Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtava möykky sisällä

Vierailija
13.05.2018 |

Taustaa lyhyesti. Takana pitkä parisuhde, yhteinen yritys ja useampi lapsi (jotka jo isoja).
Mies kohtelee mua todella huonosti. Haukkuu ja solvaa myös lasten kuullen fyysistä väkivaltaa ei ole.

Olen sairastanut masennuksen ja toipunut siitä takaisin työkuntoiseksi. Tämä ei kuitenkaan miehelle riitä. Jatkuvasti kiukkuaa, miten en tee mitään, en osallistu perheen kuluihin jne. lista on loputon.

Löytää syyn raivoamiselle ihan tyhjästä, eikä aina tarvii edes syytä.

No, miksen eroa? Koska mulla ei ole varaa. Kun oli se yhteinen yritys, miehen piti hoitaa kaikki siinä vaiheessa, kun mä lopetin yrityksessä työskentelyn ja lähdin palkkatöihin. Jätti laskut maksamatta, verot ja kirjanpidot hoitamatta ja niinpä molemmilta on luottotiedot menny vuosiksi (mies tuskin omiaan saa koskaan takas).

Näinpä en saa vuokra-asuntoa (ilman moninkertasia vuokratakuita, eikä mulla sellasia rahoja ole) sossu ei auta, kun ulosottoa ei heillä huomioida menoksi. Palkasta on mahdoton säästää, koska 1/3 menee velkoihin ja jäljelle jäävät ei riitä kunnolla edes elämiseen.

Viimeksi eilen mies totesi (lasten kuullen tietysti), että tulispa sota ja tappas sut ja kun mulla on terveyden (fyysisen) kanssa ongelmia, että toivottavasti sulla on syöpä.

Tajusin viime yönä, kun kelasin näitä, että vaikka tästä jollain ihmeellä pois pääsisinkin, niin ikinä en enää saa itteäni kasaan. Tuo ihminen on hajottanu mut niin palasiksi sisältä, että helposti voisin päättää päiväni ja päästää itteni (edes kerran) helpommalla.

Lapset ei mua puolusta, koska pelkää isäänsä. Mutta ei tää niillekään helppoa ole.

Pitkä viesti. Anteeksi. Pakko johonkin purkaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jäät katsomaan tuota? Sinulla on työ, muuta ihmeessä pois.

Vierailija
2/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä jäät katsomaan tuota? Sinulla on työ, muuta ihmeessä pois.

Sisälukutaito?? Ei luottotietoja, ei mahdollisuutta saada vuokra-asuntoa. Ulosottovelat niskassa vielä monta vuotta. Sillan alleko muutan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin vapauttavaa päästä ottamaan vähän rakoa omiin sukulaisiin ja vanhempiin. Vähenee se kyttäys ja asioihin puuttuminen. Tekee ihan hyvää vaan ottaa vähän etäisyyttä.

Vierailija
4/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erittäin vapauttavaa päästä ottamaan vähän rakoa omiin sukulaisiin ja vanhempiin. Vähenee se kyttäys ja asioihin puuttuminen. Tekee ihan hyvää vaan ottaa vähän etäisyyttä.

Tulikohan väärään ketjuun?

Ap

Vierailija
5/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten perustaa yritys ja tehdä lapsia (useampia jopa) tollasen miehen kanssa. Ihan on oma vikas tää nykynen tilanne. Eli äläpä valita!

Vierailija
6/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustaa lyhyesti. Takana pitkä parisuhde, yhteinen yritys ja useampi lapsi (jotka jo isoja).

Mies kohtelee mua todella huonosti. Haukkuu ja solvaa myös lasten kuullen fyysistä väkivaltaa ei ole.

Olen sairastanut masennuksen ja toipunut siitä takaisin työkuntoiseksi. Tämä ei kuitenkaan miehelle riitä. Jatkuvasti kiukkuaa, miten en tee mitään, en osallistu perheen kuluihin jne. lista on loputon.

No, miksen eroa? Koska mulla ei ole varaa. Kun oli se yhteinen yritys, miehen piti hoitaa kaikki siinä vaiheessa, kun mä lopetin yrityksessä työskentelyn ja lähdin palkkatöihin. Jätti laskut maksamatta, verot ja kirjanpidot hoitamatta ja niinpä molemmilta on luottotiedot menny vuosiksi (mies tuskin omiaan saa koskaan takas).

Näinpä en saa vuokra-asuntoa (ilman moninkertasia vuokratakuita, eikä mulla sellasia rahoja ole) sossu ei auta, kun ulosottoa ei heillä huomioida menoksi. Palkasta on mahdoton säästää, koska 1/3 menee velkoihin ja jäljelle jäävät ei riitä kunnolla edes elämiseen.

Viimeksi eilen mies totesi (lasten kuullen tietysti), että tulispa sota ja tappas sut ja kun mulla on terveyden (fyysisen) kanssa ongelmia, että toivottavasti sulla on syöpä.

Tajusin viime yönä, kun kelasin näitä, että vaikka tästä jollain ihmeellä pois pääsisinkin, niin ikinä en enää saa itteäni kasaan. Tuo ihminen on hajottanu mut niin palasiksi sisältä, että helposti voisin päättää päiväni ja päästää itteni (edes kerran) helpommalla.

Lapset ei mua puolusta, koska pelkää isäänsä. Mutta ei tää niillekään helppoa ole.

Ihminen on sitkeä olento. Tuo ihmisesi on toiminut mielestäsi väärin, mutta et voi syyttää häntä Sun palasiksi panemisesta. Asenne asioihin on omalla vastuulla. Kantsii laittaa hihat heilumaan ja etsiä ratkaisu.

Ulosottomiehen kanssa voi sopia, ettei perittävä summa ole noin iso. Sossuun voi olla yhteydessä kumminkin, perustella vuokratakuuta. Pariterapia, että saisitte eron hoidettua.

Vierailija
7/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä apua saat, kun vaan lähdet sitä etsimään. Ekaksi aika Kelalle (vai mikä se sossu on nykyisin). Mies yrittää viedä sinulta itsetunnon, ettet lähtisi. Hae apua ja äkkiä ihan lasten takia.

Vierailija
8/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sitkeä olento. Tuo ihmisesi on toiminut mielestäsi väärin, mutta et voi syyttää häntä Sun palasiksi panemisesta. Asenne asioihin on omalla vastuulla. Kantsii laittaa hihat heilumaan ja etsiä ratkaisu.

Ulosottomiehen kanssa voi sopia, ettei perittävä summa ole noin iso. Sossuun voi olla yhteydessä kumminkin, perustella vuokratakuuta. Pariterapia, että saisitte eron hoidettua.

Kuule, olen jo pari vuotta koittanut pyristellä irti tästä ja joka kivi on mielestäni käännetty. Olen kysynyt apua sossusta, ei heru, koska heidän laskelmissaan ulosottoa ei huomioida. Ulosoton määrään taas ei voi vaikuttaa, koska sen määrää laki. Ei se mene niin, että ulosmitataan sen verran, kun uo-miestä (joka mun tapauksessa on nainen) sattuu millonkin huvittamaan.

Vuokravakuus on luottotiedottomalla kolminkertainen normaaliin verrattuna ja sellaista rahaa ei nyt vaan ole. Muita ideoita?

Ap

Vierailija
9/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi Ensi-ja turvakotia? Sinne mars! Auttavat käytännön asioissa ja ennen kaikkea kuuntelevat. Sinne nyt äkkiä niin lähtee tuo solmu selviämään!

Vierailija
10/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paikkakunnallasi Ensi-ja turvakotia? Sinne mars! Auttavat käytännön asioissa ja ennen kaikkea kuuntelevat. Sinne nyt äkkiä niin lähtee tuo solmu selviämään!

Ei ole. Lähin on n.100 km päässä eri maakunnassa. Eikä sinne ole asiaa, koska ei ole fyysistä väkivaltaa, henkistä saa ilmeisesti harjoittaa ihan vapaasti.

Ap

Vierailija
11/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollista saada vuokra-asuntoa kunnalta? Ja sossu maksamaan mahdolliset vuokravakuudet? Entä seurakunta? Löytyisikö heiltä vuokra-asuntoja tai apua tuohon vakuuteen?

Tilanteesi kuulostaa tosi kurjalta, mutta en usko, että olet ainoa tuollaisessa tilanteessa oleva. Jonkinlainen tie ulos tuosta parisuhteesta täytyy olla! Jos lapset kärsivät, ota itse yhteys lastensuojeluun, josko asia lähtisi sitä kautta purkaantumaan.

Jaksamista ap <3

Vierailija
12/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei mua puolusta, koska pelkää isäänsä.

Lastesi tehtävä ei ole todallskaan puolustaa sinua vaan SINUN tehtävä on puolustaa lapsia.

Lapsille varmasti todella turvaton kotiympäristö tuollainen mistä ei saa mitään turvaa. Isä pelottaa, aidistä ei saa tukea. He ovat omillaan. Katsovat teidän riitoja. Pahoittelut lasten kärsimyksistä!

Sinulla on myös huono tilanne. Pois pitäisi päästä, mutta miten? Ensi- ja turvakotiin tms?? Pääsisit eroon ja alkuun. Mies harrastaa henkistä väkivaltaa. Ja ota lapset mukaan, he eivät todellakaan voi jäädä isälleen - missään tilanteessa. Isän luona ei ole kielläkään paikkaa.

Pyri pois. Itse en osaa sanoa miten, vaikka ystävien tai sukulaisten luo alkuun.

Vierailija
13/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mt-toimistoon juttelemaan tilanteestasi psykologille, sinnehän voi varata ajan ilman lähetettä mistään. Hänelle voit purkaa ajatuksiasi ja ammattilaisena hän luultavasti tietää tahon josta voi hakea käytännön apua tilanteesi järjestämiseen.

Vierailija
14/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta? Joku säätiö? Auttava puhelin? Kuinka isot lapset? Lastensuojelusta voi aloittaa myös.

Vierailija
15/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta teillä on ko velkaa maksettavana?

Vierailija
16/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene mt-toimistoon juttelemaan tilanteestasi psykologille, sinnehän voi varata ajan ilman lähetettä mistään. Hänelle voit purkaa ajatuksiasi ja ammattilaisena hän luultavasti tietää tahon josta voi hakea käytännön apua tilanteesi järjestämiseen.

Mä olen ollut jo pitkään heidän asiakas (se masennustausta, niin ku kerroin) ja sitä kautta selviteltiin mahdollisia apuja erotilanteessa. Ja tulos on (uskokaa jo) että sosiaalitoimi ei auta, koska mun tulot on niin isot, että pitää pärjätä. Seurakunta tarjoaa keskusteluapua, mutta ei ne mitään vuokravakuuksia maksa. Oma kotikunta ei vuokraa luottotiedot menettäneelle ollenkaan, naapurikunta kyllä, sillä kolminkertaisella vuokravakuudella, joka on mulle liikaa. Niin kauan kun yhtään yrittää itse (esim.käy töissä) niin tilanne on tää... Jos heittäytys täysin yhteiskunnan elätettäväksi, niin sitten en tiedä...

Ap

Vierailija
17/17 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotta teillä on ko velkaa maksettavana?

Mä olen maksanut omaa osuuttani huomattavasti ahkerammin kuin mies omaansa ja hänellä myös isot henkilökohtaiset velat eli ei vielä aikoihin (jos koskaan) pääse kuiville. (On pimittänyt tulojaan yms. Mä olen tunnollisesti maksanu kaikki ja saanu veronpalautuksia ja muuta, joilla velkaa lyhennetty) Itsellä varmaan suurinpiirtein vuosi jäljellä. Luottotiedot toki palautuu vasta myöhemmin, mutta maksuvara kasvaa vuoden päästä.

Ap