Joko olet uinut tänä kesänä?
Lapsuudesta muistan, että uitiin joskus äitienpäivänä. Nyt taitaa tulla rantakelit jo aiemmin.
Joko olet "heittänyt talviturkin" ja uinut luonnon vedessä?
Kommentit (60)
Pikemminkin tänä keväänä. Toukokuuta tässä vasta elellään.
En voi koska olen lihava ja ihmiset söis mut elävältä. Pokka riittää moneen, mutta ei uimiseen.
Viime vuonna aloitin (ja lopetin) uintikauden syyskuun alussa. Tänä vuonna pitää kyllä aloittaa aikaisemmin.
Juu sori, en vastannut kysymykseen.
Ei koskaan lapsenakaan uitu ennen kesäkuuta, tai ehkä heinäkuuta koska kesäkuu on usein melko kolea. Vesien lämpeneminen kestää todella kauan, varsinkin meriveden, sehän on uimalämpöistä vasta joskus loppukesästä. Vain avantouimarit ui näissä kylmissä vesissä. Toki rannalle voi mennä ottamaan aurinkoa tai leikkimään hiekassa, mutta vesi on lämmintä vain ihan matalassa rantavedessä, jos uimaan menee niin kyllä se on vielä pitkään jääkylmää.
Kyllä olen uinut jo monta kertaa. Asutaan järvenrannalla. Pikkasen on kylmää vielä vesi...
Viime perjantaina eli 18.5. uin jo pienen kierroksen neljästi, tosin saunan löylyissä aina siinä välissä.
Huomattavasti aikaisemmin alkoi uintikausi tänä kesän kuin vuosi sitten. Silloin uitiin vasta 15.6.
Kyllä. Viime viikonloppuna kävin uimassa saunasta käsin. Oli lämmin vesi.
Joo. Viikko sitten mökkijärven lämpötila oli jo +20° C!
Olen uinut jo viikkokaupalla.
Täällä Thaimaan saarella on nimittäin kiva polskia cristallin kirkkaassa vedessä trooppisten kalojen kaverina.
Naatiskellaan!
Aloitin äitienpäivänä ja olen uinut siitä asti joka päivä, vesi oli parhaimmillaan jo 23 asteista, eilen 20.
Heitin itse jo talviturkin. Mittari(t) näyttivät 20 astetta meriveden lämpötilaksi. (Tosin mittasi lämpötilan melko pinnasta. Taisi juuri olla äitienpäivänä.
Viime viikonloppuna kävin uimassa järvessä. Oli ihan uitavan lämpöstä vesi.
Pitää edelleen odotella vesien lämpenemistä. En mene kylmään veteen uimaan ja minulle lämmin vesi on minimissään 23 + asteista.
Kävin ennen äitienpäivää ja sen jälkeen jatkuvadti. Luen auringossa ja yhden reissun aikana uin monta kertaa
Uin ympärivuoden lähes päivittäin. Avantouinti vaihtui avovesiuintiin siinä vaiheessa, kun jäät lähtivät järvestä.
Kotimaassani Tanskassa on nautittu 23-30 asteisista päivistä jo huhtikuusta saakka, talviturkki tuli heitettyä 28.4. ja sen jälkeen olen ollut uimassa harva se päivä, ei helleaallosta muuten selviä.
En tykkää uida koska järvivesi on saastaista. Kalathan sinne paskantaa ja kuusee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaassani Tanskassa on nautittu 23-30 asteisista päivistä jo huhtikuusta saakka, talviturkki tuli heitettyä 28.4. ja sen jälkeen olen ollut uimassa harva se päivä, ei helleaallosta muuten selviä.
Kuinka helposti muuten tanskalaiset naiset antautuu miehille? Onko paljon vaatimuksia?
En ole. Olen viimeeksi heittänyt talviturkin vuonna 2014. Sillonkin vesi oli hieman viileää, mutta pärjäsin :D Sen jälkeen ei ole tarjennut ja sää nähtäväksi milloin tarkenee seuraavan kerran.
Löysin tällaisen
http://wwwi3.ymparisto.fi/i3/tilanne/fin/Lampotila/Lampotila.htm
aika monessa paikassa reilusti keskiarvoa lämpimämpää