Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko työvaatteiden vaihto työaikaan?

Vierailija
10.05.2018 |

Työaikani on klo 7-15. Henkilökunnan vaatekaapit sijaitsevat eri rakennuksessa kuin työpiste. Matkaan kuluu n. 2-3 min. Olen aamuisin mennyt vähän ennen klo 7.ää ja vaihtanut vaatteet, jotta olen ollut työpisteelläni viim. tasan klo 7. Iltapäivisin olen lopettanut työt klo 14.55 ja kävellyt vaatekaapilleni, vaihtanut vaatteet ja poistunut klo 15. Usein menee hieman yli. Nyt pomoni sanoi, että saan poistua vasta tasan klo 15 työpisteeltäni. Meneeköhän asia noin? En löytänyt työehdoista mitään mainintaa asiasta. Ja siis me kaikki työpaikallani ollaan toimittu noin, en vain minä. Huomautus tuli siis kaikille.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin työpaikasta ja pomosta kuinka vakavasti otetaan täsmällisyys. Jos olet tiskillä töissä joka pitäisi olla auki tasan klo 7 on aika paha myöhästyä. Tai jos olet bussikuski on vähän paha myöhästyä viisi minuuttia.

Vierailija
42/45 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä roskiksen vieminen kuuluu työaikaan, joten sitä ennen on pakko vaihtaa omat vaateet päälle ennen kuin voi poistua työpaikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamuvuorolaisen pitää luovuttaa kone iltavuorolaiselle ja infota mahdollisista poikkeuksista. Ei siinä lähdetä etuajassa vaihtamaan vaatteita.

Vierailija
44/45 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut siinä uskossa että jos työpaikka vaatii tietyt vaatteet (esim. sairaala) niin ne saa vaihtaa ns. työajalla (järkeä käyttäen, muutama minuutti tullessa&mennessä riittänee)

Sitten taas esim. bussissa näkee välillä "raksamiehiä" työvaatteissa, oletan että he pukevat jos työvaatteet kotona päälle.

Toimistohommissa asu on (suht) vapaa, itse ajattelen niin että sen ulkotakin voi työajalla riisua jne. mutta en suihkuun ym. menisi työajalla.

Vierailija
45/45 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä noi ”minuuttipeli” duunit. Aivan persiistä tommonen niuhotus. Omassa duunissa on onneksi rentoa,vaatteet vaihettuna olen valmis silloin kun työaika alkaa,mut poislähtiessä ei kyllä kukaan kato kieroon jos viittä vaille lähtee pukkariin. Työmatkoissakin mun mielestä 30 min. On maksimi aika mikä sais mennä suuntaansa omaa aikaa. Sekin vie jo tunnin päivässä omasta ajasta. työmatkoista pitäs saada kyl korvauksena vaikka jotain verokevennyksiä tai lomapäiviä

Oletko koskaan kuullut työmatkavähennyksestä?

Työmatkavähennys korvaa kylläkin vain työmatkoista aiheutuneita kuluja,eikä niitäkään kaikkia. Joten jos esim. pirkko kortittomana ja julkisen liikenteen ulottumattomissa kävelee 2 tuntia työmatkoja joka päivä kesät talvet niin siitä työn takia menetetystä ajasta ei mitään korvausta saa. Vaikka käytännössä työpäivät matkojen takia venyykin jopa 10 tuntisiksi. Sama julkisilla liikkuvillakin,ainoastaan kuluja korvataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä