Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erimielisyyksiä tv:stä tulevan avokin kanssa

Vierailija
09.05.2018 |

Olemme muuttamassa kumppanin kanssa yhteen. Hänellä on suuri taulutelevisio, jota hän pitää päällä jatkuvasti. Mä taas en ole ikinä juuri katsonut tv:tä (lapsena se ei kiinnostanut, enkä kotoa muutettuani sellaista hankkinut tai huolinut) enkä osaa rentoutua, jos tv on päällä. En jaksa seurata ohjelmia tai sarjoja. Jos mua kiinnostaa, katselen dokumentteja netistä, mutta en oikein kestä sitä isoa jatkuvasti pauhaavaa näyttöä. Sieltähän kaiken lisäksi tulee pelkkiä mainoksia 1/3 ajasta.

En haluaisi tuokita tulevan avokkini tapoja, koska totta kai hän saa tv:tä katsoa, mutta se tulee johtamaan siihen, että vietän suurimnan osan ajastani toisessa huoneessa suljetun oven takana, mikä sitten taas varmasti aiheuttaisi jotain riitaa.

Tässä tilanteessa ei kai vaan voi voittaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa ainoastaan yhteen jos asunto on niin iso että pääset telkkaria pakoon. Sulla pitää olla kokonaan rauhallinen kerros tai tulet hulluksi. "Toisen ihmisen telkkari" voi olla tosi rasittava varsinkin jos on pysyvästi erityisen ärsyttävillä kanavilla. Itse en voi sietää esim. futismatsin ölinää vaikka katson telkkaria paljon ja pidän usein päällä "taustalla".

Ollaan ajateltu kolmiota. Mä myös pystyn pitämään korvatulppia. Pitää varmasti puhua tästä enemmän etukäteen. Muuten tulee vaan riitaa. Hän tietää jo, että olen outo ja mulla on näitä juttuja. Joskus tosin kyseenalaistan sen, onko hän täysin ymmärtänyt, että olen tosissani.

Musta mainokset on pahimpia. Muutenkin tv vaan tekee olon rauhattomaksi. Ainoa, mitä jotenkin siedän yleensä on snooker. Selostajalla on rauhallinen ääni ja mäkin joskus unohdun katsomaan, jos pelaajat on todella hyviä.

Miksei tv:ssä voisi olla jotain kanavaa, joka näyttäisi vaikka suorana lähetyksenä jotain takkaa tai akvaariota? Sellainen saisi olla päällä jatkuvasti ainakin mun puolestani.

ap

Vierailija
22/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:stä tuleva avokki?:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haisee pahoilta ongelmilta. Riitainen liitto tulossa..

Vierailija
24/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikuttaa että muutat säälistä yhteen. Avokki yksinkertainen ja varaton.

Vierailija
25/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisit mun nainen, oltaisiin liian erilaisia. Leffat ym. Ykkösenä. Mieluumin luopuisin naisesta kuin telkusta.

Vierailija
26/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisin yhteen jos ette siedä toistenne tapoja ettekä halua niitä opetella sietämään? Melko mahdottomalta yhteiselo ainakin vaikuttaa.

Vierailija
27/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdollinen tuleva avokki ehdottaa ratkaisuksi?

Hän on puhunut tv:n katsomisen vähentämisestä, mutta huolestuttaa tämä silti. Tavat istuvat tiukassa. Kun olen hänen luonaan, tv on aina päällä, vaikka hän tietää, etten pidä siitä. Hänen kissansakin käy levottomaksi, jos tv on pois päältä. Sekin on niin tottunut siihen.

Hänen vamhempien luona käydessäkin vaan istutaan tv:n ääressä. Samoin omien vanhempieni luona.

Koitin joskus saada häntä kuuntelemaan kuunnelmaa, mutta hän vaan puhui sen päälle, eikä kumpikaan sitten voinut seurata sitä.

Ehkä hän ei pysty vähentämään tv:n katsomista. Mutta se olisi typerä syy katkaista suhde.

ap

Kuka puhui suhteen katkaisusta? Yhteen ei sen sijaan kannata muuttaa.

Eli poitsu kuvittelee vähentävänsä, mutta on selvää ettei se onnistu. Haluatko sitten istua yksin kotonasi suljetun oven takana kaikki illat ja kestää vielä pojan kiukuttelua tästä? Miksi muuttaa yhteen kun selvästi se on huono idea? Järkeä päähän, nuorisomamma.

Hän on nainen (mäkin olen). Tässä on sekin, että ollaan todella vähävaraisia ja vuokrat nousee. Kummallakaan ei olisi oikein varaa asua yksin. Tämä ahdistaa häntä enemmän kuin mua ja hän asuu huonommassa kämpässä, ja tämänkin takia tuntuisi, että on oikein suostua.

Ehkä pitäisi kysyä häneltä, mitä mieltä hän olisi siitä, että vietän paljon aikaa omissa tiloissani. Hän ei osaa oikein viettää aikaa muuten kuin tv:n parissa. Hän tekee käsitöitä, mutta nekin menee tv:tä katsoessa. Joskus tosin saan hänet vaihtamaan tv:n musiikkiin, ja meillä on sama musiikkimaku, joten ehkä tässä on jotain toivoa. Miellyttävä musiikki sopii mulle. Ehkä hän on.. koulutettavissa.

Mä olen varautunut siihen, että ei voida olla samoissa tiloissa, mutta hän ei. Mulle se on ok. Hän taas on seurallisempi, vaikka seura tarkoittaisikin vaan sitä, että istutaan hiljaa.

ap

Miksi hänen pitää olla koulutettavissa, mutta sinä et voi tottua televisioon?

Käsitöiden tekeminen ilman televisiota on puuduttavan tylsää. Ainoastaan koneella ompeluun käy radion kuuntelu.

Mulla on keskittymisvaikeuksia yms. En ole ns. normaali. TV:n ääniin ei pysty tottumaan, koska ne on niin sekalaisia. Esim. luonani kumppania häiritsee naapurin haukkuva koira, jota mä en edes kuule enää. Exäni kanssa asuttiin kuusi vuotta yhdessä ja häntä häiritsi naapurin kanta-astunta yms. koko sen ajan, vaikka mä en edes kuullut mitään. Mua häiritsee usein vaihtelevat äänet, vaikka totun helposti johonkin ääneen, joka on aina sama. Säikähdän myös helposti uusia ääniä.

Äh, en enää tiedä, mitä koitan selittää. TV:n ääniin on vaikea tottua, koska se ei ole samaa tasaista ääntä jatkuvasti.

Ehkä tämä on hullu operaatio tämä yhteenmuutto.

Mä teen myös käsitöitä, ja musiikki on parasta niitä tehdessä. Päästän vaan mielikuvituksen vapaaksi. Se on kuin meditaatiota.

ap

Vierailija
28/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte kolmioon kahdestaan, laittakaa se tv siihen pienempään huoneeseen, pois olohuoneesta. Sitten kumppanilla mahdollisuus mennä kattomaan telkkaria aina kun haluaa, ehkä vähentää sitä kun ei oo niin keskeisessä paikassa. Toiseksi kannattaa hommata kuulokkeet. Myös takkaa ja akvariota voi saada telkusta näkyviin esim youtubesta...

Vierailija
29/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa että muutat säälistä yhteen. Avokki yksinkertainen ja varaton.

Mäkin olen varaton ja yksinkertainen. Tosin itse en kärsi tilanteestani niin paljon kuin tämä tuleva avokki. Mä pärjään vähällä. Mutta mulla on myös tavallaan uskonnolliset syyni auttaa häntä, vaikka ehkä typerää antaa sen vaikuttaa. Naisparina kun ns. eletään synnissä jo muutenkin. Ehkä.

Mutta kyllä, osittain haluan helpottaa hänen tilannettaan. Jos olisi paljon rahaa, ostaisin meille jonkun paritalon tai asunnot rivitalosta. Haluan, että me ollaan aina yhdessä, mutta yhteen muutan vain, koska se on taloudellisesti järkevintä, ja haluan tukea häntä. En halua, että hän kärsii. Olen valmis "kärsimään" itse enemmän, mutta en halua kärsiä jatkuvasti ja taipua kaikkeen. Luultavasti päädyn vielä elättämään häntä ja se on mulle ok, mutta haluaisin myös, että koti on rauhallinen.

Tosi ristiriitaista.

ap

Vierailija
30/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutatte kolmioon kahdestaan, laittakaa se tv siihen pienempään huoneeseen, pois olohuoneesta. Sitten kumppanilla mahdollisuus mennä kattomaan telkkaria aina kun haluaa, ehkä vähentää sitä kun ei oo niin keskeisessä paikassa. Toiseksi kannattaa hommata kuulokkeet. Myös takkaa ja akvariota voi saada telkusta näkyviin esim youtubesta...

Tätä on vielä ehdotettava. Kumppani on etukäteen suunnitellut koko kämpän sisustuksen yms. Hän on sanonut, että TV TULEE olohuoneeseen. Ehkä mun pitäisi sanoa, että EI TULE. En yleensä sano vastaan mihinkään. Se ei ole hyvä juttu.

Ehkä hän innostuisi, jos yksi huone, voisi olla tv -ja pelihuone. Mäkin voin tulla sinne joskus, vaikka en siellä asuisikaan.

Äh, mun kirjoitukseni on ehkä sekavia, mutta tämä on auttanut järjestämään ajatuksiani.

ap

Vierailija
31/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pitää olla niin paljon, että kestätte toisenne - hän hiljaisuutesi ja rauhasi, sinä tv:n.

Ei riitä mikään kaksio.

Ymmärrän sinua, ap, sillä olen kasvanut maaseudun hiljaisuudessa ja rauhassa. Siksi arvostan tilaa ja rauhaa vapaa-aikoinani, koska töissä on koko ajan hälyä ja sosiaalisuutta joka suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme