Mitä amppelikukkia laitatte?
Nyt olisi orvokkeja kovasti mutta en pidä oikein niistä, samalla vaivalla kastelisi jotain kauniimpaa.
Kommentit (10)
Ruusumaljaköynnöksen; kukkii hienolla kukkaloistolla pitkälle syksyyn. Talvehditan ja seuraavaksi kesäksi uudelleen ulos.
Mahtavia. Tietäisikö joku karuakin kohtelua kestäviä kukkia, että kun pari kertaa viikossa muistaa edes kastella, niin pärjäisivät.
Varjon puolelle lumihiutaleamppeli. Aurinkoon tulee miljoonakelloa ja lankaköynnöstä korkeisiin ruukkuihin roikkumaan.
Ei taida vielä muut kuin orvokit kestää yötä pihalla?
Maljaköynnös on todella kaunis! Oli yhtenä kesänä sellainen. Niitä vaan ei varmaan saa kaupungin keskustassa olevista kukkakaupoista. Lidl olisi myynyt sellaisia, mutta arvasin, että kun hinta oli halpa, ne menevät heti aamusta.
Aurinkoinen parveke, eli ehkä riippapelakuu. Käyköhän verenpisara? Ei ainakaan mitään roskaavaa. Joskus ollut orvokkiamppeli, mutta siihen tuli ötököitä ja inhoan sitä ötökkien jahtaamista, vaikka se mäntysuopa-tiskiaine -konsti kyllä tepsikin. Vissiin liian kuuma orvokeille tämä mun parveke, tykkään kyllä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Maljaköynnös on todella kaunis! Oli yhtenä kesänä sellainen. Niitä vaan ei varmaan saa kaupungin keskustassa olevista kukkakaupoista. Lidl olisi myynyt sellaisia, mutta arvasin, että kun hinta oli halpa, ne menevät heti aamusta.
Aurinkoinen parveke, eli ehkä riippapelakuu. Käyköhän verenpisara? Ei ainakaan mitään roskaavaa. Joskus ollut orvokkiamppeli, mutta siihen tuli ötököitä ja inhoan sitä ötökkien jahtaamista, vaikka se mäntysuopa-tiskiaine -konsti kyllä tepsikin. Vissiin liian kuuma orvokeille tämä mun parveke, tykkään kyllä niistä.
Verenpisara on varjon kasvi. Laita aurinkoon miljoonakelloa, kukkii kauniisti koko kesän ja kasvaa todella komeaksi. https://www.google.fi/search?q=miljoonakello&source=lnms&tbm=isch&sa=X&…; Ja värejähän on siis paljon muitakin kuin keltainen.
Lumihiutaleita ostin jo pari ja yhden surffiinian. Katsotaan nyt tuleeko lisää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpisara on varjon kasvi. Laita aurinkoon miljoonakelloa, kukkii kauniisti koko kesän ja kasvaa todella komeaksi. https://www.google.fi/search?q=miljoonakello&source=lnms&tbm=isch&sa=X&…; Ja värejähän on siis paljon muitakin kuin keltainen.
Ykköskommentoija kommentoi tähän: Minulla oli viime kesänä tuo riippuva verenpisara hehkuvan kuumalla parvekkeella, johon paistoi kukkaan aurinko 09.00-17.00. Ja verenpisara voi loistavasti, kunhan vaan muisti kastella paljon. Kukki koko kesän, ei tullut ötököitä ja heitin sen pois vasta syyskuun puolessa välissä,
Karjalanneito eli neitobegonia on todella upea amppelikukka. Laitan sellaisen kesällä. Nyt on orvokkeja.
Riippuvan verenpisaran. Minulla oli sellainen viime kesänä. Se kukki valtavasti ja pysyi hyväkuntoisena pitkälle syksyyn. Siitä tuli suosikkini amppelikukaksi.