Kätilö vastailee
Kommentit (7)
Seuraile rauhassa, voimistuvatko vai laantuuko. Jos voimistuvat ja tulee jankinlaista vuotoa, saattaisi olla merkki käynnistyvästä synnytyksestä. Voi silti olla ihan " tavallistakin" selkäsärkyä.
klö
Esikoista odottaessani verenpaineet alkoivat nousta n, rv 20 tätä epäiltiin verenpainetaudiksi mutta ei ikinä tutkittu tarkemmin ( voiko tätä edes tutkia ) lopulta se kehittyi raskausmyrkytykseksi rv 35
Nyt odotan toista ja verenpaineet ovat alusta asti olleet koholla.. Nyt n. 145 / 95 Seurannassa olen ja kaikki on toistaiseksi hyvin. Nyt rv 29+
Lääkärit ovat monesti kysyneet onko suvussani verenpainetautia. Olen aina sanonut että ei tietääkseni.
Nyt sain tietää että mummollani oli verenpainetauti. Ja tädilläni sekä isälläni on myös se.
Onko tällä uudella tiedolla mitään vaikutusta? Voisiko minulla sitten olla raskaudenaikainen verenpainetauti? Voiko sitä tutkia jotenkin?
Saattaa olla kysymys verenpainetaudista tai ainakin vahvasta taipumuksesta siihen, koska ekassa raskaudessa nousi jo niin varhaisilla viikoilla.
Verenpaineen säännöllinen seuraaminen nyt raskausaíkana tietenkin on tärkeää ja sitten myös raskuden jälkeen. Paineitten mittaus, sydänfilmi, mahdollisesti jotain verikokeita.
klö
kun lapsia tekee. Voisin olla tukenasi, jos tietäisin nimesi ja osoitteesi.
Voiko synnytyksessä olla raennekynnet? Seurataanko sormenpäistä esim pulssia tai jotain.
nyt jatkuvaa ala selkäsärkyä. miten tästä osaa lähteä synnyttämään!? pitäiskö riehua että voimistuisi? laskettu-aika vappuna.