"Marjo Vilkko elää avoimessa suhteessa, jotta mies voisi saada lapsen..."
Mitä mieltä olette?
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/marjo-vilkko-el…
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätti pysyä suhteessa jossa saa paniikkikohtauksia..
Mä olen aina luullut että noissa polyamorisissa (taivutinkohan oikein) suhteissa kaikki osapuolet ovat sujut asian kanssa, mutta ehkä kategoriaan menee myös suhde jossa toinen on vastentahtoinen mutta suostuu koska muuten vaihtoehto olisi ero. Kuulostaa todella kuluttavalta, en itse uskoisi että jaksaisin.
Olen vähän kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa, että mies haluaisi polyamorisen suhteen. Mutta sanoin, että lähden heti jos/kun joku muu tulee kuvioihin mukaan. En jaksaisi henkisesti.
Polyamoria on mielestäni täysin ok, mutta ikävä kyllä olen kuullut vastaavanlaisista tapauksista, joissa monogamisessa suhteessa on eletty vuosikausia, ja sitten toinen osapuoli yhtäkkiä keksii olevansa poly, päästäkseen pettämään "luvalla". Eihän se noin toimi; nää taipumukset pitäisi tehdä selväksi suhteen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätti pysyä suhteessa jossa saa paniikkikohtauksia..
Mä olen aina luullut että noissa polyamorisissa (taivutinkohan oikein) suhteissa kaikki osapuolet ovat sujut asian kanssa, mutta ehkä kategoriaan menee myös suhde jossa toinen on vastentahtoinen mutta suostuu koska muuten vaihtoehto olisi ero. Kuulostaa todella kuluttavalta, en itse uskoisi että jaksaisin.
Olen vähän kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa, että mies haluaisi polyamorisen suhteen. Mutta sanoin, että lähden heti jos/kun joku muu tulee kuvioihin mukaan. En jaksaisi henkisesti.
Polyamoria on mielestäni täysin ok, mutta ikävä kyllä olen kuullut vastaavanlaisista tapauksista, joissa monogamisessa suhteessa on eletty vuosikausia, ja sitten toinen osapuoli yhtäkkiä keksii olevansa poly, päästäkseen pettämään "luvalla". Eihän se noin toimi; nää taipumukset pitäisi tehdä selväksi suhteen alussa.
Oikeastaan mies ei ole niinkään seksin perässä, enemmänkin vähän kammoaa sitoutumista ja haluaa vapauden voida rakastua kehen tahansa kuin olisi sinkku. Minustakin polyamoria on ok sinänsä, mutta ei mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa keskustelu aiheesta itse artikkelin alla. Täällä kinastellaan lillukanvarsista. Ja hei, kirjailijan tyyli on upea. Tää suhde vaikuttaa traagiselta, kenelläkään ei ole siinä voitettavaa. Mutta toi tyyli on upea, ihan näin täältä Helsingin päästä katseltuna, ei ehkä Prismoissa näy.
Samaa mieltä Marjon tyylistä, on vanha luokkatoveri ja todellinen lady. Mutta keskustelu on ihan samantasoista täällä kuin artikkelin alla.
Marjolle kaikkea hyvää.
Minkälainen mies suostuu kuvioon, jossa hänen "rakkaansa" kärsii noin?
En ymmärrä miksi joku nainen lähtisi moiseen hommaan mukaan.
Katsoin myös ensin, että kyseessä on transu, ihan miehen näköinen tuo nainen. Kukaan täysijärkinen ei lähde tuollaiseen kuvioon, ihan sairas suhde. Itsekunnioituksen puute loistaa kauas.
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnetasolla tuntuu hyvältä, sitten ok, mutta kuvailtujen oireiden perusteella tuntuu järkeilyltä, jotta ei pitäisi luopua miehestä. Melko kovan hinnan maksaa.
Mutta tosiaan, jos TUNTUU hyvältä, niin siitä vaan.
Niitä oireita han me emme voi tietää jotka aiheutuisi siitä että hän eroaisi kokonaan miehestä.
miten aikuiset ihmiset viitsii ehdointahdoin tehdä elämänsä niin vaikeeksi, jonkun parisuhteen takia vielä, voi hyvänen aika sentään.
eihän tossakaan taas ole mitään järkeä, ja kuvan nainen näyttää riutuneelta 1800-luvun kotiopattajattarelta joka piiskaa lapsia sadistisesti vanhemmilta salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnetasolla tuntuu hyvältä, sitten ok, mutta kuvailtujen oireiden perusteella tuntuu järkeilyltä, jotta ei pitäisi luopua miehestä. Melko kovan hinnan maksaa.
Mutta tosiaan, jos TUNTUU hyvältä, niin siitä vaan.
Niitä oireita han me emme voi tietää jotka aiheutuisi siitä että hän eroaisi kokonaan miehestä.
Ero on usein tuskallinen, sen voi ymmärtää. Inhimilliset tunteet ovat yleismaailmallisia.
Etsiikö pari sijaissynnyttäjää? Uskoisin, että jos pätäkkää löytyy niin löytyy nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Etsiikö pari sijaissynnyttäjää? Uskoisin, että jos pätäkkää löytyy niin löytyy nainenkin.
Mies haluaa biologisen lapsen romanttisessa suhteessa eli käsittääkseni ei.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että miksi nainen (kumpikaan) haluaa elää noin. Mikä siinä miehessä on niin erityistä, että suostuu olemaan koko ajan toinen vaihtoehto.
Toisaalta itseä alkoi kiehtoa viikko-viikko -mies, joka olisi sen minun viikkoni vain minua varten, ei soittelisi toiselle naiselle tms. ja vastaavasti toisena viikkona saisin tehdä ihan mitä huvittaa tarvitsematta ottaa miehen tunteita mitenkään huomioon.
Jutun perusteella tuosta ei kuitenkaan ole kyse vaan siitä, että jotenkin Vilkko ei kykene päästämään irti ja toisaalta mies hyötyy tilanteesta. Ja se, että miehellä on kamala vauvakuume, voi kertoa siitä, että miehen toisella naisella on vauvakuume.
Tuo on muuten aika pelottavaa ja ehkä ihan todennäköistä, että se on se toisena kuvioon tullut nainen, jolla on vielä kovempi vauvakuume. Mies ei ehkä kerro kaikkea, eikä uusi nainen ole tahdoton synnytyskone...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän mies saisi sijaissynnyttäjän avulla biolapsen romanttisessa suhteessa, jos tämä Vilkko ryhtyisi ko. lapsen äidiksi, mutta Vilkko ei halua enää lapsia (ymmärrettävästi). Sitäpaitsi sijaissynnyttäjän käyttö taitaa olla Suomessa laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän mies saisi sijaissynnyttäjän avulla biolapsen romanttisessa suhteessa, jos tämä Vilkko ryhtyisi ko. lapsen äidiksi, mutta Vilkko ei halua enää lapsia (ymmärrettävästi). Sitäpaitsi sijaissynnyttäjän käyttö taitaa olla Suomessa laitonta.
Ymmärsin artikkelista että mies haluaa biologisen lapsen jonka biologisen äidin kanssa hän on myös romanttisessa suhteessa. Vilkko taas lapsia ei enää voi saada (eikä ehkä haluaisikaan lisää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä alapeukkuja tälle? Tottahan tuo on, ja kyllähän sijaissynnyttäjää käytetään juuri tilanteissa, joissa pariskunnan naisella ei esim. ole kohtua, ja kyllä se pariskunnan nainen on silti äiti ja pariskunta on romanttisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että mies haluaa romanttisen suhteen, JOSTA syntyy lapsi. Mies haluaa siis muutakin kuin isäksi tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä alapeukkuja tälle? Tottahan tuo on, ja kyllähän sijaissynnyttäjää käytetään juuri tilanteissa, joissa pariskunnan naisella ei esim. ole kohtua, ja kyllä se pariskunnan nainen on silti äiti ja pariskunta on romanttisessa suhteessa.
Koska et ymmärrä koko pointtia: miehelle ei riitä lapsi, vaan hän haluaa siittää sen rakastamansa naisen kanssa.