Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada aikuinen mies siivoamaan omat jälkensä?

Vierailija
11.05.2018 |

Otsikossa on kysymykseni. Tästä aiheesta on täällä keskusteltu monta kertaa. Mutta ei vain mikään tehoa. Minä en kohta jaksa enää. Miehellä on aina tekosyy valmiina, miksi hänen ei tarvitse korjata omia tavaroitaan tai vaatteitaan. Kun hän tyhjentää ostoskassit, jättää hän tyhjät muovikassit lattialle lojumaan. Ruokaa valmistaessaan ei laita ainuttakaan purkkia takaisin eikä roskia roskikseen puhumattakaan että viitsisi huuhtaista valmistuksessa käyttämänsä astiat. Jos hän syö jotain, mistä jää pussi tai purnukka, jättää hän sen siihen tietokonepoydälle, ihan sama vaikka siinä olisi niitä jo kymmenen ennestään. Vaatteet jäävät sohvalle mytyiksi. Minun pitäisi hänen mielestään siis perussiivouksen lisäksi siivota myös hänen jälkensä. Olen yrittänyt kaikenlaisia keinoja, myös täällä neuvottuja. Mikään ei vain tehoa. Kotimme menee koko ajan kaoottisempaan ja likaisempaan kuntoon, koska en jaksa siivota kunnolla enää kun joudun käyttämään niin paljon aikaa jo hänen jälkiensä korjaamiseen. Tekisi todella mieli välillä vain luovuttaa. Aiemmin hän yritti auttaa, mutta nykyään ei tee enää edes sitä vähää. Minulla on vielä masennus ja hän tasan tarkkaan tietää energiatasoni, mutta häntä ei siltikään kiinnosta auttaa. Yhdessä saisimme aikaan niin paljon enemmän ja minulle tulisi tunne että hän välittää minun mielenterveydestäni. Nyt olen onneton ja tunnen itseni lähinnä kotiorjaksi. Hän istuu katselemassa elokuvia kun minä siivoan hänen jälkiään. Hän on uhannut ottavansa lapsemme, jos lähden, vedoten minun mielenterveyteeni, joten sekin vaihtoehto on poissuljettu. Olen ihan hajalla ja neuvoton.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että jätät sen. Muu ei auta.

Vierailija
2/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä  masennus ole syy evätä lähihuoltajuutta, jos olet tähän astikin lapsen hoitanut.

Mies vaan aukoo päätään.Mies joka ei  kykene siivoamaan jälkiään, ei kykene huolehtimaa  lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Tähän auttaa vain se, että jätät sen sotkuisen sian. Jos aikuinen ei usko kun asiasta sanotaan, ei voi muuta.Etsit siistin miehen . Niitäkin on esim omani on pahempi nipo kuin minä.

Vierailija
4/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih. Tää on oikeasti epidemia. Yksi niistä syistä miksi ajatus parisuhteesta ei nyt houkuta. Itse katselin avosuhdetta vuoden verran sottapytyn kanssa, parisuhde päättyi kyllä pääasiassa miehen liiallisen alkoholinkäytön ja pelaamisen vuoksi mutta tuo hiersi myös välejä. Mies oli tottakai jynssännyt kämppänsä aina hammasharjalla kun tulin tapailuvaiheessa kylään niin en osannut aavistaa millaista tulee olemaan.

Eli jätä se, ei se todennäköisesti muutu. :( valitettavasti

Vierailija
5/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei penskana ole oppinut, ei se sitä vanhanakaan osaa.

Vierailija
6/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitsemalla 👍

Vierailija
7/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa sen jälkiä äläkä vaan pese sen pyykkejä! Kyllä se ne pesee tai muualla pesettää kun puhtaat loppuu. Osta itsellesi oma astiasto ja tiskaa vain omasi. Mä en kestäisi ollenkaan jos mies pitäisi mua jonain kodinkoneena, palkatkin siivoojan tai pyytäkööt äitinsä siivoamaan - sun homma ei ole siivota aikuisen jälkiä!!!

Mä en kestäis ja eroaisin kyllä.

Vierailija
8/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattivalittaja?

Vierailija
9/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä konsti! Näytä sille äijälle Jordan Petersonin videoita, se käskee pojat siivoon huoneensa. Voi oppia muutakin;)

Vierailija
10/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo miehet on niitä joiden äidit ovat siivonneet aina heidän perässä eivätkä koskaan opettaneet näitä poikia siivoamaan tai tekemään mitään. Usko tai älä, ei se muutu mihinkään, koska olet tähänkin mennessä hoitanut hänen sotkunsa. Parasta olisi erota tai edes muuttaa erilleen. 

Toinen minkä voisit tehdä, on aina heittää kaikki roskat ynnä muut hänen tavaroiden päälle / kaappiin. Itse tosin en jaksa sellaista piilovittuilua ym. joten itse eroaisin jos ei puhumalla tilanne muuttuisi. 

Vierailija
11/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytös ei varmaan ole alkanut lapsen syntymän jälkeen? Ja tämä ei ole mikään syytös. Mutta on luultavaa, että teidän parisuhde vaan on alusta saakka ollut tollanen. Ja ehkä sitä on siksi vaikea enää muuttaa.

Tämä varoituksena muille naisille. Jos näyttää siltä, että jo alussa kodinhoito jää sinun harteillesi etkä puutu asiaan, saat hoitaa kotityöt hamaan tappiin saakka.

Vierailija
12/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miehet on niitä joiden äidit ovat siivonneet aina heidän perässä eivätkä koskaan opettaneet näitä poikia siivoamaan tai tekemään mitään. Usko tai älä, ei se muutu mihinkään, koska olet tähänkin mennessä hoitanut hänen sotkunsa. Parasta olisi erota tai edes muuttaa erilleen. 

Toinen minkä voisit tehdä, on aina heittää kaikki roskat ynnä muut hänen tavaroiden päälle / kaappiin. Itse tosin en jaksa sellaista piilovittuilua ym. joten itse eroaisin jos ei puhumalla tilanne muuttuisi. 

Ehei, nuo eivät ole siivoavien äitien poikia vaan nimenomaan niitä, joille jatkuvasti marmatettiin ja nalkutettiin siivoamisesta. Nyt ei enää tehoa nalkutus eikä vieläkään siivota.

Ap:lle neuvo: kerää miehen hylkäämät tavarat roskasäkkiin ja vie roskiin. Jos sinne päätyy lattilla lojuva takki tai veroilmoitukseen tarvitava liite, niin mitä väliä? Roska mikä roska.

Vierailija
13/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä sanaa ”auttaa”.

Ei se mies ole mikään äidin pikku apuri.

Vilpittömästi uskon että toista ei voi muuttaa. Mitä jos myönnät että mies ei siivoa eikä tule siivoamaan? Jos sovitte sen sinun hommaksi, ja mies tekee jotain muuta (ruuat & kauppareissut vaikka)?

Jos ei suostu niitäkään tekemään, mutta sinä tästä kultakimpaleesta et kuitenkaan halua erota, päätät vain itse että se on sinun hommasi ja hoidat sen. Puoli tuntia päivässä, siisti koti ja hyvä mieli. Pahinta molemmille on valitus ja jatkuva pettymys.

Ja ympäristö vaikuttaa aika paljon - jos koti on siisti ja tasot puhtaat, voi alkaa käydä niin että mies alkaa viemään roskat roskiin ja pyykit koriin.

Vierailija
14/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mies jättää pöydälle mukit lautaset ym, niin nekin yhteiset tavarat roskiin - sitä mukaa mitä mies jättää niitä pöydälle?

Vierailija
15/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, nuo eivät ole siivoavien äitien poikia vaan nimenomaan niitä, joille jatkuvasti marmatettiin ja nalkutettiin siivoamisesta. Nyt ei enää tehoa nalkutus eikä vieläkään siivota.

Ap:lle neuvo: kerää miehen hylkäämät tavarat roskasäkkiin ja vie roskiin. Jos sinne päätyy lattilla lojuva takki tai veroilmoitukseen tarvitava liite, niin mitä väliä? Roska mikä roska.

Kyllä varmasti ovat nalkuttaneet, mutta selkeästi on siivonnut pojan tavarat nalkuttamisen jälkeen. Meinaa jos olisi jättänyt pojan huoneen sikolätin kuntoon niin todennäköisesti olisi oppinut edes vähän siivoamaan jossain vaiheessa. 

Vierailija
16/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti silloin korjaantuu kun mies rakastuu uuteen naiseen. Täällä sama ongelma. Mun mies oli niin tip top kun rakastuttiin ja aloitettiin seurustelemaan, nykyään ihan per-seestä koko siisteys.

Vierailija
17/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jääkaapin oveen sellainen "kalenterit" johon saa tarran aina kun on tehnyt hyvän työn. Esimerkiksi viidestä tarrasta saa vaikka oluen. 

Vierailija
18/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että koti kertoo ihmisestä ja perheestä paljon. Että ei vaan voi olla onnellinen parisuhde ja perhe-elämä, jos koti on sikolätti, vaan se kaaos on ikäänkuin ulospäin näkyvä jäävuoren huippu muista ongelmista. Onko teillä muita ongelmia?

Vierailija
19/19 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tätä, tehosi vuosiksi mieheeni, kunnes lipsui äitiysloman aikana pahemmaksi.

Mieheni jätti sukkalaatikkonsa aina, siis joka päivä sängyn päälle, eikä millään muistanut laittaa alle metrin päässä olevaan vaatekaappiinsa. Lopulta aloin kantaa sen ja kaiken muun jotka eivät päätyneet paikoilleen, parvekkeelle. Kitisi kivasti miten kylmiä vaatteet oli.

Osta kori, kerää sinne kaikki. Roskat, likaiset vaatteet, lojuvat tärkeät paperit, kaikki sinne ja nakkaat ne valitsemaasi paikkaan. Ja lopetat miehen vaatteiden pesun (veikkaan että teet senkin, harvoin saamattomat ymmärtävät ettei vaatteet puhdistu itsekseen). Syyn kerrot miehelle, että koska hän ei jaksa edes roskia siirtää roskiin, et sinä jaksa hoitaa hänen pyykkiä.

Jotkut mussuttaa että lapsellista käytöstä, mutta millaista käytöstä miehellä on, ellei juuri lapsellista, en mä haluu?