VTI-normi crp, eihän voi olla munuaisissa?
Kävin eilen päivystyksessä, oli vähän verta virtsassa ja bakteereja. Lämpöä 37.3. Selkä on kohtalaisen kipeä, ja viikko sitten oksensin. Tää on nyt neljäs antibioottikuuri, jonka syön virtsatietulehdukseen parin kuukauden sisällä. Se näyte lähti nyt bakteeriviljelyyn, ja soitan ma, että mikä tilanne. Eiks toi normaali crp sulje pois munuaistulehduksen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, se on nainen 24v taas linjoilla.
On joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on seilannut toi selkäkipu. Ei välttämättä mee munuaistulehdukseksi asti vaikka ois kipeä. Maanantaina vaadi että ne ultraa että missä vika. Siinä näkee sit.
Meenkö lähisairaalaan vai terveyskeskuspäivystykseen. Ei tää nyt ihan normaalia ole. Ja kun en osaa vaatia, pyydän jotain ja vastaus "Ei", sit mä vaan "Okei". :D
Etsi jos on joku terveysneuvontapuhelin. Tai sit soitat sinne päivystykseen ja kysyt pitäiskö tulla. Tai odotat maanantaihin ja meet terkkariin. Sanot ettei oo normaalia syödä koko ajan antibiootteja. Niiden pitää tutkia mistä jatkuvat tulehdukset johtuu. Eli onko rakenteellinen juttu. Eli ultrata. Älä stressaa ja juo paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on seilannut toi selkäkipu. Ei välttämättä mee munuaistulehdukseksi asti vaikka ois kipeä. Maanantaina vaadi että ne ultraa että missä vika. Siinä näkee sit.
Meenkö lähisairaalaan vai terveyskeskuspäivystykseen. Ei tää nyt ihan normaalia ole. Ja kun en osaa vaatia, pyydän jotain ja vastaus "Ei", sit mä vaan "Okei". :D
Etsi jos on joku terveysneuvontapuhelin. Tai sit soitat sinne päivystykseen ja kysyt pitäiskö tulla. Tai odotat maanantaihin ja meet terkkariin. Sanot ettei oo normaalia syödä koko ajan antibiootteja. Niiden pitää tutkia mistä jatkuvat tulehdukset johtuu. Eli onko rakenteellinen juttu. Eli ultrata. Älä stressaa ja juo paljon
Okei, teen noin. Kiitos. Eivät ne ikinä mua tutki.
Lisäksi olen oksennellut mm. viikko sitten.. Hmm.
Voit hyvin odottaa maanantaihin. Ota kipulääkettä siihen selkäkipuun.
Vierailija kirjoitti:
Voit hyvin odottaa maanantaihin. Ota kipulääkettä siihen selkäkipuun.
Joo, mitä sitten teen? Soitan ne tulokset ja meen terveyskeskukseen?
Alkaa taas mennä hermo, kun tätä on kestänyt sen 2 kuukautta.
Jos pystyt vauva-palstalle huutelemaan niin en usko että hengenhädässä olet. Kun neuvoista huolimatta tunnut päättäneen että se on sinne munuaisiin asti levinny/leviämässä ni soita terveysneuvontaan tai päivystykseen. Sillon ku olo on oikeesti huono ni ei pitäs tulla mieleenkään täällä kysellä vaan hakeutua hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt vauva-palstalle huutelemaan niin en usko että hengenhädässä olet. Kun neuvoista huolimatta tunnut päättäneen että se on sinne munuaisiin asti levinny/leviämässä ni soita terveysneuvontaan tai päivystykseen. Sillon ku olo on oikeesti huono ni ei pitäs tulla mieleenkään täällä kysellä vaan hakeutua hoitoon.
Odotan maanantaihin. Yleisvointi ok, mutta selkä kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Ja v*tustako minä tiedän, olen tämän saman virtsatietulehduksen vuoksi hakeentunut hoitoon jo vissiin yhteensä hmm 5 kertaa ?!? On se kumma, kun ei mene ohi.
Jaahas, se on nainen 24v taas linjoilla.