Lv päivävoide suojakertoimella (spf 15)
Onko kyseinen voide hyvä? Voiko viidellä eurolla saada hyvän aurinkosuojan sisältävän kasvovoiteen joka ei jätä ihoa kiilteleväksi tai tahmeaksi?
Kommentit (12)
Aurinkosuojan teho säilyy vain 2 tuntia. Ja muutenkin 15 on melko alhainen. Kaikki ihotautilääkärit suosittelevat vähintään spf30 ja sitä tulisi lisätä kahden tunnin välein jos oleillaan auringossa. Toi on vähän tollainen "ajatus on tärkein" rasva. Riittää ehkä siihen kun aamulla kävelet kotoata autolle/bussipysäkille.
Minäkin olen monesti miettinyt noiden päivävoiteiden käyttöä, johon kuuluu myös aurinkosuoja.
Aurinkosuojiahan on aina spf 10:stä ainakin 60:een asti. Onko aina parempi, mitä suurempi suojakerroin on? Etenkin tilanteessa, kun ruskettumisesta ei paljoa välitä.
Mitenkäs lisäät päivävoidetta, jos olet laittanut päiväksi myös meikin naamaan, pohjustusvoiteet, puuterit ja kaikki? Suojaako meikki itsessään auringon UV-säteilyltä kuinka tehokkaasti? Meikkihän saattaa olla lähes koko päivän naamassa esimerkiksi festareilla, jonne laittaudutaan festarien tyyliin kuuluvasti.
Se voide maksaa vitosen, ei viittäkymppiä. Osta ja testaa niin näet sopiiko se juuri sinulle. Jos ei niin käytä loput kroppavoiteena, saat kevyen aurinkosuojan samalla.
Bethenny Frankelin ihotautilääkäri sanoi että 30 riittää, suuremmissa suojakertoimissa on enemmön kemikaaleja. Olen lukenut myös jostain että yli 30 kertoimilla olevat eivät suojaa sen paremmin, luodaan vain mielikuvaa. Minulla on spf 30 aurinkovoide mutta töissä tai muuten ihmisten ilmoilla se ei ole paras koska kiiltelee ja tuntuu hieman tahmaiselta. Päivävoide joka sisältää suojakertoimen 15 on kuitenkin parempi kuin ilman suojakerrointa oleva voide. Muuten laittaisin iholle humektania tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se voide maksaa vitosen, ei viittäkymppiä. Osta ja testaa niin näet sopiiko se juuri sinulle. Jos ei niin käytä loput kroppavoiteena, saat kevyen aurinkosuojan samalla.
En halua ylimääräisiä purkkeja kaappeihini, minulla on eräänlainen ostolakko menossa, ei olisi ensimmäinen voide jonka olen ostanut ja joka ei sovi iholleni. Pitää varmaan kokeilla tätä tuotettakin. Minulla on sama ongelma aurinkosuojan sisältävien voiteiden ja kasvovesien kanssa; lähes mahdotonta löytää tuote josta superherkkä ihoni ei ärtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki on lv?
Suomalainen edullinen herkän ihon tuotesarja jota myydään mm. marketeissa (Citymarket, Prisma)
Ostin itse asiassa tänään tuota voidetta ja kokeilin. Ei imeytynyt hirveän nopeasti, siinä mielessä vähän aurinkovoidemaista, mutta imeytyi kyllä lopulta kun hetken hieroi sormilla. Meikkivoide levittyi hyvin siihen päälle. Plussaa kotimaisuudesta, tuoksuttomuudesta ja halvasta hinnasta. Yhden käyttökerran perusteella en osaa sanoa, kuinka hyvin kosteuttaa ihoa eli onko hyvin kuivanahkaisillekin sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen monesti miettinyt noiden päivävoiteiden käyttöä, johon kuuluu myös aurinkosuoja.
Aurinkosuojiahan on aina spf 10:stä ainakin 60:een asti. Onko aina parempi, mitä suurempi suojakerroin on? Etenkin tilanteessa, kun ruskettumisesta ei paljoa välitä.
Mitenkäs lisäät päivävoidetta, jos olet laittanut päiväksi myös meikin naamaan, pohjustusvoiteet, puuterit ja kaikki? Suojaako meikki itsessään auringon UV-säteilyltä kuinka tehokkaasti? Meikkihän saattaa olla lähes koko päivän naamassa esimerkiksi festareilla, jonne laittaudutaan festarien tyyliin kuuluvasti.
30 on minimi mitä suositellaan. Oikeastihan jollain 30 ja 100 suojakertoimella ei ole kuin muutama prosentti eroa siinä kuinka paljon UV säteitä suodattavat. Superkorkeat suojakertoimet ovat lähinnä rahastusta mielikuvilla supersuojasta. Meikkivoiteissa usein on suojakerroin mukana, mutta senkin teho heikkenee auringossa tarpeeksi pitkään oleiltua, mutta kuvittelisin sen silti vielä olevan parempi kuin paljaalla naamalla ilman suojakertoimia. Myynissä on myös meikin päälle vipalla levitettäviä kosmeettisesti huomaamattomia ja meikkiä sotkemattomia aurinkosuojia, jos oikein haluaa neuroottiseksi ruveta.
Hyvä voide, vähän paksuhko, mutta imeytyy kyllä lopulta hyvin. Itsellä herkkä iho ja tällä hetkellä tuo voide käytössä. Suosittelen testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin itse asiassa tänään tuota voidetta ja kokeilin. Ei imeytynyt hirveän nopeasti, siinä mielessä vähän aurinkovoidemaista, mutta imeytyi kyllä lopulta kun hetken hieroi sormilla. Meikkivoide levittyi hyvin siihen päälle. Plussaa kotimaisuudesta, tuoksuttomuudesta ja halvasta hinnasta. Yhden käyttökerran perusteella en osaa sanoa, kuinka hyvin kosteuttaa ihoa eli onko hyvin kuivanahkaisillekin sopiva.
Onko sinulla kuiva iho vai sekaiho? Minulla on sekaiho joka kiiltelee päivän mittaan. Avenen hydrance optimale light on suosikkini mutta maksaa Suomessa lähes 30 euroa.
Nosto