Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun en teininä puuttunut tutun tytön pahoinpitelyyn...

Vierailija
10.05.2018 |

Siis tosi huono omatunto nyt.
Kyseinen tyttö joutui jatkuvasti isänsä pahoinpitelemäksi, isän kaverit raiskasivat tätä ja hakkasivat. Tyttö oli erittäin ylipainoinen ja isä haukkui tätä aina h*oraksi ja läskiksi ja kaikkea ihan hirveää..

En tuntenut tätä muuten kuin että silloin poikaystäväni asui samassa lähiössä tämän tytön kanssa ja joskus hengailtiin porukassa..
Itse todistin kerran miten isä haukkui tyttöä ja tosi moni kertoi mitä tämän kotona tapahtui, myös tyttö itse..

Kerroin silloin vanhemmilleni asiasta, mutta he eivät uskoneet, sanoivat vain että se tyttö varmaan keksinyt omasta päästään ne jutut.
Olimme niihin aikoihin 14-vuotiaita, enkä todellakaan ymmärtänyt soittaa mihinkään sossuun..

Nyt aikuisena tämä välillä palaa mieleen ja mietin usein mitä tälle tytölle mahtaa kuulua.. :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kuulostaa kamalalta!:(

Vierailija
2/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja sitä se oli! Poikaystäväni oli mennyt isoveljensä kanssa ottamaan tatuointia tältä tytön isältä...(teki niitä siis kotonaan) ja kun tyttö oli vain kävellyt heidän ohitse, niin isä oli huitaissut ja haukkunut tyttöä... -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä ja väkivaltaa on paljon. Onneksi näistä asioista voi nykyään puhua. Et olisi voinut häntä pelastaa, mutta hienoa että tunnet myötätuntoa.

Vierailija
4/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin oman kaverini toisen tytön kiusaamisesta yläasteella. Kiusattu tyttö vaihtoi koulua 9. luokalla. Näin hänet kuitenkin myöhemmin, ja tunnustin hänelle että minä olin se joka ilmiantoi kiusaajat. Vaikutti kiitolliselta.

Omat kaverini saivat tietää minun olleen se vasikka vasta aikuisina. Voivoi.

Vierailija
5/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tapahtui tämä? Mikä vuosi?

Vierailija
6/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan taas.

Eikö eilinen provosi oikein ottanut tuulta alleen?

Miten sairas ihmisen pitää olla , että tehtailee raiskausprovoja palstalle miltei päivittäin?

Ja kyllä, tyylisi on täysin tunnistettavissa.

Vierailija
7/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui vuonna 2006. - ap

Vierailija
8/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?! En todellakaan ole kirjoitellut tänne mitään aiemmin! Ja tämä on ihan totta. Oulussa tapahtui. - ap

Vierailija
9/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teini-ikäinen ei välttämättä tiedä miten pitäisi toimia tai mitä voisi tehdä. Turha soimata itseään.

Vierailija
10/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin huono omatunto kun en ilmoittanut lastensuojeluun yhtä vanhaa tuttuani ja sitä miten kohteli lastaan. Jätti esim. baariyöksi kotiin alle 5v lapsen ym. Lapsi teki usein oman aamupalan kun äippä nukkui kännissä iltapäivään asti.. Raivosi ja huusi myös lapselle. Olin ite nuori, oli siis vanhempi kaveri. 

Vierailija
11/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kuulostaa kamalalta!:(

Ja se, jos mikä on hymiön paikka!!!

Vierailija
12/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jokin vastaava tilanne, jossa toivoo toimineensa toisin, on lopulta aika monella muistissa. Minua on jäänyt vaivaamaan se, että osallistuin yläasteella juorujen levittämiseen ja pilkkaamiseen yhden rinnakkaisluokalla olleen tytön tapauksessa. Tämä tyttö oli jotenkin vähän häiriintyneen oloinen ja rehenteli jo seiskaluokalla känni- ja seksijutuillaan. Aika pian hän saikin sitten ns. kyläpyörän maineen ja pojat ja miehet kohtelivat häntä maineen mukaisesti. Kasiluokalla hän oli ollut kotibileissä osallisena tilanteessa, joka näin jälkikäteen ajateltuna oli joukkoraiskaus. Tuolloin kuitenkin tapahtuneesta puhuttiin ikään kuin kyse olisi ollut tytön kevytkenkäisyydestä.

Nykyään kun kuulen vaikka jonkun miespuolisen tuttavani puhuvan vastaavista tytöistä omilta yläasteajoiltaan, yritän ottaa esille, että seksuaalinen holtittomuus teinitytöllä johtuu aivan varmasti jostain traumasta tai mielenterveysongelmasta. Ei kukaan teinityttö halua kännistä ryhmäseksiä viiden pojan kanssa. Apua nämä tytöt tarvitsevat, eivät pilkkaa.

Vierailija
13/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha soimata itseäsi. Et varmaan teininä olisi osannut puuttua tai olisiko sua edes otettu vakavasti jos olisit puuttunut. Aikuistenhan tuossa sun tapauksessa olisi pitänyt toimia paremmin.

Teininä mun äiti ryyppäs ja isäpuoli hakkasi meitä molempia. Kaverini äiti oli aivan järkyttynyt kun kaverini kertoi hänelle, mitä meillä kotona tapahtuu ja mun luvalla otti yhteyttä sossuun. Ilmoitusta tehdessään oli sanonut, etten äidin kuullen uskalla kertoa totuutta meidän perhe-elämästä ja siellä luvattiin jututtaa meitä erikseen.

Eräänä päivänä postiluukusta tuli kirje sossusta ja sain kuulla kamalia uhkauksia jos uskallan paljastaa meidän idyllisen perheen salaisuuksia. Tapaamisessa sitten istuin hiljaa ja kuuntelin kuinka äiti valehteli silmät kirkkaina meidän perheen asioista. Sossu ei kysynyt multa ainuttakaan kysymystä ja tuskin noteerasi edes mua, pyyteli vielä äidiltä  anteeksi aiheetonta tapaamista. Tapahtui 80-luvulla.

Vierailija
14/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jokin vastaava tilanne, jossa toivoo toimineensa toisin, on lopulta aika monella muistissa. Minua on jäänyt vaivaamaan se, että osallistuin yläasteella juorujen levittämiseen ja pilkkaamiseen yhden rinnakkaisluokalla olleen tytön tapauksessa. Tämä tyttö oli jotenkin vähän häiriintyneen oloinen ja rehenteli jo seiskaluokalla känni- ja seksijutuillaan. Aika pian hän saikin sitten ns. kyläpyörän maineen ja pojat ja miehet kohtelivat häntä maineen mukaisesti. Kasiluokalla hän oli ollut kotibileissä osallisena tilanteessa, joka näin jälkikäteen ajateltuna oli joukkoraiskaus. Tuolloin kuitenkin tapahtuneesta puhuttiin ikään kuin kyse olisi ollut tytön kevytkenkäisyydestä.

Nykyään kun kuulen vaikka jonkun miespuolisen tuttavani puhuvan vastaavista tytöistä omilta yläasteajoiltaan, yritän ottaa esille, että seksuaalinen holtittomuus teinitytöllä johtuu aivan varmasti jostain traumasta tai mielenterveysongelmasta. Ei kukaan teinityttö halua kännistä ryhmäseksiä viiden pojan kanssa. Apua nämä tytöt tarvitsevat, eivät pilkkaa.

Tunsin nuoruudessa tuollaisen tytön. Oltiin ala-asteella kavereita ja hänellä oli aina jotenkin seksuaalispitoiset jutut, joita en ymmärtänyt ollenkaan, joten meidän ystävyys lopahti. Seiskaluokalla hänelle tapahtui suunnilleen samalla tavalla kotibileissä ja kyläpyörän maine oli taattu. Myöhemmin yläasteella hän rupesi seurustelemaan jonkun keski-ikäisen äijän kans.

En osallistunut haukkumiseen mutten puolustanutkaan tyttöä ja siitä on huono omatunto. Nyt aikuisena oon miettinyt, että varmaan jotain hyväksikäyttöä oli hänellä lapsuudessa tapahtunut.

Vierailija
15/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitusta tehdessään oli sanonut, etten äidin kuullen uskalla kertoa totuutta meidän perhe-elämästä ja siellä luvattiin jututtaa meitä erikseen.

Eräänä päivänä postiluukusta tuli kirje sossusta ja sain kuulla kamalia uhkauksia jos uskallan paljastaa meidän idyllisen perheen salaisuuksia. Tapaamisessa sitten istuin hiljaa ja kuuntelin kuinka äiti valehteli silmät kirkkaina meidän perheen asioista. Sossu ei kysynyt multa ainuttakaan kysymystä ja tuskin noteerasi edes mua, pyyteli vielä äidiltä  anteeksi aiheetonta tapaamista. Tapahtui 80-luvulla.

Tuo on aika paha juttu. Toivottavasti asiat on noista päivistä muuttuneet, eivätkä vanhemmat ole enää paikalla kyselyn aikana.

Vierailija
16/16 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka hullu tuollaiselta äijältä menee tatskaa ottamaan?