Oliko tapani katkaista välit "kaveriin" epäreilu?
Tein katoamistempun!!! Jätin vain vastaamatta hänelle puheluihin ja viesteihin. Varmasti loukkaa häntä ja ymmärrän täysin, mutta hän itse aiheutti sen käytöksellään. Kyselee muilta kavereilta, että miksi en puhu enää hänelle.
Kommentit (33)
On paha tapa. Ei jäänyt mahdollisuutta korjata mitään. Väärinkäsityksiäkin on voinut olla.
Jos olet yläkouluikäinen ihan ok, mutta jos teinivuodet on jo takana et voi oikein enää laittaa tuota oman puutteellisuuden piikkin. Aikuisella pitäisi olla jo vähän selkärankaa puhua asiat läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yläkouluikäinen ihan ok, mutta jos teinivuodet on jo takana et voi oikein enää laittaa tuota oman puutteellisuuden piikkin. Aikuisella pitäisi olla jo vähän selkärankaa puhua asiat läpi.
Hän ei itse kykene keskusteluun. Muille kavereiple olisin puhunut, mutta tämä olisi alkanut riehumaan.
Älä esitä tyhmää. Tiedät itsekin, että tuo on väärä tapa hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
On paha tapa. Ei jäänyt mahdollisuutta korjata mitään. Väärinkäsityksiäkin on voinut olla.
Ei ole väärinkäsitys. Käyttäytyi jo pidemmän aikaa huonosti.
On ja ei.
Itselläni välien katkaisusta vain huonoja kokemuksia, alkaa syyttely ja ivallisuus joten olen myös valinnut tuon mykkyyden.
Eihän se kovin fiksua ole mutta ei ole ollut kykyä olla yksipuolinen likasanko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei itse kykene keskusteluun. Muille kavereiple olisin puhunut, mutta tämä olisi alkanut riehumaan.
Ihmissuhteet on aina kahden kauppaa, joissa tulisikia aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa.
Nyt sitten haluat ajanvietteenä käytettevällä keskustelupalsalla hyväkynnän teollesi vaikka tiedät toimiseni väärin?
Eihän etäisyyttä voi pitää, jos vastaa ja keskustelee silti. Eli jos olisi tekemisissä, niin välit olisivat kunnossa. Jos haluat etäisyyttä, et vastaa puheluihin mutta varmasti silti kohdatessa vaihdat pari sanaa. Eli ylimääräiset pulinat jäävät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Omien tekojen ja päätösten seuraukset pitää vaan kestää. Nyt asiaa jää roikkumaan ja silloin asiat yleensä myös pitkittyy ja teidän suhde tavallaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärinkäsitys. Käyttäytyi jo pidemmän aikaa huonosti.
Tuosta voi syntyä niitä väärinkäsityksiä, kun kaverit alkaa selittelemään sinun tekojasi. Tuo voi myös kääntyä sinua vastaan, kun teit yhdelle tuollaisen tempun ja sinua voidaan alkaa pitämään raukkamaisena. Ja sinä kaivat itsellesi vain syvempää kuoppaa haukkumalla kaveria ja puolustelemalla tekoasi.
Jos ei jaksa olla tekemisissä, niin ei se ole välien katkaisua. Kaikilla pitää olla se elämä, joka ei murene siitä, jos yksi kavereista ei vastaa viestiin.
Tekikö ystävä jotain, jonka takia et halua olla tekemisissä? Joskus hiljaisuus on ainoa tapa päästä tietynlaisista tyypeistä eroon. Jotkut ihmiset eivät koskaan myöntäisi tekojaan, joten turha niistä alkaa kasvotusten syyttää. Esim jos joku on ollut ilkeä ja kateellinen, hankala mennä kasvotusten sanomaan tällaista. Parempi vaan jättää ystävyys pois. Jokaisella on oikeus valita ystävänsä.
Toimit aivan oikein. Olen tehnyt noin kahdelle loukkaavalle "kaverille". Toinen kävi jopa kahteen kertaan oveni takana. Vedin oven kylmästi kiinni. Tuli hyvä mieli. Jos sinua loukataan ja vähätellään ja solvataan järjestelmällisesti, silloin eivät puhumiset auta. Toistan: Teit oikein, tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Tekikö ystävä jotain, jonka takia et halua olla tekemisissä? Joskus hiljaisuus on ainoa tapa päästä tietynlaisista tyypeistä eroon. Jotkut ihmiset eivät koskaan myöntäisi tekojaan, joten turha niistä alkaa kasvotusten syyttää. Esim jos joku on ollut ilkeä ja kateellinen, hankala mennä kasvotusten sanomaan tällaista. Parempi vaan jättää ystävyys pois. Jokaisella on oikeus valita ystävänsä.
Kaveri pilkkasi ja vittuili jatkuvasti. Lopulta meni vain hermot!
On.