Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadin paljon (liikaa) itseltäni ja muilta. Miten saada omasta elämänasenteesta rennompi?

Vierailija
14.05.2018 |

Olen vaativa persoona. Odotan sekä itseltäni että toisilta paljon. Ilmeisesti odotukseni ovat ylimitoitettuja, koska ihmiset ovat inhimillisiä ja tekevät virheitä. Minun on niitä kuitenkin vaikea sietää, itsellä sekä toisilla. Tästä syystä koen helposti pettymyksiä. Miten saisin elämänasenteestani rennomman? Tämä vaativuus ja taipumus murehtia virheitä ei tunnu oikein hyvältä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on (ollut) tuota samaa, tunnistan "sairauden". Vähän alkoi helpottaa, kun muihin petyttyäni tarpeeksi usein oivalsin, että voin paremmin, kun en todellakaan odota muilta mitään kovin merkittävää. Siis mikään oleellinen ei voi eikä saa riippua muiden tekemisistä. Eivät muut ole täällä minua miellyttämässä tai edes pelastamassa. Itsellekin oppii antamaan anteeksi, ehkäpä samaa reittiä eli kun on todettava, etten minäkään ollut sitten se maailman kaikkeuden paras, kaunein, pystyvin ja korvaamattoman. Olen vain ihminen ihmisten joukossa. Teen parhaani jaksamisen rajoissa.

Vierailija
2/3 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti, kiitos! Minulta on vaadittu paljon lapsuudesta asti. Olen tajunnut, että osa ongelmaa on siinä, että tästä vaativuudesta on sen takia muodostunut osa omaa identiteettiä. En tiedä kuka oikein olisin silloin, jos ottaisin asiat rennommin. Tämä rennomman ihmisen rooli tuntuu vieraalta, vaikka tähän suuntaan persoonana tahtoisinkin kehittyä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Taustalla tosiaan yleensä on lapsuudessa ympärillä olleet vaatijat. Siksi tunnistinkin "sairauden". Aika parantaa, ikä tuo toleranssia.

Olen tuo aiempi kommentoija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän