Sairaslomilla jatkuvasti roikkuva: tiesitkö, että mielipaha ei oikeuta palkalliseen sairauslomaan
Eli vaikka sinua ei enää huvita käydä töissä ja haet siksi jatkuvasti lisää saikkua, ei työnantajan tarvitse maksaa sinulle palkkaa kotiin. Lääkäri voi kirjoittaa lausunnon, mutta työnantajan ratkaistavaksi jää, onko palkanmaksuun perustetta. Pha mieli ei riitä.
Kaikki työnantajat eivät tätä tiedä, ja siksi tätä systeemiä käytetään törkeällä tavalla hyväksi,
Kommentit (25)
Meillä oli enne määräaikaiset työsopimukset, jotka vakinaistettiin viime syksynä.
Ja joidenkin kohdalla alkoi sairaslomien määrä kasvaa. Ei onneksi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yksikään lääkäri ei kirjoita sairaslomaa "mielipahan" takia.
Eikä työnantaja voi kieltäyä sairasloman palkan maksusta kuin siitä syystä, että saikuttaja on aiheuttanut itselleen vammoja vaikkapa kännissä törttöilemällä.
Mielen sairaudet ovat sellaisia, että työnantaja ei voi kieltäytyä sairausloma-ajan palkanmaksusta.
Mikä on ihan oikein, koska kaltaisiasi tylyttäjiä ja "minähän tiedän kaiken muita paremmin" -tyyppejä piisaa.
Ja ei, minua et voi torjua saikuttajana, olen ollut kymmenen vuoden aikana varmaan viisi päivää sairaana. En vaan tykkää sun valehtelustasi.
http://www.ebm-guidelines.com/dtk/ltk/avaa?p_artikkeli=ttl00178&p_haku=…
"Työkyvyttömyyden syyllä ei ole merkitystä sairausajan palkkaoikeuden kannalta lukuun ottamatta työntekijän omaa tahallisuutta tai hänen törkeää huolimattomuuttaan."
Eikös kännissä törttöily ole tahallisuutta ja törkeää huolimattomuutta?
Toivottavasti kaikki muitten sairaslomia kyttäävät saavat kuolemantaudin ja sitä myötä vaiva helpottaa.
Eipä minulla muuta, paitsi etten ole koskaan ollut sairaslomalla.
Kai sentään kissan kuolema oikeuttaa saikkuun?
Vakituinen työntekijä valtiolla voi. Voi jopa uhata, että jos en saa tahtoani läpi jään saikulle. Eikä kukaan voi sille mitään