Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erimielisyyksiä tv:stä tulevan avokin kanssa

Vierailija
09.05.2018 |

Olemme muuttamassa kumppanin kanssa yhteen. Hänellä on suuri taulutelevisio, jota hän pitää päällä jatkuvasti. Mä taas en ole ikinä juuri katsonut tv:tä (lapsena se ei kiinnostanut, enkä kotoa muutettuani sellaista hankkinut tai huolinut) enkä osaa rentoutua, jos tv on päällä. En jaksa seurata ohjelmia tai sarjoja. Jos mua kiinnostaa, katselen dokumentteja netistä, mutta en oikein kestä sitä isoa jatkuvasti pauhaavaa näyttöä. Sieltähän kaiken lisäksi tulee pelkkiä mainoksia 1/3 ajasta.

En haluaisi tuokita tulevan avokkini tapoja, koska totta kai hän saa tv:tä katsoa, mutta se tulee johtamaan siihen, että vietän suurimnan osan ajastani toisessa huoneessa suljetun oven takana, mikä sitten taas varmasti aiheuttaisi jotain riitaa.

Tässä tilanteessa ei kai vaan voi voittaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahdollinen tuleva avokki ehdottaa ratkaisuksi?

Vierailija
2/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti hetken miettiä et miks se avokki tulee tv stä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se takaisin telkkariin.

Toinen vaihtoehto on palstan konsensuksen ottaa psukölögi terapioimaan teitä tai erota siitä narsistista.

Vierailija
4/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on puhunut tv:n katsomisen vähentämisestä, mutta huolestuttaa tämä silti. Tavat istuvat tiukassa. Kun olen hänen luonaan, tv on aina päällä, vaikka hän tietää, etten pidä siitä. Hänen kissansakin käy levottomaksi, jos tv on pois päältä. Sekin on niin tottunut siihen.

Hänen vamhempien luona käydessäkin vaan istutaan tv:n ääressä. Samoin omien vanhempieni luona.

Koitin joskus saada häntä kuuntelemaan kuunnelmaa, mutta hän vaan puhui sen päälle, eikä kumpikaan sitten voinut seurata sitä.

Ehkä hän ei pysty vähentämään tv:n katsomista. Mutta se olisi typerä syy katkaista suhde.

ap

Vierailija
5/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesti hetken miettiä et miks se avokki tulee tv stä

Ei olisi pitänyt ottaa olutta. :D Tuli tästä hieno kielikukkanen kuitenkin.

ap

Vierailija
6/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on puhunut tv:n katsomisen vähentämisestä, mutta huolestuttaa tämä silti. Tavat istuvat tiukassa. Kun olen hänen luonaan, tv on aina päällä, vaikka hän tietää, etten pidä siitä. Hänen kissansakin käy levottomaksi, jos tv on pois päältä. Sekin on niin tottunut siihen.

Hänen vamhempien luona käydessäkin vaan istutaan tv:n ääressä. Samoin omien vanhempieni luona.

Koitin joskus saada häntä kuuntelemaan kuunnelmaa, mutta hän vaan puhui sen päälle, eikä kumpikaan sitten voinut seurata sitä.

Ehkä hän ei pysty vähentämään tv:n katsomista. Mutta se olisi typerä syy katkaista suhde.

ap

Kuka puhui suhteen katkaisusta? Yhteen ei sen sijaan kannata muuttaa.

Eli poitsu kuvittelee vähentävänsä, mutta on selvää ettei se onnistu. Haluatko sitten istua yksin kotonasi suljetun oven takana kaikki illat ja kestää vielä pojan kiukuttelua tästä? Miksi muuttaa yhteen kun selvästi se on huono idea? Järkeä päähän, nuorisomamma.

Vierailija
7/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten avokki suhtautuu euroviisujen ja lätkän aiheuttamaan ristiriitaan katselutottumuksissa?

Vierailija
8/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa sinua katsomaan sitä televisiota?

Vierailija
9/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa ainoastaan yhteen jos asunto on niin iso että pääset telkkaria pakoon. Sulla pitää olla kokonaan rauhallinen kerros tai tulet hulluksi. "Toisen ihmisen telkkari" voi olla tosi rasittava varsinkin jos on pysyvästi erityisen ärsyttävillä kanavilla. Itse en voi sietää esim. futismatsin ölinää vaikka katson telkkaria paljon ja pidän usein päällä "taustalla".

Vierailija
10/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluatte tosiaan jatkaa yhdessä niin teidän ei kannata muuttaa yhteen. Olette tvn katselun ja muidenkin harrastusten suhteen liian erilaisia. Sinä kärsit tvstä tulevasta jatkuvasta älämölöstä ja mies kärsii jos TV ei ole kokoajan päällä. En näe suhteellane tulevaisuutta mikäli jompikumpi ei anna periksi ja muuta käyttäytymistään.

Vierailija
11/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa lapsi. Ette ehdi katsoa telkkaria moneen vuoteen.

Vierailija
12/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa sinua katsomaan sitä televisiota?

Kyllähän sen mökän kuulee, mikäli mies ei käytä kuulokkeita. Lisäksi on kohtuullisen tylsää vältellä tvtä ja kököttää kaiket vapaa-ajat yksin makuuhuoneessa kun toisella on TV auki. Todennäköisestihän TV tulee olohuoneeseen. En kyllä ymmärrä miten normaali arki tulee noilla spekseillä sujumaan.

Vierailija
13/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli poitsu kuvittelee vähentävänsä, mutta on selvää ettei se onnistu. Haluatko sitten istua yksin kotonasi suljetun oven takana kaikki illat ja kestää vielä pojan kiukuttelua tästä? Miksi muuttaa yhteen kun selvästi se on huono idea? Järkeä päähän, nuorisomamma.

Hän on nainen (mäkin olen). Tässä on sekin, että ollaan todella vähävaraisia ja vuokrat nousee. Kummallakaan ei olisi oikein varaa asua yksin. Tämä ahdistaa häntä enemmän kuin mua ja hän asuu huonommassa kämpässä, ja tämänkin takia tuntuisi, että on oikein suostua.

Ehkä pitäisi kysyä häneltä, mitä mieltä hän olisi siitä, että vietän paljon aikaa omissa tiloissani. Hän ei osaa oikein viettää aikaa muuten kuin tv:n parissa. Hän tekee käsitöitä, mutta nekin menee tv:tä katsoessa. Joskus tosin saan hänet vaihtamaan tv:n musiikkiin, ja meillä on sama musiikkimaku, joten ehkä tässä on jotain toivoa. Miellyttävä musiikki sopii mulle. Ehkä hän on.. koulutettavissa.

Mä olen varautunut siihen, että ei voida olla samoissa tiloissa, mutta hän ei. Mulle se on ok. Hän taas on seurallisempi, vaikka seura tarkoittaisikin vaan sitä, että istutaan hiljaa.

ap

Vierailija
14/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te tule sopeutumaan kumpikaan. Kompromissi, joku puoliväli molempien tottumuksista ei riitä miehelle ja sinulle se on liikaa.

Vierailija
15/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten avokki suhtautuu euroviisujen ja lätkän aiheuttamaan ristiriitaan katselutottumuksissa?

Hän valitsee lätkän, jos on valittava. Itse en seuraa kumpaakaan.

ap

Vierailija
16/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on nainen (mäkin olen). Tässä on sekin, että ollaan todella vähävaraisia ja vuokrat nousee. Kummallakaan ei olisi oikein varaa asua yksin. Tämä ahdistaa häntä enemmän kuin mua ja hän asuu huonommassa kämpässä, ja tämänkin takia tuntuisi, että on oikein suostua.

Ehkä pitäisi kysyä häneltä, mitä mieltä hän olisi siitä, että vietän paljon aikaa omissa tiloissani. Hän ei osaa oikein viettää aikaa muuten kuin tv:n parissa. Hän tekee käsitöitä, mutta nekin menee tv:tä katsoessa. Joskus tosin saan hänet vaihtamaan tv:n musiikkiin, ja meillä on sama musiikkimaku, joten ehkä tässä on jotain toivoa. Miellyttävä musiikki sopii mulle. Ehkä hän on.. koulutettavissa.

Mä olen varautunut siihen, että ei voida olla samoissa tiloissa, mutta hän ei. Mulle se on ok. Hän taas on seurallisempi, vaikka seura tarkoittaisikin vaan sitä, että istutaan hiljaa.

ap

Miksi hänen pitää olla koulutettavissa, mutta sinä et voi tottua televisioon?

Käsitöiden tekeminen ilman televisiota on puuduttavan tylsää. Ainoastaan koneella ompeluun käy radion kuuntelu.

Vierailija
17/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa avokkia? Eli toisin sanoen jätä se Sika.

Vierailija
18/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko hän siis kokoajan TV:tä? Miten hän reakoi jos sammuta TV silloin kun sitä ei katsota?

Vierailija
19/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: Mies katsoo televisiota, minä olen toisessa huoneessa - ennen jopa toisessa kerroksessa, kun oli kaksikerroksinen talo. Jos ääni häiritsee, pyydä laittamaan pienemmälle. Näin on meillä ollut pitkään yli kymmenen vuotta, eikä se ole sen kummempi ongelma. Mies saattaa vähitellen huomaamattaan vähentää telkkarin auki pitämistä, jos asiasta ei tee numeroa.

Vierailija
20/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet on tuossa tilanteessa välttämättömyys. Tosin eihän sekään kivaa ole jos toinen on koko ajan kuulokkeet päässään... Mutta toisaalta en usko että hän oikeasti koko ajan aktiivisesti katsoo sitä telkkaria. Kyseessä on vain opittu tapa josta voi oppia pois. Voisi aloittaa vaikka siitä että hommaatte TV-lehden johon merkitään viikko etukäteen kaikki ohjelmat jotka hän oikeasti haluaa katsoa. Hän katsoo ne (kuulokkeilla jos sinä et ole kiinnostunut) ja loppuajan televisio on kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi