Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te yrittäjän puolisot jaksatte?

Vierailija
10.05.2018 |

Kuinka kauan yrityksen perustamisen jälkeen oli epävarmaa ja rahatilanne huono?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi toisiinsa liittymätöntä kysymystä.

Kiitos, jaksan oikein hyvin.

Rahatilanne ei ole ollut huono lainkaan, ei ennen yrityksen perustamista eikä sen jälkeen. Tosin olen itse palkkatöissä, joten miehen yrityksen menestyminen tai menestymättömyys ei vaikuta minuun.

Vierailija
2/16 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennem sanottiin, että kaksi vuotta menee, ennenkuin yritys alkaa pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahatilanne ei ole ollut huono lainkaan, ei ennen yrityksen perustamista eikä sen jälkeen. Tosin olen itse palkkatöissä, joten miehen yrityksen menestyminen tai menestymättömyys ei vaikuta minuun.

Komppaan tätä. - yrittäjän puoliso

Vierailija
4/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Äijä sai vanhoilla päivillä (viidikymppisenä) kuningasidean yrittäjyydestä. Jos ennen kului kaikki aika työmatkoilla ja moottoripyörää rassaten, niin nyt sitä ei näy kotona sutä vähääkään. Toimistolla nyhrää. Mitä, ei oikeastaan edes kiinnosta. Onneksi lapset jo aikuisia, minä teen omiani ja yritän unhotaa koko ukon.

Vierailija
5/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko silloin puoliso kun yritys perustettiin? Onko miehesi avustanut sinua työnsaannissa?

Olin, mieheni oli palkkatöissä kun tapasi ja mietti oman perustamista. Kannustin oman perustamiseen ja olen tukenut matkan varrella. Toki mies tekee pitkää päivää ja elämä pyörii paljon firman ympärillä mutta tuo on miehelle enemmän elämäntapa kuin työ. Emme ole koskaan tapelleet työasioista.

Olen itse saanut työpaikkani helpolla. Opiskelin ku tavattiin ja valmistuttua pääsin ekaan firmaan mihin hain. 7v. Tein sitä ja nyt opiskelen uutta alaa ja teen jo palkkatöitä kyseiselle alalla opiskelun ohessa koska harjoituspaikkana palkkasi minut.

Mies on aina tukenut paljon ja auttoi opiskelujen aikana rahallisesti.

Mies on tarjonnut töitä firmastaan mutta minua kiinnostaa eri ala joten en ole lähtenyt mukaan.

Vierailija
6/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko silloin puoliso kun yritys perustettiin? Onko miehesi avustanut sinua työnsaannissa?

Olin, mieheni oli palkkatöissä kun tapasi ja mietti oman perustamista. Kannustin oman perustamiseen ja olen tukenut matkan varrella. Toki mies tekee pitkää päivää ja elämä pyörii paljon firman ympärillä mutta tuo on miehelle enemmän elämäntapa kuin työ. Emme ole koskaan tapelleet työasioista.

Olen itse saanut työpaikkani helpolla. Opiskelin ku tavattiin ja valmistuttua pääsin ekaan firmaan mihin hain. 7v. Tein sitä ja nyt opiskelen uutta alaa ja teen jo palkkatöitä kyseiselle alalla opiskelun ohessa koska harjoituspaikkana palkkasi minut.

Mies on tarjonnut töitä firmastaan mutta minua kiinnostaa eri ala joten en ole lähtenyt mukaan.

Mua ei olis kyllä mies elättäny opiskelujen ajan tai en olis ainakaan suostunu. T. Lompakkoloinen, h*ora you f*cking just name it. Niin ja voi olla että minä maksan jossain kohtaa enemmän. Katsotaan nyt..

Mulla oli myös tuloja mutta toki mies auttoi, hän nimenoman kannusti hakemaan opiskelemaan tuskin olisin hakenut muuten ja nimenomaan sanoi että tietysti auttaa sen aika kun opiskelen. Meillä muutenkin kodinhoito jää 95% minun harteille joten mies on sitä mieltä että on sopivaa että välillä hän maksaa enemmän.

Mua ei kiinnosta mitä muut ihmiset musta puhuu kun eivät meidän asioista mitään tiedä

Vierailija
7/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhdessä pysytään. Haistakoon kateelliset noidat pitkän..

Vierailija
8/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei olis kyllä mies elättäny opiskelujen ajan tai en olis ainakaan suostunu. T. Lompakkoloinen, h*ora you f*cking just name it. Niin ja voi olla että minä maksan jossain kohtaa enemmän. Katsotaan nyt..

Mulla oli myös tuloja mutta toki mies auttoi, hän nimenoman kannusti hakemaan opiskelemaan tuskin olisin hakenut muuten ja nimenomaan sanoi että tietysti auttaa sen aika kun opiskelen. Meillä muutenkin kodinhoito jää 95% minun harteille joten mies on sitä mieltä että on sopivaa että välillä hän maksaa enemmän.

Mua ei kiinnosta mitä muut ihmiset musta puhuu kun eivät meidän asioista mitään tiedä

Tärisen raivosta, kun mietin mitä kaikkea meille on jo tähän mennessä aiheutettu, syynä kateus. En avaa enempää.

Vierailija
9/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmaahan se on aina, kuten myös muualla palkollisena (aina sitä vain ei palkollisena tiedä).

Kolme vuotta meni tuottavuuden parantamiseen, nyt kymmenen vuoden jälkeen kelpaa rypeä rahassa. Varmuutta menestyksen kestosta toki ei ole.

Itse olen hyväpalkkaisessa ammatissa palkollisena, sillä tasattiin alkuajan riskejä. Toki vieläkin aina välillä tarvitaan kuuntelijaa milloin mihinkin, mutta siitähän parisuhteessa on kyse puolin ja toisin.  Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tilanne, jossa jäisit työttömäksi syystä tai toisesta?

Vierailija
11/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäpäivänä naisin duunarin. Tosin rakastan miestäni, enkä osaa kuvitella tilalleen ketään toista.

Vierailija
12/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni vanhaksi ja väsyneeksi ja siltä myös näytän. Enkä ole vielä edes 40.

Vierailija
13/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssi.

Vierailija
14/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari ystävillä jää paljon enemmän käyttörahaa käteen joka kuukausi..

Vierailija
15/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ollut yritys 3v, minä niistä 2v töissä, nyt 6kk saikulla ja kohta äippäloma. Jännittää miten selvitään se aika, mutta eletään vähän hintsummin ja palaan töihin sitte ku muksu pari vuotias, tai alan aiwmmin tehdä keikkaa sillon ku mies ei töissä. Pääsääntöisesti jaksan hyvin.

Vierailija
16/16 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Miehllä oli firma nro 1 yli 20 vuotta, perusti sen parikymppisenä. Yritys oli ollut aikanaan kannattava, mutta meidän tavatessa oli asunnot ja urheiluautot myyty, just ja just elätti itsensä. Kaikki oli mennyt sitä myöten, kun tuli. Sukanvarressa ei ollut mitään. Minun palkkani oli ja on edelleen talouden selkäranka. Minä voin hätätilanteessa elättää perhettä yksin, jos eletään suu säkkiä myöten.

Lopulta suostui lopettamaan yrityksen heikon kannattavuuden takia. Ei konkurssia, omaisuus riitti laskuihin, mutta kun työttömyyskorvaus oli yhtä paljon kuin tienestit firmasta, niin eihän sitä kannattanut enää pitää. Ajattelin ja haaveilin, että josko nyt hommaisi oikean palkkatyön, palkalliset lomat ja ennustettavat tulot. Mitä vielä. Tämäpä puolen vuoden ookoilun jälkeen alkoi pykätä uuttaa firmaa ja tällä kertaa minä raukka jouduin vielä antamaan perustamiseen 50 000 Euron vakuuden. Tämä uusi firma on PALJON parempi kuin vanha. Vanha sitoi jatkuvasti töihin, tuli rahaa tai ei. Tämä on sellainen, että jos ei ole töitä, voi sluibia kotona siivoilemassa ja puunaamassa nurkkia sekä laittamassa perheelle ruokaa. Lisäksi tämä tuottaa oikeasti hyvin, vaikka tekee vaan 3-4 -päiväistä työviikkoa. Sillä pystyy nostamaan sen 50 000-60 000 veronalaista tuloa ja lisäksi on päälle pieniä lisäetua. Se laina, johon annoin vakuuden, alkaa olla jo pian maksettu, joten riskitkin on kadonneet minulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi