Reviirille tunkeminen
Onko muut huomanneet saman asian,nimittäin sen että joillakin miehillä on tapana tunkeutua reviirille.Esim.kahvilassa tai terassilla ängetään väkisin samaan pöytään, kadulla ei anneta tietä,saatetaan vaikka töniä jopa,tullaan liian lähelle.Tosi ärsyttävää ja ahdistavaakin.Mistä tämä johtuu?Puuttuuko näiltä miehiltä käytöstavat vai olettavatko he automaattisesti,että koska he ovat miehiä,on heillä oikeus tunkeutua erityisesti naisten reviirille?
Kommentit (20)
Minkä kokoinen reviiri sinulla on julkisella paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen reviiri julkisella paikalla on 60 cm, siis säde. Tai näin opetettiin 1980-luvulla teknisessä opistossa. Tämä mitta oli otettavat huomioon rakennusten suunnittelussa.
Onko aloittaja Suomessa, ja ovatko nuo miehet suomalaisia? Ehkä suomalaistenkin reviirin on pienentynyt. Onhan esimerkiksi Intiassa verrattomasti vähemmän tilaa yhtä kansalaista kohti kuin Suomessa.
Ansku voisi pysyä poissa minun reviiriltäni.
Hänelle on omat piirinsä ja omat kaverit. Ansku pysy poissa mun reviiriltä, oikeasti.
Sekaat vaan kaiken . Tahdon sut pois mun elämän lähltä.
Sun joku kaveris lukee tämän ja juoruaa sulle. Siinä oli nyt viesti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa se kun menee vaimon kanssa vaikkapa jätskille, niin eikös kohta joku elämänkoululainen tuu istumaan samaan pöytään ja ehdottelemaan vaimolle. En ole itsekään pienikokoinen, joten ihmettelen, että voivatko toiset ihmiset olla oikeasti niin röyhkeitä etteivät kunnioita toisten parisuhteita pätkän vertaa?
Sinä se jaksat satuilla vaimop#skaasi päivästä toiseen.
Sellainen paskanjahaja josta ei tunnu pääsevän edes eroon.
Niin ja ei minua kukaan kohtele noin. Olen oikein soma neito, lieneekö siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen reviiri julkisella paikalla on 60 cm, siis säde. Tai näin opetettiin 1980-luvulla teknisessä opistossa. Tämä mitta oli otettavat huomioon rakennusten suunnittelussa.
Onko aloittaja Suomessa, ja ovatko nuo miehet suomalaisia? Ehkä suomalaistenkin reviirin on pienentynyt. Onhan esimerkiksi Intiassa verrattomasti vähemmän tilaa yhtä kansalaista kohti kuin Suomessa.
Ei päde säde ainakaan kaupungeissa. Jopa kadulla kävellessä on ahtaampaa. Muusta puhumattakaan.
Jospa olet niin isokokoinen vaan että tuntuu ihmiset olevan liian lähellä.
En ole huomannut. Hyvin antaa kaikki tilaa. 😅
Kyllä otti päähän kun olin ystäväni kanssa terassilla ja istuimme juttelemassa.Viereisessä pöydässä istui Jamppa,joka oli törkeästi tunkenut siihenkin naisten pöytään istumaan,ja kun tämä naisporukka ei hänelle lämmennyt,tunki meidän pöytään.Ja sitten yritti tunkea meidän keskusteluun....naista oli varmaan iskemässä,mutta joku raja.Ei tulisi naisena ikinä mieleenikään tunkea terassilla vieraitten miesten pöytään ja keskusteluun.Tämä on aika yleistä.Ottaa kannuun.Toki kyseessä on julkinen tila,mutta lukeeko nämä Jurpot että näin sitä naisen saa iskettyä.Sitten jos kiellät istumasta pöytään tai pyydät lähtemään kettuun siitä häiritsemästä muuttuu nämä Jurpot yleensä aggressiivisiksi ja alkavat nimittelemään.Tämä on mielestäni toisen reviirille tunkeutumista.Ei osaa lukea elekieltä ja sosiaalista tilannetta että onko tervetullut vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otti päähän kun olin ystäväni kanssa terassilla ja istuimme juttelemassa.Viereisessä pöydässä istui Jamppa,joka oli törkeästi tunkenut siihenkin naisten pöytään istumaan,ja kun tämä naisporukka ei hänelle lämmennyt,tunki meidän pöytään.Ja sitten yritti tunkea meidän keskusteluun....naista oli varmaan iskemässä,mutta joku raja.Ei tulisi naisena ikinä mieleenikään tunkea terassilla vieraitten miesten pöytään ja keskusteluun.Tämä on aika yleistä.Ottaa kannuun.Toki kyseessä on julkinen tila,mutta lukeeko nämä Jurpot että näin sitä naisen saa iskettyä.Sitten jos kiellät istumasta pöytään tai pyydät lähtemään kettuun siitä häiritsemästä muuttuu nämä Jurpot yleensä aggressiivisiksi ja alkavat nimittelemään.Tämä on mielestäni toisen reviirille tunkeutumista.Ei osaa lukea elekieltä ja sosiaalista tilannetta että onko tervetullut vai ei.
Siis nämä on niitä, jotka jo kakarana tunki väkisin toisten leikkeihin, ja sitten alkoivat sabotoida leikkiä ja lopulta kaikki lähti kotiin, ja urpo jäi yksin potkiskelemaan kiviä pihalle
Niin mistä tämä johtuu,miehet?Oletteko sitä mieltä,että teillä on miehenä oikeus tunkea naisten reviirille, kun tuommoista,että tungetaan esim. naisten pöytään tapahtuu tosi usein?
En nyt halua v.....llä,kun ihan vaan haluaisin tietää,että miksi kun täällä on keskusteltu,niin meillä Suomalaisilla on "laajempi"tuo lähireviiri kuin esim vaikka Intialaisilla ja toisen lähireviirin loukkaamisen katsotaan olevan tosi epäkohteliasta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä tämä johtuu,miehet?Oletteko sitä mieltä,että teillä on miehenä oikeus tunkea naisten reviirille, kun tuommoista,että tungetaan esim. naisten pöytään tapahtuu tosi usein?
En nyt halua v.....llä,kun ihan vaan haluaisin tietää,että miksi kun täällä on keskusteltu,niin meillä Suomalaisilla on "laajempi"tuo lähireviiri kuin esim vaikka Intialaisilla ja toisen lähireviirin loukkaamisen katsotaan olevan tosi epäkohteliasta Suomessa.
Puhut kuin näin toimisi kaikki miehet, vaikka se ei ole totta
En tarkoittanut kaikkia miehiä.Pahoittelen jos tuli sellainen mielikuva.
Reviirillä tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä, että henkilön henk.kohtaiseen tilaan tunkeudutaan kutsumatta. Juuri esim. pöydässä istuminen.
Totta kai esim. hississä missä on monta ihmistä joudutaan olemaan lähekkäin. Se on luonnollista. Mutta jos siellä samalla aletaan kosketella toista ja lähestyä ei-toivotulla tavalla, se on reviirin rikkomista.
Meille hoitoalalla jo opinnoissa korostettiin jatkuvasti tätä reviiriajattelua. Joudumme tekemään hyvinkin intiimejä toimenpiteitä, mutta ne ovat välttämättömiä ja hoitajan on osoitettava erityistä hienotunteisuutta ja neutraaliutta. Ei voi mennä ja kiskaista potilaan peitettä pois ja käydä kiinni vaikka alapäähän kun kyseessä on esim. katetrointi. Luulisi tämän eron jokaisen tajuavan?
Siksi minäkään en siedä enkä tajua ihmisiä joilla ei ole rajojen kunnioitusta. Kyllä saa sanoa jos rajojasi rikotaan.
Kuntosalililla viimeksi, siis yksi mies siirtyi ihan viereen ja kun vaihdoin laitetta, tuli joka kerta viereiseen laitteeseen ja tuijotteli koko ajan. Oli kuin liimattuna vieressä! En hymyillyt, en etsinyt katsekontaktia. Mitä ihmettä tollaset kyljessä olijat ja tuoijottelijat oikeen haluaa??? Inhoan sitä.
Tuli varmaan iskemään tai tuijottamaan sun persettä.
Mua vituttaa se kun menee vaimon kanssa vaikkapa jätskille, niin eikös kohta joku elämänkoululainen tuu istumaan samaan pöytään ja ehdottelemaan vaimolle. En ole itsekään pienikokoinen, joten ihmettelen, että voivatko toiset ihmiset olla oikeasti niin röyhkeitä etteivät kunnioita toisten parisuhteita pätkän vertaa?