Voiko narttukoiran alapäästä tuleva kirkas neste olla normaalia?
Aloin jo googlettelemaan ja pelkäämään jotain kohtutulehdusta. Koira ei vaikuta muuten mitenkään sairaalta, juo ja syö, pissaa ja kakkaa. Ehkä ulos on alkanut pyytämään hitusen useammin (ehkä 5 tunnin jälkeen kun aikasemmin pyytänyt vasta n. 7-8h pissaamattomuuden jälkeen. Nuolee alapäätään hieman useammin. Huomasin edellispäivänä kirkasta nestettä sen alapäästä lattialle. Äsken kun tuli sohvalle niin huomasin taas alapäästä tulleen kirkasta nestettä sohvaan, haistoin eikä haise erityisemmin miltään. Voiko nää olla vaikka jotain kiimaeritteitä? Mä en siis oikeasti tiedä yhtään millon mun koiralla on kiima, enintään oon saattanu vaan epäillä jos nuolee alapäätään useammin.
Onko tää kirkas, suunnilleen hajuton neste hälytysmerkki vai voinko olla ihan rauhassa ja seurata vaan sen vointia ja tilannetta?
Kommentit (11)
Heips sama vuoto jatkuu edelleen. Tiputtelee alapäästään kirkkaita pisaroita jotka kuivuvat valkoisiksi. Voiko tää olla ihan vaan kiiman alkamisen tai lähestymisen merkki? Vaikka ei ole veristä vuotoa? Narttu myös merkkailee mielestäni tavallista enemmän. Kaikkialla vaan puhutaan punertavasta vuodosta, voiko läpinäkyvä vuoto olla ihan normaalia vai pitäisikö huolestua?
ap
Ja sen unohdin lisätä että koiran vulva näyttää mielestäni turvonneelta ja isommalta. Kaikki muut merkit voisivat sopia kiimaan mutta läpinäkyvä/valkoinen vuoto huolestuttaa kun siitä ei missään puhuta. Kaikkialla vaan varoitellaan kohtutulehduksesta.
ap
Moi, mun koiralla on nyt ihan samat oireet.. voisitko kiltti kertoa selviskö sulle mikä oli vikana? Kiitos avusta 😊
Mun nartulla tuli kerran vähäisesti kirkasta eritettä.. oli märkäkohtu ja ultrasta suoraan leikkauspöydälle. Oli vasta puolivuotias.
Ottakaa vakavasti.
Mikä aloittajan koiralla oli tai toisella kysyjällä?
Alapäästä!, minkä muotoinen koira sinulla on ?
Kannattaisi soittaa eläinlääkärille eikä kysellä täältä neuvoa.
Vuoden 2018 aloitus, tuskin ap täällä enää päivystää.
Se on hyvää leivän päällä, kokeilepa.
Help, tietääkö joku?