Onko teistä trikoinen kukkamekko 40-vuotiaalle liian nuorekas kesän sukujuhlaan?
Ostin n. viisi vuotta sitten liki tällaisen lyhyen kukkamekon. https://www.zalando.fi/new-look-erin-wrap-ruffle-tea-vapaa-ajan-mekko-b…
Se on käyttämätön, jäänyt kaapin perukoille. Nyt tuli yllättäen kutsu kesän yo-juhliin. Joko laitan tuon käyttämättömän kukkamekon +sukkahousut ja juhlasandaalit tai käytän pieniä rahojani uuteen juhlavaatteeseen ja annan vähän halvemman lahjan.
Menen sukujuhliin aina mieluummin alipukeutuneena kuin ylipukeutuneena, joten mekon rentous sinänsä ei haittaa, mutta onko se ikäiselleni liian "tyttömäinen"? Olen normaalipainoinen, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (32)
Kyse ei ole nuorekkuudesta vaan mauttomuudesta ja tilannetajuttomuudesta. Ei trikoista vesirajamekkoa juhliin minkään ikäiselle!
Toki sopii 4-kymppisellekin, jos kroppa sen sallii. Mustan jakun tai lyhyen neuletakin kanssa, jonka voi sitten ottaa pois. Ja sukkikset alle ehdottomasti.
Sopii housujen kanssa.
Kuvan vaate on pusero, ei mekko.
Vähän liian vesirajalla tuo mekko kyllä on juhliin, eikä käyttäjän iällä ole asian kanssa mitään tekemistä. Mites jos tuon alle laittaisi mustan puolihameen? Leggingsit kävis mullekin mut luulen että muita asiasta älähtäjiä löytyy tältäkin palstalta :)
Eihän tuo kuvassa ole trikoomekko, mun mielestä sopii jos reidet on näyttämisen arvoiset kestää noin lyhyen mekon. Yojuhlat ei ole niin suuri juhla.
Laittaisin juhlavamman mekon, mutta kyllä sellaisen voi löytää edullisestikin, tarkastaisin, löytyisikö käytettynä. Ehkä jo joku toinen materiaali toisi tarvittavan muutoksen?
N40
Ai... Se on liian arkinen? Tykkään kyllä alipukeutua. Kotelomekot ei ole mun juttu. Laittaisin alle mustat sukkahousut ja mustat juhlasandaalit jalkaan. Kukkamekon pohjaväri on musta.
No toinen vaihtoehto olisi kapeat, uudet vitivalkoiset farkut, korkkarit ja joku paitapusero tai hihaton tunika.
Kumpi parempi, kukkamekko vai valkoiset farkut ja paitapusero?
Muita vaihtoehtoja ei ole. Rahaa uuteen juhlavaatteeseen olisi max 25 euroa. Ja sitten joudun antamaan halvemman lahjan ylioppilaalle. ap.
Kiva mekkohan tuo on, vaikka aika lyhyt kyllä. Mutta 40-vuotias voi mielestäni ihan hyvin käyttää lyhyitäkin hameita ja mekkoja, varsinkin sukkisten kanssa.
Mitä ihmettä tarkoittaa ”tykkään alipukeutua”!?
Falken Shelina -sukkahousut (ei siis mustia, onko bees tai ihonväri whatever), ja mielellään jakku, joka on hameen mittainen.
Löytyisikö kirppikseltä vaikka kolmella eurolla miesten puvuntakkeja. Käärit hihat ylös. Voila!
Vierailija kirjoitti:
Jos menen sukujuhliin, jossa osa vieraista on puuvillamekossa+sukkiksissa+sandaaleissa ja osa kotelomekossa+sukkiksissa+korkkareissa, minusta kotelomekkolaiset on nolompia. "Tykkään alipukeutua" tarkoittaa tällaista ajattelumallia. ap.
Valkoiset faekut ja pusero on tyylikkäämpi.
Minäkin 40+ käyttäisin trikoista kukkamekkoa tuollaisessa tilaisuuessa muuten, mutta kuvan mekko on mielestäni liian lyhyt. Siitä tulee teinivaikutelma, aikuisella olisi tyylikkäämpi hivenen pidempi versio. Tietysti jokainen voi pukeutua miten itse parhaiten viihtyy. Minulla olisi kiysallinen olo liian lyhyessä, joten vastasin siltä pohjalta. Jos joku muu on itsevarmempi ja sellaisessa ihan kotonaan, niin ei tarvitse miettiä niin muiden mielipiteitä.
Tuosta mekosta voisi saada soveliian yo-juhliin sopivan värisellä jakulla, oikeilla asusteilla, vaaleilla sukkahousuilla ja kivoilla kengillä. Mustat sukkahousut ja kengät vaan pahentaa asua.
Kokonaisuus ratkaisee niin paljon. Valkoiset farkut voisi olla ok, mutta en uskalla sanoa, kun muun asun pitäisi sitten olla oikeasti juhlavaa ja farkut vain hieman rikkovat kokonaisuutta.
Eikö sinulla ole pikkumustaa? Ei niin kesäistä tietysti, mutta riittävän siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen sukujuhliin, jossa osa vieraista on puuvillamekossa+sukkiksissa+sandaaleissa ja osa kotelomekossa+sukkiksissa+korkkareissa, minusta kotelomekkolaiset on nolompia. "Tykkään alipukeutua" tarkoittaa tällaista ajattelumallia. ap.
Minun mielestäni on ikävää, että nykyään ei vaivauduta pukeutumaan juhliin senkään vertaa kuin aikaisemmin. Tuntuu, että vallalla on sellainen tapa, että juhliin mennään samoissa retaleissa kuin arkenakin ja juhliin pukeutuneet ovat ”noloja”. Mikä sitten erottaa arjen juhlasta jos silloin ei pukeuduta ja syödä paremmin? Vai onko juhlaruuankin tarjoaminen noloa ja parempi olisi vaan tarjota eilistä maksalaatikkoa ?
Ps. En käytä kotelomekkoja, mutta tykkään pukeutua juhliin.
Ja tuo mekko on kyllä aikuiselle naiselle liian lyhyt juhliin, muuten kyllä menee kesävaatteena hyvin jos kroppa on kunnossa.
Entäs joku tällainen? https://www.zalando.fi/dorothy-perkins-dress-vapaa-ajan-mekko-navy-dp52… On vähän pitempi kuin toi kukkamekko ja yksivärisenä kai juhlavampikin? Ei tuo ole kuin joku "vapaa-ajan mekko" mutta parempi kuin kukkamekko? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on ikävää, että nykyään ei vaivauduta pukeutumaan juhliin senkään vertaa kuin aikaisemmin. Tuntuu, että vallalla on sellainen tapa, että juhliin mennään samoissa retaleissa kuin arkenakin ja juhliin pukeutuneet ovat ”noloja”. Mikä sitten erottaa arjen juhlasta jos silloin ei pukeuduta ja syödä paremmin? Vai onko juhlaruuankin tarjoaminen noloa ja parempi olisi vaan tarjota eilistä maksalaatikkoa ?
Ps. En käytä kotelomekkoja, mutta tykkään pukeutua juhliin.
Jotain rajaa nyt tuohon liioittelemiseen :D "Vanhaa maksalaatikkoa"... Huoh.
Kukkamekko+sukkahousut+juhlasandaalit ei ole "sama retale kuin mihin pukeudutaan arkena". Ainakaan minulle. Pukeudun arkena farkkuihin ja puuvillapuseroon tai neuleeseen.
Sen takiahan minä täällä kyselenkin, että minä välitän juhliin pukeutumisesta ja siitä onko sopiva asu jne. Eikö niin?
Kirjoitin etten ole kotelomekkotyyppiä kesän sukujuhlissa. Tätä viestiä sinä paheksuit, mutta lopuksi kirjoitit kuitenkin, ettet itsekään pukeudu kotelomekkoon. Mikä siis oli kritiikkisi pointti? Sekö että mieluummin alipukeudun (casual) kuin ylipukeudun? Jos sinä mieluummin ylipukeudut, niin se on oma ongelmasi. ap.
Lyhyt trikoomekko sopii rannalle tai kesätorille, ei yo-juhliin. Koskee kaiken ikäisiä.