Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkakivut töissä - muita?

Vierailija
10.05.2018 |

Aina niin ihanaa! Olen itse sen verran onnekas että näitä kivuliaampia periodeja on vain yleensä muutaman kuukauden välein.

Ei nyt viitsi kotiinkaan enää lähteä kun kuitenkin tulin jo työpaikalle ihan ok:sti ja kivut alkoivat vasta täällä. Ihanaa kuitenkin kärvistellä ajoittaisten kramppien ja kipujen kanssa. Onneksi meitä on nyt enää 2 työpaikalla ja kun työkaveri on mies, onneksi tuskin edes kiinnittää huomiota minuun ja kivusta irvistelevään naamaani. (Ei onneksi ole aspatyö!) Enää 5h jäljellä, hiphei!

Muita sielunsiskoja nyt? Pitää yrittää selvitä tästä huumorilla kun ei muukaan auta. Onneksi huomenna enää yksi työvuoro ja sitten alkaa loma!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustuspeukku ap:lle! Koit jaks.

Vierailija
2/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aikamoni muu työntekijä kärsii pahemmista kivuista ja ovat silti töissä ilman valittamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26v kirjoitti:

Niin aikamoni muu työntekijä kärsii pahemmista kivuista ja ovat silti töissä ilman valittamista...

Voi hanipuppeli M26! Taisitpa vahingossa lukea viestini huolimattomasti, sillä tulinhan itsekin töihin, ei tämä nyt sellaista sänkyyn kaatavaa kipua ole, onneksi vain ajottaista. Onneksi valitukseni kohdistuu vain av:lle, ei tuohon mieskollegaani joka myöskin päättää kohta työpäivänsä ja sitten olen täällä loppuajan yksin. Ap

Vierailija
4/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustuspeukku ap:lle! Koit jaks.

Kiitos! Loma mielessä ei tunnu niin kamalalta, pitää yrittää. Ei enää kauaa. :) Ap

Vierailija
5/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääke?

Vierailija
6/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliaat menkat + työt on kyllä aina niin ihana yhdistelmä. Aspatyössä varsinkin oli aina ihanaa, kun ei tiennyt miten kivulias päivä sattuisi tulemaan tai jos menkat päättäisivätkin yllättää alkamalla ei-odotettuna ajankohtana. Noh, kaikesta sitä selviää. Jonkun positiivisen asian miettiminen auttaa! ja tietysti buranaa naamaan.

Vierailija
7/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, onko naislapsella pikkaisen tippaa housuissa? Nyhyy.

Kun se miesflunssakin on niin mitätön juttu.

Vierailija
8/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap:han nimenomaan meni töihin eikä jäänyt kotiin kivuista huolimatta? :D Miesflunssa on ihan itse aiheutettua, mutta kuukautisiin nyt kukaan nainen ei voi vaikuttaa että ottaako ne vai ei. Mutta taisitkin olla joku urpo trolli jolla meni tunteisiin, jos et joskus saanut saikkua krapulaan.

Vierailija
9/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö ottaa isoista pojista mallia? Ei nyt oikein lähde nää sun jutut...

Vierailija
10/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu mutta kun liikuin enemmän mm. Asiakaspalvelutyössä niin ei minulla ollut kipuja. Nykyään kun istun toimistossa niin kivut ovat mitä hirveimmät. Joten koita päivää paria ennen harrastaa liikuntaa ja pysyä liikkeessä. Se auttaa. Mä meinaan pyörtyä kipuihin joten ne menee vaan oli 1200 buranalla. Et kivut on ihan hirveet.

Vierailija
11/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö ottaa isoista pojista mallia? Ei nyt oikein lähde nää sun jutut...

Vissiin jokaiseen kuukautisaiheiseen ketjuun eksyy aina vähintään se yksi mies, joka ulisee ettei mitään kipuja ole olemassakaan. Hassua miten paljon tunteita kuukautiset herättävät myös miehissä. 

Vierailija
12/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, buranaa naamaan vaan

Vierailija
13/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu mutta kun liikuin enemmän mm. Asiakaspalvelutyössä niin ei minulla ollut kipuja. Nykyään kun istun toimistossa niin kivut ovat mitä hirveimmät. Joten koita päivää paria ennen harrastaa liikuntaa ja pysyä liikkeessä. Se auttaa. Mä meinaan pyörtyä kipuihin joten ne menee vaan oli 1200 buranalla. Et kivut on ihan hirveet.

Mulla sama! Olin ennen töissä lentokentällä ja ei koskaan mitään ongelmia, vaikka sai kävellä todella paljon niidenkin aikana, seisoa kauan yms. Nyt muussa istumatyössä joskus tulee kipuja, mutta ei joka kerta. Vain ehkä kerran 4-5kk osuu todella kivuliaat menkat. Kumma juttu, mutta varmaan sitten se aktiivinen liikkuminen myös töissä jo ennen koko kuukautisten alkua vaikuttaa asiaan. 

Vierailija
14/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kipulääke?

Vierailija
15/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus aivan järkyttävät menkkakivut. Samanlaiset kuin synnytyksessä. Kestää pari tuntia koko ajan paheten ja sitten loppuu. Se poltto on lopussa niin kovaa, etti pysty oleen potilaan edess. Teen siis potilastyötä. Viimeksi makasin kippurassa tutkimuspedillä ja jouduin ottaan potilaan myöhässä vastaanotolle. Parasetamoli ei auta ja muuta en voi työaikana ottaa. Ibuprofeiini ei sovi.

Kauheeta.

Vierailija
16/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kipulääke?

Mulla ei auta.

Vierailija
17/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kipulääke?

Mulla ei auta.

Ootko koittanut Miranaxia?

Vierailija
18/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran poljin töihin viileänä kevätaamuna. Kuukautiset oli alkaneet edellisenä päivänä. Mulla oli liian vähän päällä, ja se kylmä viima jotenkin totaalisesti jääti mun alavartalon. Kun pääsin töihin (n. kolme kilometriä), olin niin tuskissani siitä kylmästä viimasta, että en pystynyt seisomaan suorassa. Pitelin vatsaa ja hiippailin pukuhuoneeseen.

(Nais-)työkaverit taisi tajuta jotain, koska ne lähetti (nais-)pomon mun luokse kysymään mikä on hätänä, ja tunnustin sille, että kuukautiskivut on todella kovat. Siinä vaiheesa makasin pukuhuoneen lattialla vatsaani pidellen. Hävetti todella paljon, mutta en voinut salatakaan.

Pomo oli niin fiksu ja ihana, että lähetti mut kotiin. Olen siitä vieläkin kiitollinen. En tiedä miten olisin selvinnyt aspa-työstä sinä päivänä. Kyl se siit, ap!

Tämmöinen vertaistuki-tarina täältä.

Vierailija
19/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran poljin töihin viileänä kevätaamuna. Kuukautiset oli alkaneet edellisenä päivänä. Mulla oli liian vähän päällä, ja se kylmä viima jotenkin totaalisesti jääti mun alavartalon. Kun pääsin töihin (n. kolme kilometriä), olin niin tuskissani siitä kylmästä viimasta, että en pystynyt seisomaan suorassa. Pitelin vatsaa ja hiippailin pukuhuoneeseen.

(Nais-)työkaverit taisi tajuta jotain, koska ne lähetti (nais-)pomon mun luokse kysymään mikä on hätänä, ja tunnustin sille, että kuukautiskivut on todella kovat. Siinä vaiheesa makasin pukuhuoneen lattialla vatsaani pidellen. Hävetti todella paljon, mutta en voinut salatakaan.

Pomo oli niin fiksu ja ihana, että lähetti mut kotiin. Olen siitä vieläkin kiitollinen. En tiedä miten olisin selvinnyt aspa-työstä sinä päivänä. Kyl se siit, ap!

Tämmöinen vertaistuki-tarina täältä.

Olipa kivasti ja hienosti tehty pomolta ja muilta kollegoilta! Kiitos tsempeistä, ihanaa saada hieman vertaistukea. Nyt enää täällä muutama tunti jäljellä, ei paha. Ap 

Vierailija
20/21 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26v kirjoitti:

Menkkakivut voivat olla joskus kovempia kuin tarkoittamasi "pahemmat kivut". Sinulla ei ole aavistustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi