Herääminen hirveään hädän tunteeseen.
Osaisiko kukaan kertoa, mistä seuraava voisi johtua. Itse veikkaan stressiä, mutta saa heittää muitakin ajatuksia.
Olen nyt pari viikkoa heräillyt lähes joka aamuyö kamalaan hädän tunteeseen. Herään ja on tunne, että en tiedä missä olen. Pälyilen ympärilleni kunne virkoan sen verran, että tajuan olevani kotonani omassa sängyssäni. Tämän jälkeen nukahdan uudelleen, mutta saatan herätä uudelleen vastaavaan tunteeseen.
En ole muuttanut vaan asunut tässä lähes koko ikäni (lapsuudenkotini, muutin 18-vuotiaana pois ja kolme vuotta sitten ostin talon itselleni vanhemmiltani).
Tämän lisäksi muistini on alkanut reistailemaan kunnolla. Unohtelen sanoja pääasiassa.
Ikää minulla 27 ja nainen olen, jos nuilla mitään merkitystä.
Kommentit (9)
Selvät uniapnean oireet. 1/3 sitä sairastavista on normaali- tai alipainoisia ja sitä esiintyy ihan vauvoillakin. Ei siis ole lihavien keski-ikäisten sairaus. Kannattaa ainakin tutkituttaa =)
Oletko ollut stressaantunut tai ahdistunut viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Selvät uniapnean oireet. 1/3 sitä sairastavista on normaali- tai alipainoisia ja sitä esiintyy ihan vauvoillakin. Ei siis ole lihavien keski-ikäisten sairaus. Kannattaa ainakin tutkituttaa =)
Ohhoh! Sekö aiheuttaa tuollaista sekavaa oloa herätessä? Niinkuin minulla että en tiedä missä olen, kunnes tajuan olevani kotona. Huhhuh, täytyypä lukea uniapneasta lisää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut stressaantunut tai ahdistunut viime aikoina?
Olen aina enemmän tai vähemmän. Suorittajatyyppiä kun olen..
Ap
Stressi ja kuolemanpelko.
Hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Sekö aiheuttaa tuollaista sekavaa oloa herätessä? Niinkuin minulla että en tiedä missä olen, kunnes tajuan olevani kotona. Huhhuh, täytyypä lukea uniapneasta lisää.
Ap
Herääminen tukehtumisen tunteeseen ja vakavat happitasojen laskut aiheuttavat outoja tuntemuksia kehossa.
Mulla oli kanssa viime yönä samanlainen. Näin unta, että olin jossain magneettikuvauksessa (?) musiikit korvilla, ja se kone piti hirveää klonksutusta. En ole ikinä ollut oikeassa elämässä, mutta olen kerran meinannut joutua. Välillä se tunneli puristui jotenkin hirveän ahtaaksi, ja se laite tökki ja puristi ja kuvasi mua joka suunnasta vaikka kuinka kauan. Lopulta heräsin omaan huudahdukseeni, ja kesti hetki tajuta, missä olin.
Miksi mä luulin, että kyse on pissahädästä...
Joku stressi. Astma? Uniapnea?