Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jätän miehen, jota rakastan suuresti?

Vierailija
11.05.2018 |

Itken, olen ahdistunut enkä tiedä mitä tehdä. Mies ei nähtävästi osaa olla suhteessa, pakenee vaikeita keskusteluja eikä osaa nähdä todellisia tarpeitani. Tiedän, että olisi parempi varmasti lähteä, mutta ymmärrättekö miten vaikeaa se on? Tunteita on niin paljon, ajattelen häntä jatkuvasti ja uskoin kaikkiin unelmiin ja toiveisiin joita meillä oli. Odotin niin kovasti tätä kesää ja että voisimme tehdä asioita joista puhuimme, mutta mies ei kykene.

En tiedä mitä teen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on yliarvostettua. Miksi pitää lässyttää syvällisiä kun voi vain olla yhdessä? Ja olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuminen on yliarvostettua. Miksi pitää lässyttää syvällisiä kun voi vain olla yhdessä? Ja olen nainen.

Pystyisitkö hieman avaamaan ajatustasi? 

Vierailija
4/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa haluaa puhua, ainakin minä. Eikai sullekaan tule yllätyksenä, että ihmiset on erilaisia? Vaikka nainen oletkin.

Vierailija
5/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatte jonnekin syrjäiselle metsätielle ja nousette autosta. Otat miestäsi kädestä kiinni ja kävelette vähän matkaa syvemmälle metsään. Pysähdyt ja sanot että haet unohtuneet eväät autosta. Annat pusun poskelle, etkä enää katso taaksesi. Ajat kotiin ja unohdat.

Vierailija
6/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit sitä, että jossain on ihminen, jonka kanssa voit kokea nuo suunnittelemasi asiat. Turha jäädä huonoon tilanteeseen makaamaan. Sinulla on oikeus nauttia elämästä ja pääset kyllä miehestä yli!

Vierailija
7/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö hieman avaamaan ajatustasi? 

Eikö parasta yhdessäoloa ole se, että voi olla hiljaa toisen seurassa! Puhumista tärkeämpää on kosketus ja tunne, että tuo ihminen hyväksyy minut tällaisena. Ei kaikkea tarvitse puhua puhki ja analysoida. Toki arjessa joutuu puhumaan käytännön asioista mutta muuttuuko rakkaus sen suuremmaksi jos siitä keskustelee? Minun mielestä siinä on se vaara, että siihen kyllästyy ennen pitkää kun siitä pitää koko ajan puhua.

Vierailija
8/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itken, olen ahdistunut enkä tiedä mitä tehdä. Mies ei nähtävästi osaa olla suhteessa, pakenee vaikeita keskusteluja eikä osaa nähdä todellisia tarpeitani. Tiedän, että olisi parempi varmasti lähteä, mutta ymmärrättekö miten vaikeaa se on? Tunteita on niin paljon, ajattelen häntä jatkuvasti ja uskoin kaikkiin unelmiin ja toiveisiin joita meillä oli. Odotin niin kovasti tätä kesää ja että voisimme tehdä asioita joista puhuimme, mutta mies ei kykene.

En tiedä mitä teen

Toivottavasti miehesi pääsee sinusta eroon.

"Mieheni pakenee vaikeita keskusteluja eikä osaa nähdä todellisia tarpeitani" kertoo että olet täysin kyvytön parisuhteeseen. Olet todennäköisesti rasittava jankkaaja joka uskoo että jostakin löytyy mies joka haluaa ottaa asiakseen tehdä sinusta onnellisen.

Ei se mene noin, sinun täytyy itse rakentaa elämäsi ja kyetä rakentamaan siihen sija parisuhteelle. Siis jos haluat parisuhteen.

Vierailija
9/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä teen

"Mieheni pakenee vaikeita keskusteluja eikä osaa nähdä todellisia tarpeitani" kertoo että olet täysin kyvytön parisuhteeseen. Olet todennäköisesti rasittava jankkaaja joka uskoo että jostakin löytyy mies joka haluaa ottaa asiakseen tehdä sinusta onnellisen.

Ei se mene noin, sinun täytyy itse rakentaa elämäsi ja kyetä rakentamaan siihen sija parisuhteelle. Siis jos haluat parisuhteen.

Kiitos tästä viestistä. Luulen että olet oikeassa, ainakin osittain. Olen miettinyt, johtuuko miehen käytös siitä että olen itse jotenkin kyvytön ja vaikea, rasittava stressaaja. En haluaisi olla sellainen ja yritän muuttua. 

ap 

Vierailija
10/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä teen

Kiitos tästä viestistä. Luulen että olet oikeassa, ainakin osittain. Olen miettinyt, johtuuko miehen käytös siitä että olen itse jotenkin kyvytön ja vaikea, rasittava stressaaja. En haluaisi olla sellainen ja yritän muuttua. 

ap 

Luulen että sukupuolesi määrittää käytöksesi.

Naisilla on kova vimma määritellä parisuhteen askelmerkit, ja asioiden analysointi sekä kehityskeskustelut ovat vain keinoja edistää omia "poliittisia" tavoitteita.

Terveessä parisuhteessa tuo naisellinen piirre pysyy kohtuuden rajoissa, mutta mikäli mies ei osaa/kykene/ymmärrä pitää suhteessa puoliaan, ajaudutaankin tilanteeseen jossa sekä mies että nainen uskovat että miehen tulee tehdä nainen onnelliseksi.

Silloin parisuhde on tuhon tiellä, kukaan ei voi tehdä toista lopullisesti onnelliseksi. Mies voi toisinaan ilahduttaa tuomalla kukkasen ja antamalla lämpimän halauksen, mutta nainen vastaa omasta onnestaan kuten mieskin omasta onnestaan.

Vierailija
11/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestäsi, niin et tietenkään silloin mieti jättämistä vaan taistelet suhteen eteen ja nostat kissan pöydälle. Jos suhteella on tulevaisuutta asiat kyllä järjestyy. Jos mies ei ymmärrä kuunnella, niin häntä täytyy vähän ravistella eli kerrot suoraan hänelle mitä ajattelet, kuten nyt kysyt täällä.

Vierailija
12/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa olen oppinut seuraavia asioita: miehet eivät halua puhua. Mies on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on. Kysy mieheltäsi, mitä hän odottaa sinulta puolisona. Mitä itse voisit tehdä toisin. Kun sanot, ettei mies ymmärrä tarpeitasi, hän käpertyy kuoreen, koska ajattelee olevansa huono mies.

Vierailija
13/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa olen oppinut seuraavia asioita: miehet eivät halua puhua. Mies on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on. Kysy mieheltäsi, mitä hän odottaa sinulta puolisona. Mitä itse voisit tehdä toisin. Kun sanot, ettei mies ymmärrä tarpeitasi, hän käpertyy kuoreen, koska ajattelee olevansa huono mies.

Sotket nyt naisten tyyliin keskustelua.

Aapee sanoi ettei mies näe hänen todellisia tarpeitaan, se on ongelma. Mies on varmasti onnensa kukkuloilla.

Vierailija
14/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä teen

millausua neuvoja hyvän parisuhteen rakentamiselle antaisit. En ole ap. Mutta samankaltaisessa tilanteessa. Hyvät neuvot olisivat kullankalliit.

Vierailija
15/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no onhan se ulimista tämäkin taas.

Vierailija
16/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kerto suoraan hänelle niitä tarpeitasi? Ei ihmiset ole selvännäkijöitä! Olen samoilla linjoilla 2. kanssa, mitä turhaan yrittää jauhaa syvällisiä, jos toinen ei siihen kykene tai halua. Vaikutat tylsältä ruikuttajalta!

p.sNainen olen minäkin.

Vierailija
17/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pidä jäädä suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla. Elämä on aivan liian lyhyt ja haavoittuva aika virua puolivaloisessa suhteessa.

On hyvin paljon ikäisiäni naisia (40+), jotka moittivat miehiään ja liittojaan, mutta eivät lähde siitä pois. Yksin oleminen koetaan sellaiseksi peikoksi, ettei ole rohkeutta lähteä. On vakituiset työt ja lapset isoja, joten sinänsä mikään ei pidä suhteessa kuin roikkuminen ja muutoksen pelko.

Itse elän elämäni parasta aikaa, asun yksin ja vastaan kaikesta vain itselleni.

Vierailija
18/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä teen

millausua neuvoja hyvän parisuhteen rakentamiselle antaisit. En ole ap. Mutta samankaltaisessa tilanteessa. Hyvät neuvot olisivat kullankalliit.

En tiedä voiko mitään yleispätevää ohjetta antaa, lähtökohdat (elämäntilanne) ja lähitulevaisuuden tavoitteet määrittävät paljon. Oman kokemukseni mukaan elämä hakeutuu itsekseen uomiinsa jos suhde on hyvä, ja toisaalta asiat tökkii jos suhde ei ole hyvä.

Analysointi ja kehityskeskustelu eivät paranna huonoa suhdetta, ne korkeintaan siirtävät vääjäämätöntä eroa.

Vierailija
19/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiintaulukointi, kehityskeskustelu ja lopuksi power point yhteenveto probleemista. Kasvutavoitteita ensi vuodelle ei saa unohtaa.

Vierailija
20/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiintaulukointi, kehityskeskustelu ja lopuksi power point yhteenveto probleemista. Kasvutavoitteita ensi vuodelle ei saa unohtaa.

Älä unohda excel-taulukkoa, missä pidetään kirjanpitoa keskusteluista 😀