Töissä joutuu aina jäämään ylitöihin ja joustamaan, miten tähän voi lasta edes harkita?
Lapsenhankinta ollut mielessä, mutta miten ihmeessä sovittaa työ ja lapsi? Siis siinä kohtaa, kun lapsi on noin vuoden ja molemmat vanhemmat takaisin töissä.
Mulla venyy päivät aina, jopa tunteja. Monesti menen toimistolle aiemmin ja lähden myöhemmin. On niitä normaalejakin viikkoja toki, mutta joustoa pitää löytyä, koska hommat vaan joskus venyvät ja asiakkaalle on oltava valmis tuote esiteltävänä deadlineen mennessä. Eli se vain on semmoista alallani (it), työpaikan vaihtokaan ei auttaisi. Tykkään silti kovasti työstäni.
Mutta miten ihmeessä pystyisin ikinä yhdistämään työni ja perhe-elämän? Miehellä hieman säännöllisempää, mutta ei kaikkea voi toiselle ulkoistaa myöskään.
Miten teillä muilla vastaavankaltaista työtä tekevillä homma toimii?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö IT-ala nimenomaan ole joustava? Töihin ei tarvitse mennä aamusta, voi hyvin mennä vasta iltapäivällä ja olla myöhempään. Tai voi jäädä kotiin tekemään töitä jos lapsi on sairas.
No tämähän nyt riippuu aivan täysin firmasta, asemastasi ja siitä, mitä työksesi teet (it-alalla on hyvin monialaista porukkaa mitä erilaisemmissa tehtävissä).
Mun pitää mennä töihin aamusta, koska asiakkaita pitää kontaktoida virka-aikaan. Lisäksi minulla ei ole toistaiseksi mahdollisuutta etäpäiviin.
Ap
Asiakkaita pitää kontaktoida virka-aikaan, työpäivät on ylipitkiä, eikä etätöitä pysty tekemään.
Joku tässä yhtälössä ei nyt oikein täsmää.
t. IT-duunari
Tottakai työpaikan vaihto auttaa. Mulla oli sama kohtalo edessä arkkitehtitoimistossa. Vaihdoin ihan harkitusti kunnan töihin, jotta tiesin että pääsen neljältä päiväkodille. Hyvä ratkaisu.
Ap työpaikan vaihto auttaa koska tuo on teidän firman työkulttuuri että perhettä ja työtä ei voi sovittaa yhteen. Etsi firma jossa voi.
-edellinen arkkitehti
Vaihda työpaikkaa. Sinun alasi on hyvinkin joustava, mutta ilmeisesti sinulla on paska työnantaja.
Mikä ihme on IT-firma missä ei voi tehdä etätöitä. Palkanlaskijatkin, laskuttajat ym. tekee kotoa käsin hommia. Meillä on joka iikalla (pojilla ja miniöillä) joululomilla ja viikonloppuina mökillä työt mukana kun aikataulut on tiukkana. Itsekin teen mökiltä töitä. Mistä se asiakas tietää istutko laiturilla vai työhuoneessa.
Kaikki, jotka tekee töitä tietsikalla, voi tehdä missä vaan. Ennen kuin se lapsesi on maailmassa ja vuosi äitiyslomaa vietetty, on teidänkin firmassa etätyössä joka ainoa.