Onko itsetehdyt hampurilaiset siis roskaruokaa?
Tyttären 16v kaveri oli kylässä ja tein hampuriläiset hampurilaisiapihveistä alkaen itse. Pyysin liittymään pöytään ja hän kohteliaasti kieltäytyi. Myöhemmin puhuin tyttären kanssa ja hän kertoi kaverin kommentoineen, ettei syö roskaruokaa.
Kommentit (32)
Jos laitat salaatinlehdet, tomaatin, suolakurkut, sipulin ja pihvin kastikkeineen lautaselle ja sämpylän viereen juustoineen, niin kyseessä onkin ihan pätevä lautasmallin "peruskotiruoka-annos"
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat salaatinlehdet, tomaatin, suolakurkut, sipulin ja pihvin kastikkeineen lautaselle ja sämpylän viereen juustoineen, niin kyseessä onkin ihan pätevä lautasmallin "peruskotiruoka-annos"
Ai, joku olikin huomannut saman ylempänä! :D
Majoneesi on rypsiöljyä ja kananmunaa ja sinäänsä ihan terveellistä. Ketsuppikin on etikkaa ja tomaattia eli terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttären 16v kaveri oli kylässä ja tein hampuriläiset hampurilaisiapihveistä alkaen itse. Pyysin liittymään pöytään ja hän kohteliaasti kieltäytyi. Myöhemmin puhuin tyttären kanssa ja hän kertoi kaverin kommentoineen, ettei syö roskaruokaa.
Kysyikö tyttäresi kaveriltaan, kuinka paljon roskia niistä hampurilaisista tuli?
Olisit jättänyt pois kaikki paperit, servetit sun muut tilpehöörit ja tarjonnut pelkän hampurilaisen posliinilautaselta veitsellä ja haarukalla syöväksi. Sitten olisi voinut kysyä, missä kaveri näki roskia.
Käsitteellä roskaruoka minä ymmärrän niitä roskia, jotka jäävät jäljelle kun ruoka on syöty. Hampurilaispaikoissa niitä näkee aika paljon.
Eihän leipä ja liha ruokana mitenkään epäterveellistä saati roskaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi on rypsiöljyä ja kananmunaa ja sinäänsä ihan terveellistä. Ketsuppikin on etikkaa ja tomaattia eli terveellistä.
Majoneesi tehdään kyllä oliiviöljyyn, joten terveellistä on. Ketsuppi on suurelta osalta sokeria, joten ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi tehdään kyllä oliiviöljyyn, joten terveellistä on. Ketsuppi on suurelta osalta sokeria, joten ei ole ok.
Ei tehdä, rypsiöljyyn ehdottomasti. Hampurilainen ei ole epäterveellistä itse tehtynä. Ei vaikka olisi sämpylät, majoneesit ja juustot. Ihan hyvä ateria silloin tällöin nautittuna. Rasva, proteiini tai hiilihydraatti ei ole epäterveellistä. Näitä kaikkia tulee syödä sopivassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne. Rasvainen pihvi ja höttöhiilarisämpylä.
Taattua av:ta😁 se pihvihän se hampurilaisen epäterveellinen osa on.. ei se juusto tai majoneesi.
Kaikki ei käytä hampparissaan majoneesia eikä juustoa. Ketsuppi riittää mulle, sinappi jos on kotikutosta.
No lääkeopas sitten sen sun hampaaton kalorit. Väitän että sun kokislasissa on enemmän...
Mitäpä? :D
Ja kokislasissani on Vichyä just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvän makuista majoneesia haluaa, niin ei todellakaan käytä oliiviöljyä. Ketsuppiin ei tule ollenkaan sokeria, kun itse tekee senkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvän makuista majoneesia haluaa, niin ei todellakaan käytä oliiviöljyä. Ketsuppiin ei tule ollenkaan sokeria, kun itse tekee senkin.
Sithän se ei ole enää edes syötävää, jos sen rypsiöljyyn tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen itse nikkaroinut muutamankin senkin eikä siinä kyllä tarvittu ketsuppia mihinkään, saati sokeria.
-Puuseppä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne. Rasvainen pihvi ja höttöhiilarisämpylä.
Taattua av:ta😁 se pihvihän se hampurilaisen epäterveellinen osa on.. ei se juusto tai majoneesi.
Kaikki ei käytä hampparissaan majoneesia eikä juustoa. Ketsuppi riittää mulle, sinappi jos on kotikutosta.
No lääkeopas sitten sen sun hampaaton kalorit. Väitän että sun koukislasissa on enemmän...
Kertoisiko joku, MIKSI ihmiset eivät ota pois päältä autocorrectia?
On se kumma juttu että erikseen syötynä sämpylä, naudanlihapihvi, juusto, ketsuppi, majoneesi, lehtisalaatti, tomaatti, kurkku ja sipuli ovat kaikki ihan tavallista kotiruokaa, jota kukaan ei miellä epäterveellisksi. Mutta auta armias, jos laitat nämä kaikki yhteen, silloin niistä tulee epäterveellistä roskaruokaa.