Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saaran showssa Daavidin tähti ja natsiunivormut. Miksi tästä ei ole puhuttu enempää?

Vierailija
13.05.2018 |

Ja teemana vielä monsters. Todellinen rimanalitus. Eurooppa huomasi eikä pitänyt. Siellä rakennelman huipullahan oli tähti ja tanssijoilla natsiunivormut.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuolle biisille saanut tehtyä paremmankin koreografian. En ymmärtänyt koko univormutähtilavapyörimisideaa. Miten se liittyi kappaleeseen?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/11/saara-aallon-euroviisushow-on-…

Täällä selitetty.

Minusta tuo idea on liian kaukaahaettu. Ei Euroviisuesitykseen kannata laittaa mitään symboliikkaa, jonka tajuaa vain lavastaja ja esiintyjät itse. Sanoman pitää olla selkeä ja suuren yleisön tavoittava. Euroviisuissa on yli neljäkymmentä esiintyjää, ei yleisöltä voi odottaa, että he pohtisivat syvällisesti jokaisen esityksen piiloviestejä esim. se peili.

Tuskin kukaan edes ajatteli, että se on peili. Näkivät vain pyörivän hyrrän.

Vierailija
42/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homppeleiden asuja ne unvormut oli, tuiskullakin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut koko euroviisuja mutta piti nyt käydä tuo esitys tsekkaamassa. Mitä hemmettiä ne on ajatelleet? Hoilottekeeko se jostain natsi-monstereista vai mitä ihmettä tuolla asuvalinnalla halutaan sanoa?

Järkyttävä kokonaisuus. Eurooppa ei pitänyt.

Vierailija
44/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha, Tämä menee hullummaksi vaan.

Vierailija
45/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna minulle tuli myös tuo daavidintähti ja natsiunivormut mieleen. Luultavasti koreografian suunnittelijat eivät itse tajunneet tuota, vahinko siis

Vierailija
46/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuartistilla pitää olla karismaa, sitä ei Aallolla ole. Sitä ei voi ostaa. Karismaattinen henkilö saa kiinnostuksen heräämään jo huoneeseen astumalla.

Tämä. Hänellä todellakaan ei ole karismaa. Ja hän oli valinnut myös sellaiset taustatanssijat ja laulajat, joilla ei myöskään ole karismaa. Koko show jätti täysin kylmäksi. Eikä Saara tule koskaan koskettamaan, koska hän on niin pinnallinen ja lapsellinen.

Lopeta toi tämättely.

Vierailija
47/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se oli tarkoituksellista (kuten jotkut tässä ketjussa epäilivät), kummallakohan puolella Saara mahtaa olla - natsipahisten vai sorrettujen juutalaisten? Itse veikkaan, että esityksellä tavoiteltiin jotain ihan muuta. 

Vierailija
48/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se oli tarkoituksellista (kuten jotkut tässä ketjussa epäilivät), kummallakohan puolella Saara mahtaa olla - natsipahisten vai sorrettujen juutalaisten? Itse veikkaan, että esityksellä tavoiteltiin jotain ihan muuta. 

Eivät kai he ole voineet olla niin sairaita, että olisivat tehneet sen tarkoituksella?

Vierailija
49/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsitanssijat näyttivät suojelevan Saaraa, ja lopussa pelastivat hänet kun se tähti nakkasi hänet pää edellä alas.

Vierailija
50/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuartistilla pitää olla karismaa, sitä ei Aallolla ole. Sitä ei voi ostaa. Karismaattinen henkilö saa kiinnostuksen heräämään jo huoneeseen astumalla.

Tämä. Hänellä todellakaan ei ole karismaa. Ja hän oli valinnut myös sellaiset taustatanssijat ja laulajat, joilla ei myöskään ole karismaa. Koko show jätti täysin kylmäksi. Eikä Saara tule koskaan koskettamaan, koska hän on niin pinnallinen ja lapsellinen.

Lopeta toi tämättely.

Tämä. Tuo on niin ärsyttävää.

Vierailija
51/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelilta tuli ainakin pisteitä

Daavidin tähden vuoksi

Vierailija
52/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuolle biisille saanut tehtyä paremmankin koreografian. En ymmärtänyt koko univormutähtilavapyörimisideaa. Miten se liittyi kappaleeseen?

Täällä selitetty.

Daily Mailin toimittaja kirjoitti että esityksestä puuttui veitsenheittäjä (sellainen joka sirkuksessa silmät sidottuina heittelee veitsiä. Tanskan esiintyjää Daily Mail kuvasi Chewbaccaksi (Star Wars). Toimittaja myös toivoi että ensimmäinen kilpailukappale olisi voittanut samantien niin ei olisi tarvinnut kuunnella kaikkia esityksiä.

Vierailija
53/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsonut koko euroviisuja mutta piti nyt käydä tuo esitys tsekkaamassa. Mitä hemmettiä ne on ajatelleet? Hoilottekeeko se jostain natsi-monstereista vai mitä ihmettä tuolla asuvalinnalla halutaan sanoa?

Järkyttävä kokonaisuus. Eurooppa ei pitänyt.

Minulla oli tästä aina mielessä sellainen lapsenomainen "monsterit sängyn alla/komerossa"-juttu, mutta tää natsihomma pilasi kyllä koko homman aika taidokkaasti. Ilmeisesti muillakin sijoituksesta päätellen. Saakelin pällit.

Vierailija
54/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kai he ole voineet olla niin sairaita, että olisivat tehneet sen tarkoituksella?

Itse en usko tarkoituksellisuuteen. Kuitenkin tämän ketjun kommenteista päätellen jotkut uskovat... 

- 49

Vierailija
55/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut viisuja, oliko Saara ikäänkuin natsien puolella?

Ei vaan DDR:n puolella.

Vierailija
56/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna minulle tuli myös tuo daavidintähti ja natsiunivormut mieleen. Luultavasti koreografian suunnittelijat eivät itse tajunneet tuota, vahinko siis

Mulle tuli myös. Nuo saappaat tekevät helposti sen mielleyhtymän. Löysät suorat housut tungettuina pitkiin saappaisiin, niin tulee natsisotilaan pussittavat housut mieleen. Ja kun vielä tuo tähti siinä taustalla, niin onhan se mielleyhtymä aika looginen. 

Mitä katsoin kommentteja netissä, niin oli siellä muillekin tullut sama mieleen. Ei siis vain suomalaisille katsojille. Joku kirjoittanutkin, että Suomihan teki Natsi-Saksan kanssa yhteistyötä 2. maailmansodan aikana, eli ihan hyvin voi olla tarkoituksellinen kikkailu. :/

Vierailija
57/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä lennokkaat teoriat. Minä en vaan huomannut mitään natsiunivormuja tai daavidin tähteä.

Mites nuo Suomen armeijan klassiset harmaat? Onko nekin natsiunivormuja?

Vierailija
58/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ajan sitä mieltä että esitys oli huono. Biisi oli ok, Saaran ääni ainoa oikea valttikortti.

Kampaus oli ruma ja aggressiivinen, samoin meikki.

Mutta lesb"t ei halua näyttää kauniilta, ja sillä on hintansa.

Vierailija
59/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esityksen teema oli kyllä suoraan repäisty Lady Gagan Alejandro -videosta. Noloa.

Vierailija
60/104 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä selitetty.

Daily Mailin toimittaja kirjoitti että esityksestä puuttui veitsenheittäjä (sellainen joka sirkuksessa silmät sidottuina heittelee veitsiä. Tanskan esiintyjää Daily Mail kuvasi Chewbaccaksi (Star Wars). Toimittaja myös toivoi että ensimmäinen kilpailukappale olisi voittanut samantien niin ei olisi tarvinnut kuunnella kaikkia esityksiä.

Mielestäni Tanskan esiintyjän kommentointi oli asiatonta. Miehellä oli pitkät hiukset ja parta, komea mies.

Ketju on lukittu.