Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ei ole koskaan pistänyt ampiainen tai mehiläinen? :o

Vierailija
13.05.2018 |

Kerroin tästä miehelleni ja hän hämmästeli kovasti. Olen 37.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tietääkseni pistänyt. Oon 40.

Vierailija
2/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
4/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain.

40v.

Vierailija
5/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo ilonen, mua on kerran , ja se oli loppukesästä, agressiivisia amppareita älyttömästi joka paikassa ja oikein tarras ihoon kiinni :(

Vierailija
6/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pistänyt vain kaksi kertaa vaikka lapsena härnättiin niitä päivät pääksytysten.

Vierailija
7/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pistänyt vähintään kolme kertaa. Kuulin juuri eilen, että jos ampiaisen myrkylle ei ole allerginen, voimakkain reaktio tulee toisesta pistosta. Kolmas ei välttämättä tunnu enää missään. Näin just mulle kävi! Ensimmäistä en muista hyvin, se tapahtui lapsena – muistan vain, että piston olen saanut. Toisessa pistoksessa myrkky aiheutti "olot" koko kehossa. Kolmas pistos ei tuntunut missään, ainoastaan sormessa oli pieni punainen piste.

Vierailija
8/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lensi hihaan joku pörriäinen kesken pyörälläajon, sehän hätääntyi ja olisiko pistänyt nelisen kertaa (eli ei ampiainen). Käsi ihan punainen ja turvoksissa pari viikkoa, onneksi en ole allerginen.

Eipä ne muuten hyökkää kimppuun ellei niitä härnää.

Vierailija
9/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei ole pistänyt koskaan mehiläinen, ampiainen tai kimalainen. Ikää 37.

Vierailija
10/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka ei ole joutunut pörriäisen pistämäksi. 40 vuotta onnistunut välttelemään, toivottavasti tämä säkä jatkuu seuraavat 40 vuotta.

Vierailija
11/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lensi hihaan joku pörriäinen kesken pyörälläajon, sehän hätääntyi ja olisiko pistänyt nelisen kertaa (eli ei ampiainen). Käsi ihan punainen ja turvoksissa pari viikkoa, onneksi en ole allerginen.

Nimenomaan ampiainen voi pistää useampaan kertaan, koska piikki ei irtoa. Samoin kimalainen. Mehiläisellä piikki irtoaa, joten ei pistä kuin kerran.

Ja pistävät joskus myös härnäämättä, jos ovat ärsyyntyneitä kuumuudesta tai jostain muusta syystä.

Vierailija
12/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tietääkseni pistänyt. Oon 40.

On voinut pistää, mutta se ei tunnu aina. Eli todennäköisesti sinuakin on pistetty, luultavimmin vieläpä huuleen.

Vierailija
13/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pistävät härnäämättäkin. Ilmeisesti loppukesästä ovat jotenkin sekaisin, koska silloin juuri ovat vain lentäneet iholle ja pistäneet ilman sen suurempaa syytä sekä minua että poikaani. Siksi kärsinkin nykyään jonkinasteisesta fobiasta.

Vierailija
14/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 eikä vielä pistänyt kertaakaan. Hoidan mehiläisiä.

Vierailija
15/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran yleisön joukossa ja ampiainen pisti niskaan. Pistosta tulee semmoinen terävä kipu ja sitten alkaa kivulias jomotus. Koska olin yleison joukossa juuri astumassa linja-autoon niin piti kivusta huolimatta olla naurussa suin. Halusin säilyttää kasvoni ja säilytin. Osoitin stoalaista tyyneyttä.

Vierailija
16/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pistävät härnäämättäkin. Ilmeisesti loppukesästä ovat jotenkin sekaisin, koska silloin juuri ovat vain lentäneet iholle ja pistäneet ilman sen suurempaa syytä sekä minua että poikaani. Siksi kärsinkin nykyään jonkinasteisesta fobiasta.

Ampiaiset ovat hyvin aggressiivisia varsinkin syksyllä, jos eivät ole kerenneet talviunille ajoissa ja saattavat jahdata pakenevia uhreja huvikseen jopa parin kilsan ajan. Ilmeisesti vatuttaa kylmyys, pesän huono sijainti (jos on ihmisiä lähinaapurissa, kokevat uhaksi) ja unenpuute. Kissat ja koirat saa kyytiä kanssa.

Vierailija
17/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lensi aikoinaan kypärän sisälle, kun ajoin kevarilla noin 100 kmh nopeutta. Yhtäkkiä kuului vain surinaa ja pisti ohimoon. Onneksi pysyin pystyssä, kun aloin samantien paniikissa ravistaa kypärää, että se pääsisi pois sieltä. Pääsikin pois.

Vierailija
18/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampiaiset ovat hyvin aggressiivisia varsinkin syksyllä, jos eivät ole kerenneet talviunille ajoissa ja saattavat jahdata pakenevia uhreja huvikseen jopa parin kilsan ajan. Ilmeisesti vatuttaa kylmyys, pesän huono sijainti (jos on ihmisiä lähinaapurissa, kokevat uhaksi) ja unenpuute. Kissat ja koirat saa kyytiä kanssa.

Vain nuori kuningatar talvehtii.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/tasta-syysta-ampiaisia-nyt-reilust…

Vierailija
19/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Oon 35v. Olen aina juossut karkuun.

Vierailija
20/25 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan pistänyt, mutta silti pelkään niitä. En täten myöskään tiedä olenko allerginen pistolle ja se ruokkii vielä lisää tätä pelkoa, ja bussissa matkustaminen silloin, kun kyydissä on amppari/mehiläinen onkin ihan hirveää tuskaa. Toistaiseksi en ole kuitenkaan vielä koskaan jäänyt kyydistä pois tämän takia :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä