Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appi on sairaalassa, anoppi ilmoitti asiasta minulle

Vierailija
12.05.2018 |

Joutui sairaalaan viikko sitten. Anoppi ei ollut edes yrittänyt soittaa miehelleni. Ja tuon ilmoituksen jälkeen laittaa minulle jatkuvasti viestiä ja päivittää tilannetta. Joka kerta kysyn "joko olet soittanut/laittanut viestiä pojallesi" eikä kertaakaan ole. Johtuu varmaan siitä, ettei miehellä ole mitenkään läheiset välit vanhempiinsa, mutta eipä ne minullakaan heihin yhtään sen läheisemmät ole, päinvastoin.

Olen tämän viikon aikana muutaman kerran käskenyt miestä soittamaan äidilleen, jotta saavat keskenään puhua noista asioista. Olen myös kaksi kertaa pyytänyt anopilta, että ottaa yhteyttä suoraan poikaansa, nämä asiat kun eivät varsinaisesti kuulu minulle. Näitä pyyntöjä ei näköjään noteeraa mitenkään.

Olen sitten varmaan huono ihminen tai jotain, mutta minua ärsyttää tämä tilanne. Eikä minua oikeastaan edes kiinnosta minulle lähes tuntemattomien ihmisten asiat. Jonkin verran tunnen sympatiaa kyllä, koska sairastumiset/sairaudet ovat ikävä juttu, mutta silti minua ei kiinnosta kuulla joka käännettä.

Tämä ei nyt sitten ollut mikään "hirveä anoppi" avautuminen, koska minua ärsyttää (ja kummastuttaa) sekä anoppi että mies ja heidän tapansa toimia.

Anteeksi kilometrin mittainen teksti, oli vaan pakko avautua johonkin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa molemmat pelätä tunnekuohuja?

Vierailija
2/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisissä kohtaa voi kai ajatella, että tuo on heille vaikea paikka ja jos minä voin olla välikätenä, niin ok. Eihän se nyt kovin suuria sinulta vaadi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisissä kohtaa voi kai ajatella, että tuo on heille vaikea paikka ja jos minä voin olla välikätenä, niin ok. Eihän se nyt kovin suuria sinulta vaadi? 

Ei tietysti vaadikaan, mutta epämiellyttävä tilanne kuitenkin on.

Mies ei siis ole vuosiin ollut juuri missään tekemisissä perheensä kanssa ja tästä syystä en minäkään ole heihin tutustunut. Siksi tuntuukin oudolta, että nyt anoppi kertoo noita asioita ihmiselle, jota ei tunne.

Vierailija
4/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehesi on ainoa lapsi. Anoppi soittelee sinulle huojentaakseen mieltään ja jakaakseen huoltaan. Voihan se käydä voimille ja ärsyttääkin, mutta kuunteleminen on loppujen lopuksi pieni vaiva.

Vierailija
5/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ... ettei miehellä ole mitenkään läheiset välit vanhempiinsa. Tuo on aika miedosti kuvailtu tilanteessa, jossa isä on kuolemassa, eikä poika ja äiti/isä ota toisiinsa yhteyttä. Välit on lähinnä erittäin huonot, mikä ne on noin rikkonut?

Tapaamiseen et voi pakottaa, mutta tilanteen välttelykään ei välttämättä miestäsi auta, lopulta isä on kuollut.

Vierailija
6/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ... ettei miehellä ole mitenkään läheiset välit vanhempiinsa. Tuo on aika miedosti kuvailtu tilanteessa, jossa isä on kuolemassa, eikä poika ja äiti/isä ota toisiinsa yhteyttä. Välit on lähinnä erittäin huonot, mikä ne on noin rikkonut?

Tapaamiseen et voi pakottaa, mutta tilanteen välttelykään ei välttämättä miestäsi auta, lopulta isä on kuollut.

Luin ap:n tekstin huolimattomasti eli on sairaalassa? Vakavastiko sairastuneena?

Vierailija
7/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehesi on ainoa lapsi. Anoppi soittelee sinulle huojentaakseen mieltään ja jakaakseen huoltaan. Voihan se käydä voimille ja ärsyttääkin, mutta kuunteleminen on loppujen lopuksi pieni vaiva.

Ei ole ainoa lapsi, hänellä on kaksi sisarusta.

Ap

Vierailija
8/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa aloituksessa luki, että miehen isä olisi kuolemassa? Kyllä suurin osa sairaalaan joutuneista kävelee sieltä omin jaloin pois.

Vierailija
9/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anopilla poikansa puhelinnumeroa? Tuli mieleen jos vuosia oltu ilman yhteydenpitoa niin miehesi numero voinut muuttua. Lähetä anopille miehesi puhelinnumero ja pyydä olemaan yhteydessä häneen. Lisäksi anna miehellesi anopin puhelinnumero ja pyydä tekstaamaan tai mieluummin soittamaan äidilleen.

Meillä on parasta aikaa tilanne sellainen että isäni on vakavasti sairaana ja hiipumassa pois tästä maailmasta. On ollut todella tärkeää että kaikki me lapset olemme vierailleet sairaalassa isämme vuoteen äärellä. Olemme pystyneet puhumaan asioista ja muistelleet menneitä, käyneet läpi isän elämänkaarta.

Sairaalle on tosi tärkeää läheisten läsnäolo.

Vierailija
10/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appi ei ole kuolemassa. On vielä tarkkailtavana ja kai jotain tutkimuksia vielä tekevät, mutta mistään todella vakavasta ja kuolemaan johtavasta ei ilmeisesti ole kyse. Tämän enempää en halua asiaa avata täällä.

Ap

Vierailija
11/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota kantaa vaan välität viestit miehellesi. Jos soittaa, niin jätät soittopyynnön miehellesi. Älä pelkää anoppiasi.

Vierailija
12/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla poikansa puhelinnumeroa? Tuli mieleen jos vuosia oltu ilman yhteydenpitoa niin miehesi numero voinut muuttua. Lähetä anopille miehesi puhelinnumero ja pyydä olemaan yhteydessä häneen. Lisäksi anna miehellesi anopin puhelinnumero ja pyydä tekstaamaan tai mieluummin soittamaan äidilleen.

Meillä on parasta aikaa tilanne sellainen että isäni on vakavasti sairaana ja hiipumassa pois tästä maailmasta. On ollut todella tärkeää että kaikki me lapset olemme vierailleet sairaalassa isämme vuoteen äärellä. Olemme pystyneet puhumaan asioista ja muistelleet menneitä, käyneet läpi isän elämänkaarta.

Sairaalle on tosi tärkeää läheisten läsnäolo.

Puhelinnumerot löytyy kyllä puolin ja toisin, ihan täysin ilman yhteydenpitoa eivät ole olleet. Mies on soittanut äidilleen kolmesti viikon aikana minun käskystäni/pyynnöstäni.

Minun puhelinnumeroni anoppi oli joutunut kysymään numerotiedustelusta, jotta sai minuun yhteyden. Senkin vuoksi tämä on hieman omituista.

Voimia sinulle ja perheellesi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän