Olenko ainut joka pelkää metsää karhujen takia?
Rakastan luontoa ja metsää. Haluaisin kävellä siellä , varsinkin koiran kanssa, mutta mä en uskalla! Pelkään ihan hitosti että karhu tulee vastaan. Olen ainoastaan uskaltanut mennä n.10 metriä sisälle metsään ja sitten pois :D
Muilla samaa pelkoa?
Kommentit (27)
Punkit on vaarallisempia, kannattaa pysyä sisällä siis vaan :)
Laita julkinen koiraan ja kenkiisi niin karhu tietää häipyä teidän tullessa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä karhu on kylässäsi popsinut suihinsa viimeaikoina?
Ei varmasti montaa, mutta metsä on karhujen valtakunta, ja riittää että just sillä kerralla törmään karhuun. Jos törmään niin se on aina todella suuri riski että hyökkää ja tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita julkinen koiraan ja kenkiisi niin karhu tietää häipyä teidän tullessa
Tarkoitatko kulkusta? No ihan hyvä ideahan tuo. Toivottavasti ei vaan ole utelias ja lähde kohti :o
Olimme kerran kevättalvella, taisi olla huhtikuun alkupuolella, hiihtämässä lasteni kanssa, kun näin ihan tuoreet karhunjäljet. Yöllä oli satanut hieman lunta, ja pyryn lakattua aamulla lähdimme hiihtämään. Jäljet olivat siis aivan tuoreet, ilman lumipeitettä. Kyllä säikähdin!
Todennäköisemmin jonkun naapurin kouluttamaton tappajakoira tappaa
Itse pelkään susia. Niitä on nähty meidän tienoilla jatkuvasti.
Karhuilla on syytä pelätä ihmisiä, mutta ihmisillä ei mitään syytä pelätä karhuja. Näin se vaan on.
Jos olet mennyt 10 metrin verran metsään, voit pidentää metsäkäväisyjä kerta kerralta ja pohtia kuinka usein näet yleensäkään mitään villieläimiä. Eräs koko ikänsä Kuhmon suunnalla metsästystä harrastanut sukulaismies oli about 80-vuotiaana jopa vähän katkera siitä ettei ollut koskaan nähnyt vilaustakaan karhusta. Itse olen viettänyt muutamien kuukausien verran aikaa metsissä ympäri Suomen retkeilyhommissa ja kyllä ne eläinhavainnot ovat aika harvassa. Tavallaan on järkevää pelätä eläintä joka voi tappaa, mutta käytännössä karhu tulee vastaan äärimmäisen harvoin.
Ja silti satoja karhuja lahtaa juurikin ihminen
Vierailija kirjoitti:
Karhuilla on syytä pelätä ihmisiä, mutta ihmisillä ei mitään syytä pelätä karhuja. Näin se vaan on.
Ei tuo ole kyllä automaattisesti noin. Jos joutuu emon ja karhunpennun väliin, niin emokarhu voi hyökätä. Onhan näitä tapauksia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Karhu väistää ihmistä kyllä
Jos pitää älämölöä niin ehkä väistää. Voi myös tapahtua kohtaaminen ja sillä voi olla kohtalokkaat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Olimme kerran kevättalvella, taisi olla huhtikuun alkupuolella, hiihtämässä lasteni kanssa, kun näin ihan tuoreet karhunjäljet. Yöllä oli satanut hieman lunta, ja pyryn lakattua aamulla lähdimme hiihtämään. Jäljet olivat siis aivan tuoreet, ilman lumipeitettä. Kyllä säikähdin!
Hui hirviä, ihan jäljet! Varmaan silmäsi putosivat päästä kun jäljet hyökkäsivät kimppuusi ja silmämunasi tippuivat nestepallopalasina päästä kuin vuotava hana.
Mun yksi suurin pelko on joutua karhun raatelemaksi elävältä. Se on aivan kauhea ja hidas kuolema. :((
Tiedän että en välttämättä siis törmää karhuun , mutta se riski itsessään pelottaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui hirviä, ihan jäljet! Varmaan silmäsi putosivat päästä kun jäljet hyökkäsivät kimppuusi ja silmämunasi tippuivat nestepallopalasina päästä kuin vuotava hana.
Olipas dissaava kommentti hänelle. Ihan normaalia on säikähtää jos näkee ison pedon jäljet vieläpä kun itse on suksilla ja vielä lasten kanssa..
Ja kyllähän se karhu taitaa aika nälkäinenkin olla talviunien jälkeen. Aika hassua olisi tuossa tilanteessa jos ei mitenkään noteeraisi tuota tai säikähtäisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas dissaava kommentti hänelle. Ihan normaalia on säikähtää jos näkee ison pedon jäljet vieläpä kun itse on suksilla ja vielä lasten kanssa..
Ja kyllähän se karhu taitaa aika nälkäinenkin olla talviunien jälkeen. Aika hassua olisi tuossa tilanteessa jos ei mitenkään noteeraisi tuota tai säikähtäisi.
Ap
Kiitos ystävällusestä kommentistasi. Minulla oli mukana 4- ja 6-vuotiaat lapsemme ja heidän hiihtämisensä oli hidasta, mutta olimme kuitenkin päässeet parin kilsan päähän mummolasta lähellä itärajaa. Säikähdin kovasti ja kyllä tein täyskäännöksen kotiinpäin...!
Joitain vuosia sitten luin jutun suomalaisesta nuoresta miehestä, jota karhu oli lähtenyt jahtaamaan metsän vieressä, mies oli muistaakseni pinkonut pakoon pyörällä. Ilmeisesti karhulla oli ollut pesä lähistöllä ja siellä pentuja? Kyllä tuollainen pelottava tilanne on siis mahdollinen, vaikkakin harvinainen. Sitähän ei voi tietää, missä karhunpesiä on. Itse en kyllä koskaan muista pelätä karhuja, kun menen metsään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävelin metsäpolulla ahman (myös suurpeto) kanssa vastakkain, enkä ehtinyt säikähtää. Ne lähtevät kyllä karkuun, mieluummin jo ennen kohtaamista, mutta olisiko tuulen suunta tehnyt tepposet ahmalle.
Ihmisliha on niin pahaa (en ole maistanut) ja kemikaaleilla myrkytettyä, että mieluummin se popsii luomuriistaa.
Kuinka monta ihmistä karhu on kylässäsi popsinut suihinsa viimeaikoina?