuosi sitten. Tällä hetkellä ollaan vielä niin, että lapsi on joka toinen viikonloppu isänsä kanssa. Minä alan olla kuitenkin aika väsynyt tähän tilanteeseen ja oma työura myös kärsii tästä, kun joudun ottamaan suurimman vastuun lapsen asioista ja omille asioille jää vähän aikaa. Ex-mies on mennyt elämässä eteenpäin, löytänyt uuden puolison jne. Mulla on yleensäkin sellainen tunne, että ex on vapaamatkustaja ja nauttii vain isyyden hyvistä puolista.

Mikä asenne! Katkera ja kateellinen. Lapsen ehdoilla mennään sen jälkeen kun hankkiudutaan vanhemmiksi. Lapsella pitää olla edes yksi huoltaja joka sitoutuu täysillä, on aidosti läsnä eikä ajattele omaa napaansa, kuten joku teini! Varsinkin eron jälkeen lapsi tarvitsee paljon tukea ja turvallisuutta. Lapsen joustavuutta käytetään häikäikemättömästi hyväksi vuoroviikkoasumisessa. Haluaisitko sinä itse vuoroviikkoasumisen, mieti?

Haluaisin kuullavuoroviikkoasumisen hyödyistä/haitoista. Suosittelisitteko minulle sitä?

Vierailija
28/31 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Noh, kyllä minun mielestä jaksaminen on hyvä peruste "vuoroviikkoasumiselle". Lainausmerkit siksi, että ei sen välttämättä tarvitse olla viikko ja viikko, vaan esimerkiksi to-su joka toinen viikko ja mahdollisesti päivätapaaminen toisella viikolla. Kaikki lomat mukaanluettuna lapsi olisi toisen vanhemman luona noin 1/3 ajasta. Lapsella olisi silti vakaampi arki ja näkisi toista vanhempaa niin paljon, että toinen vanhempi saa ladattua akkua ja että lapsen ja toisen vanhemman side vahvistuu jo tällä tapaamismäärällä, kunhan vain asiaan panostetaan.

Vierailija
29/31 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koti on lapselle parempi. Voitte esimerkiksi itse vanhempina vuorotella yhdessä kodissa. Tai sitten lapset asuvat toisen vanhemman luona ja tapaavat mahdollisimman paljon toista vanhempaa, jotta läheinen suhde säilyy.

Vierailija
30/31 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eronnut, mutta paras ystäväni ja hänen ex-miehensä pitävät lapsia aina 5 päivää kerrallaan. Molemmille tulee siis arkipäiviä ja viikonloppuja vaihdellen. He tosin asuvat lähekkäin ja homma toimii muutenkin hyvin. Olen ymmärtänyt, että heillä kaikki - erityisesti lapset - kokevat että järjestely on onnistunut. Molemmista kodeista pääsee kouluun näppärästi. Molemmilla vanhemmilla on oltava riittävän isot kodit ja suunnilleen samanlaiset systeemit, jotta järjestely on lapsille mukava.

Vierailija
31/31 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi koti on lapselle parempi. Voitte esimerkiksi itse vanhempina vuorotella yhdessä kodissa. Tai sitten lapset asuvat toisen vanhemman luona ja tapaavat mahdollisimman paljon toista vanhempaa, jotta läheinen suhde säilyy.

Ei toimi, jos exällä on jo uusi kumppani.