Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkälainen ihminen menee YÖLLÄ kauppaan?

Vierailija
12.05.2018 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005677264.html

Kaupat voisivat ihan hyvin mennä arkisin kiinni klo 18 ja olla viikonloppuisin ja pyhäpäivinä kiinni eikä se vaikuttaisi KENENKÄÄN elämään mitenkään haitallisesti.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies.

Vierailija
2/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt. Jos haluat nähdä syrjäytyneitä nuoria, mene johonkin itähelsingin 24 h kauppaan noin kello 00-03.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Se tarkoittaisi että emme eläisi vapaassa markkinataloudessa vaan jossain ihme satukirjoihin perustuvassa holhousyhteiskunnassa. En todellakaan aio elää elämääni sellaisessa maassa, ehei!

Jos päätän perustaa kaupan niin minähän myyn mitä haluan ihan silloin koska haluan ja sillä hyvä.

Vierailija
4/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähtee kauppaan siinä kohtaa kun nainen ehdottaa seksiä.

Vierailija
5/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin jos täällä olisi joku kauppa auki. Olen työtön, valvon joka tapauksessa myöhään. Yöllä olisi ihanan rauhallista. Ja lisäksi esim. vuorotyöläisille aika kätevää.

Vierailija
6/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tulimme juuri kaaren prismasta. Työssäkäyvä keskituloinen perhe. Päivä ollut niin täynnä ohjelmaa, ettei aikaisemmin ole kauppaa ehditty hoitamaan.

Oli siellä meidän lisäksi muitakin lapsiperheitä, osalla ihan pieniä lapsia. Miehiä, naisia, tummaa ja vaaleaa.

Vierailija
7/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläinen

Minä

Vierailija
8/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyneet ja kiltti miehet.

Vierailija
9/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ap on siitä että kaikki eivät herää klo 5:30 ja tee töitä klo 8-16 välisenä aikana?

Vierailija
10/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu

Vierailija
11/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat ihan hyvin mennä arkisin kiinni klo 18 ja olla viikonloppuisin ja pyhäpäivinä kiinni eikä se vaikuttaisi MINUN elämään mitenkään haitallisesti.

Korjasin ap:n sanoman.

Vierailija
12/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias, siivojaa, varas, minä jos vaikkapa lataussetelin saldo loppuu.

Vierailija
13/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimikko mieheni. Töiden jälkeen käy kaupassa ja sitten tulee nukkumaan.

Vierailija
14/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut että edelleen on olemassa näin suppeeta porukkaa. Puhkaise hyvä ihminen kuplasi, jos maailmankuvasi järkyttyy siitä että toiset ihmiset käyvät kaupassa yölläkin. Et taida asua helsingissä? Tai missään muussakaan kaupungissa sen paremmin? Nykyään kun arki ei ole sidoksissa navettaan.

Sinusta tuli mieleen eräs mielipidekirjoitus kymmenen vuoden takaa, missä joku paheksui samaa asiaa. Kirjoittajan mielestä keskustaan olisi pitänyt laittaa ulkonaliikkumiskielto klo 21 jälkeen, koska kenelläkään rehellisellä ihmisellä ei voisi olla mitään järjellistä syytä olla keskustassa kauppojen aukioloaikojen jälkeen, koska hänelläkään ei ollut.

Vierailija
15/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
16/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä kauppaan menevä henkilö voi olla esim. ravintolan työntekijä, joka työvuoronsa jälkeen kotimatkalla poikkeaa ostamaan aamiaistarpeita, ettei tarvi aamulla mihinkään lähteä. Ihan turha hurskastella, että millainen ihminen menee YÖLLÄ kauppaan. Syitä on yhtä monta kuin on ihmistäkin. Maailma muuttuu koko ajan ja ihmiset sen mukana. Ei elämä ole enää sellaista kuin se oli 70-luvulla, onneksi. Työelämä ja työajat muuttuvat ja ihmisten on sopeuduttava siihen. Musta on hienoa, että palveluita on nykyisin saatavilla joustavammin ja monipuolisemmin. Sitä paitsi, se yöllä auki oleva kauppa tarjoaa työpaikan jollekin ja usein siihen hakeutuu henkilö, jolle yötyö ja siihen sisältyvä vuorokausirytmi sopii paremmin kuin 7-15 duuni.

Vierailija
17/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aika usein ostamassa perheen ruuat yöllä. Pääsen töistä joko 22 tai 04. Siinähän sitä on hyvä virkeenä (?) tehdä perheen ruokaostokset, aivan omassa rauhassa saan shoppinkini tehdä.

Kaari <3

Olen siis nelikymppinen perheenäiti ja ravintola-alalla. Teinit varsinkin tykkää neljän jälkeen tehdyistä ostoksista, kun on tuoreita aamupala syötäviä. Joten jo sen hyväksyneen hyminän takia mä välillä käyn vaikka ihan vaan piipahtamassa jotain aamuksi.

Vierailija
18/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt myöhään kaupassa koska

-olen tullut pitkältä matkalta ja kotona ei ole ollut mitään syötävää

-olen ollut vuorotyössä

-olen tehnyt maastotöitä epätyypilliseen työaikaan (21 jälkeen, myös ennen 03 jolloin 24 h bensikset ovat olleet ihania)

-ollut pitkään kipeänä ja kykenemätön käymään kaupassa, toipunut sitten niin että eka kerta kun kyennyt kauppaan on ollut myöhään illalla

Nämä nyt ensimmäisinä ja isoimpina syinä. Nyt kun kaupat ovat usein pitkään auki, suosin iltoja usein koska silloin on väljempää.

Vierailija
19/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee AP meille kaikille palvelus ja pidä mielipiteesi jatkossa täysin omana tietonasi.

Vierailija
20/51 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töissäkin saa käyda vain klo 8 - 16.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi