kuin paljon 14v poika vielä voi kasvaa?
Kommentit (14)
jos vanhempien pituudella maerkitystä niin minä olen 170 ja isä 177
ap
Itse en kasvanut paljonkaan enää tuon jälkeen. Taitaa poika olla aikaisin kehittynyt.
Sen sijaan jos poikasi olisi nyt 165 senttinen, hän saattaisi venähtää jopa 185 senttiseksi.
Minulla on teoria, että wt-taustaiset lapset (kuten minä) kehittyvät varhain, koska elämä jakaa sitruunoja.
Hyvätuloisten perheiden vesat kehittyvät myöhään, mutta kasvavat pitkiksi. Heillä ei ole kiire.
Meillä vanhempi poika oli tuossa iässä noin 170cm. Hänellä oli vuotta aiemmin ollut hurja kasvupyrähdys, jolloin kasvoi n 20cm vuodessa. Tuon pyrähdyksen jälkeen kasvoi enää viitisen senttiä. On nyt 19v ja 175cm, eikä tuosta kyllä enää kasva.
Vaikka kuinka paljon. Pojathan kasvavat usein todella pitkään, tytöt lopettelevat jo tuossa iässä.
Kasvua voi tulla 19 vuotiaaksi asti.
Meidän esikoinen alkoi kasvamaan tasan 15 v, ja kasvoi 15 cm.
Kuopus on nyt 15 v 8 kk, ja nyt totean pituuskasvun alkaneen. Luulen, että 10cm tulee vielä.
Trumpin v. 2006 syntynyt poika on 180 cm eikä edes murrosikä alkanut.
Kasvu on yksiöllistä. Riipppuu siitä kasvukäyrästä, mutta toisaalta kaikilla ei tule kunnon kasvupyrähdystä, vaan sitten vain tasainen kasvu loppuu 175 cm:iin.
Vanhempien pituudella ei mitään merkitystä. Meilläkin minä 161 cm, lapsen isä 170 cm. Meidän 15v on 181 cm ja näyttää, että kasvaa edelleen.
Missä iässä te vanhemmat olette kasvaneet? Milloin sinulla alkoi kuukautiset? Kasvoiko mies vielä armeijassa?
Eli jos olette myöhään kehittyneitä, niin on todennäköisempää, että lapsikin kasvaa vasta sitten myöhemmällä iällä 16 - 19-vuotiaana. Jos taas olette olleet aikaisia, niin ehkä lapsikin on.
Mutta ei tuokaa ole mitään kiveen hakattua. Tiedän sisarukset, joista toinen lopetti pituuskasvun 12-vuotiaana ja toinen aloitti kasvupyrähdyksen vasta 17-vuotiaana.
Mun 15 v aloitti kasvupyrähdyksen ja murrosiän jo pari vuotta sitten. Oli hurja venähdys, äänenmurros, kengänkoko vaihtui kolme kertaa vuodessa. Nyt kengänkoko pysynyt samana, pituutta puolessa vuodessa vain 1 cm ja on nyt 178 eli isäänsä pidempi. Oletan ettei paria senttiä enempää kasva enää.
Minä kasvoin 15 vuotiaana kesäoman aikana lähes 15 cm. Nyt 186. Vanhemmat n. 170 cm.
Mulla 14 v on 183cm. Kasvupyrähdys menossa mutta luulisin että 10 cm tulee vielä. Itse kasvoin vielä 16 v vaikka olen nainen
Vierailija kirjoitti:
Trumpin v. 2006 syntynyt poika on 180 cm eikä edes murrosikä alkanut.
Hänellä on kasvuennuste 205 cm.
Riippuu miten kasvukäyrä on mennyt. Meidän pojalla oli jo hidastunut tuossa iässä, eikä enää kasvanut varmaan kuin n.1cm.