Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisin pesukoneen?

Vierailija
11.05.2018 |

Olen totaalisen kyllästynyt nyrkkipyykkäämiseen (tätä ollut jo pari vuotta.) mutta kun ei ole varaa koneeseen, niin ei ole. Käytettykin kelpaisi, korkeintaan satasen maksava tai ilmainen.

Mutta, tässä se juttu tuleekin; kaikki myyjät sanovat että vain nouto käy, ja ovat siitä ehsottomia vaikka olisin valmis maksamaan hieman extraa vaivasta, ja minulla ei ole autoa, ei edes ajokorttia. Lähipiirissäni ei ole ketään jolla olisi aikaa sellaisille keikoille....

Täytyykö minun elää ilman pesukonetta vielä toiset 2 vuotta? (Niin kauan mulla menee säästää käteisellä)
Niin ja olen toimeentulotuki-asiakas.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa, naurettavaa. Ei tarvitse edes kerroksiin kantaa.

Vierailija
22/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit koneen jostain ilmaisena tai halvalla niin lahjo vaikka joku opiskelija hakemaan. Niille varmasti kelpaa pienikin palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upouusia oli Gigantissa (Matsui) 149e,2vuoden takuu...

Vierailija
24/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta kotiinkuljetuksella. Edullisen koneen saat noin 300-400e ja kotiinkuljetus ehkä 50e. Pistä vaikka 30e/kk säästöön niin ensi vuonna tähän aikaan peset omalla koneella.

((Tai sitten joku näistä jo saamistasi oikein hyvistä vaihtoehdoista))

Vierailija
25/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut, ovatko luottotiedot tallella. Näihin kun vastaat kerron heti, miten hoidat asian.

Vierailija
26/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta taloon jossa on pesula.

Muutto on mahdollinen vasta kun löytyy asunto joka ei ole liian kaukana keskustasta, vuokra max 500 ja kissat ok.

Sossun asukki ja pitää saada asua halvalla keskustassa. Jepjep ja minä maksan sinunkin elämäntapasi..

Vierailija
27/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pyykkilauta. Niitä on varmaan sillä seudulla kellarissa. Se on valtava apu, jos ei ole konetta.

Vierailija
28/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avuton trolli 0/5. Kukaan pese nyrkkipyykkiä vuosikaupalla, mitästä paskaa... 

Pesin vuosia käsin, kun kerrostalon kellarissa saattoi törmätä narkomaaneihin. Talo on kantakaupungissa vilkkaalla paikalla. Lisäksi joidenkin asukkaiden oli vaikea noudattaa vuorovarausjärjestelmää.

Käsinpesuun kehittyi systeemi: pyykit likoaa vähän aikaa. Puristelin lian pois ja huuhtelin. Uusi pesu ja huuhtelu. Väännä kuivaksi ja huuhtele. Toista. Lakanoita ym saattoi suihkuttaa, kun suihkun yläpuolella oli haitarimallinen pyykkiteline.

Kuivaksi vääntäminen vaatii käsivoimia, mutta eipä lötky selluliitti. Vaatteeni on aina puhtaat. Enemmän Ihmettelen miten sellaiset joilla on pesukone, saattavat haista.

Vierailija
29/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneeseen liittyen, vesijohdot pitää kiinnittää niin ettei vesivahinkoa tapahdu. Vakuutukset taitaa korvata vain ammattiasentajan kiinnityksen.

Harmi ettei enää ole pulsaattoreita.

(Sininen) muovilaatikko, jossa moottori. Vesi vaihdettiin käsin. Kunpa joku keksisi tuon uudestaan.

En tiedä kissan ruoasta, mutta eikö se ole pikku pakkauksissa kallista? Voiko kissanruuassa säästää?

Rahan riittävyydessä ei ole kyse tuloista, vaan menoista.

Vierailija
30/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta uusi, hyvä kone, kuljetus ja asennus. Maksaa noin 600 euroa. Liikkeet järjestävät esim. handelsbankkenin luottoja. Maksat joka kuukausi minimisumman muutaman kympin tai hankit visa-kortti, jota voi lyhentää 30 euroa kuussa. Et ole yksin maailmassa eikä tarvitse pyytää sormet verillä.

Vierailija
31/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa kerrostalossa on pesuhuoneessa kone - mikset käytä sitä?

Itse asiassa hyvin harvassa on.

t. isännöitsijätoimistossa työskentelevä

Vierailija
32/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa kerrostalossa on pesuhuoneessa kone - mikset käytä sitä?

Vain harvoissa nykyään on.

Korkeintaan kuivaushuone löytyy, jos sitäkään.

Vierailija
33/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneeseen liittyen, vesijohdot pitää kiinnittää niin ettei vesivahinkoa tapahdu. Vakuutukset taitaa korvata vain ammattiasentajan kiinnityksen.

Harmi ettei enää ole pulsaattoreita.

(Sininen) muovilaatikko, jossa moottori. Vesi vaihdettiin käsin. Kunpa joku keksisi tuon uudestaan.

En tiedä kissan ruoasta, mutta eikö se ole pikku pakkauksissa kallista? Voiko kissanruuassa säästää?

Rahan riittävyydessä ei ole kyse tuloista, vaan menoista.

Älä puhu paskaa. Pesukoneen saa ilman muuta kytkeä itsekin, yleensä ne on hanassa ja pystyviemäriputkessa kiinni. Eli liittimellä kiinni pesukonehanaan ja poistoletku putken sisälle tai jos poistovesiletku pannaan kaarituella lavuaariin, se nostetaan aina pesun päätyttyä pois. Ei todellakaan tarvita putkimiestä asentamaan.

ASTIANPESUKONE sen sijaan voi vaatia asentajan, jos on ahdas paikka jne. Mutta ei pakosti sekään.

Vierailija
34/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa.

No ei tasan maksa. Ei auta edes imurin hankinnassa. Ap

Pyykkikone on välttämätön, jos taloyhtiössäsi ei ole pyykkitupaa - olet oikeutettu saamaan sossusta rahaa koneeseen.

3-4 vuotta sitten itse sain 300€ juuri tällä syyllä toimeentulotukiasiakkaana. Kone voi olla kalliimpikin, mutta sossu maksaa vain tuo (tarkalleen 295e) ja itse maksat ylimenevän osuuden.

Hae vaan TTT, olet oikeutettu koneeseen. Niin ne kansanedustajatkin käyttävät oikeuksiaan räikeästi hyväksi. Hakevat soputtamiseläkettä vaikka tienaavat omissa yrityksissä/lääkäreinä jne todella hyvin. Piilottavat palkkojaan.

Vierailija
35/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aioin sanoa, että tule hakemaan ihan hyväkuntoinen kone, koska ostan uuden jossa on tehokkaampi linko. Asun Sellainen 1600 kierrosta minuutissa. Saa illalla pestyt työvaatteet aamulla päälle. Mutta tämä olikin näitä ilmaiseksi kotiinkuljetuksella. Huoh, antaa olla. Asun lähellä Vesihiisiä, mutta en kuljettele mitään mihinkään.

Olisihan se ollut kauheaa auttaa, jos olisi siihen mahdollisuus (auto + varakas).

Kerrassaan vahinko 🤔

Vierailija
36/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tai tilaa verkkokaupasta retkipesukone. Sellainen on kätevä yhden hengen taloudessa eikä ole liian painava siirrellä paikasta toiseen.

Vierailija
37/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, tässä se juttu tuleekin; kaikki myyjät sanovat että vain nouto käy, ja ovat siitä ehsottomia vaikka olisin valmis maksamaan hieman extraa vaivasta, ja minulla ei ole autoa, ei edes ajokorttia. Lähipiirissäni ei ole ketään jolla olisi aikaa sellaisille keikoille.....

Mitä tarkoittaa käytännössä "olisin valmis maksamaan hieman extraa vaivasta"?

5 euroa? Kymppi? 50 euroa?

Vierailija
38/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla kavereita olisi, jotka lähtisivät noutoavuksi. Jos halvalla tai ilmaiseksi saat, pakettiauton vuokraan tunniksi on varmaan varaa? Niihin saat nokkakärrytkin mukaan. Sitten vain kaverin kanssa noutamaan. Tai jos ei tarvitse pitkää matkaa roudata tai esimerkiksi portaita alas tai ylös, niin nokkakärryillä tuon koneen kuskaa yksi pieni ja hentokin nainen kyllä ilman apujakin.

Vierailija
39/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä  on tekosyysi olla toimeentulotuella 2 vuotta? Luulis sinä  aikana jo töitä löytyneen.ei helv...

Vierailija
40/46 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aioin sanoa, että tule hakemaan ihan hyväkuntoinen kone, koska ostan uuden jossa on tehokkaampi linko. Asun Sellainen 1600 kierrosta minuutissa. Saa illalla pestyt työvaatteet aamulla päälle. Mutta tämä olikin näitä ilmaiseksi kotiinkuljetuksella. Huoh, antaa olla. Asun lähellä Vesihiisiä, mutta en kuljettele mitään mihinkään.

Et vaikka sulle maksettais? Mä sanoin jo aloituksessa että oon valmis maksamaan siitä että tuo sen koneen.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi