Oliko tapani katkaista välit "kaveriin" epäreilu?
Tein katoamistempun!!! Jätin vain vastaamatta hänelle puheluihin ja viesteihin. Varmasti loukkaa häntä ja ymmärrän täysin, mutta hän itse aiheutti sen käytöksellään. Kyselee muilta kavereilta, että miksi en puhu enää hänelle.
Kommentit (33)
Eikö minulla ole muka vapautta valita, kenen kanssa kaveeraan? Ap
Oma ystäväni paisutteli veljelleni asioita kuinka "huonosti minulla menee".
Esim. Jos sanoin, että "hitto kun rahat eivät riitä tuohon mekkoon". Meni se ystäväni suusta veljelleni näin "Hänellä ei ole rahaa maksaa vuokraa tai laskuja".
"Taidanpa ottaa yhden oluen tänään." = "Hänellä on alkoholi ongelma".
"Riitelin tänään ystäväni kanssa" = "ystävä hakkasi hänet".
Täydellisesti vääristeli kaiken sanomani ja lopulta veljeni tuli ovelle kyselemään kaikenlaista ihmeellistä 😂.
Lopulta asia selvisi ja kysyin ystävältäni, että miksi hän on toiminut näin ja hän vain jätti vastaamatta. Aloitti sen jälkeen mykkäkoulun.
En ole enää hänen kanssaan tekemisissä, koska hän ei aio ottaa omista sanoistaan ja tekemisistään mitään vastuuta.
En tarvitse sellaista ystävää, koska muut ystäväni ovat valmiita selvittämään asiat puhumalla ja seisomaan omien sanojensa takana.
Vierailija kirjoitti:
Toimivatko jotkut aikuiset ihmiset näin? Jos toinen käyttäytyy asiattomasti, silloin sanotaan, että loukkaannuin tuosta. Jos toinen ei ole pahoillaan ja jatkaa, silloin sanotaan, että sori, en nyt halua enää olla yhteyksissä. Typerää pelailla mitään pelejä. Parasta on ihan vain suomeksi todeta tilanne.
Päinvastoin. Ottaa vain etäisyyttä. Kyse on tästä hetkestä. Aikuisella ei ole mitään syytä katkaista välejä.
Tiedät jo, että sinua syytetään, että kaikki on aina sinun vikasi. Kun kaveri ei syytä, niin haet syytöksiä täältä, osa niitä mieluusti antaakin asiaa sen paremmin tuntematta.
Mieti joskus, että jospa kaikki ei olisikaan sinun syytäsi, voisiko se olla mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet se mun kaveri joka laittoi välit poikki tosta noin vaan, niin muistuttaisin sinua siitä, että haukuit minulle tärkeitä asioita moneen otteeseen ja sitten kun heitän läppää siitä kun aloit romuttaa elämääsi niin olitkohan sinä sitten täysin syytön?
Mulla oli joskus kaveri, joka oli yhteydessä silloin kun tarvitsi jotain. Yleensä terapeuttia tai likasankoa, jonka niskaan kaataa oma paha olonsa. Ikinä häntä ei kiinnostanut, mitä mulla oli sanottavana. Ikinä ei viitsinyt kysyä, mitä mulle kuuluu. Lopulta blokkasin hänen puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa, ja poistin myös facesta. En vain jaksanut enää. En selittänyt mitään, tuskin olisi raukka tajunnut omaa huonoa käytöstään, vaikka rautalangasta olisin mallin vääntänyt. En nyt välttämättä ole kovin ylpeä tästä, mutta mun on parempi ilman tuota ihmistä. Heippa vaan Miia, jos luet tätä, toivottavasti olet kasvattanut itsellesi järkeä päähän ja hankkinut edes hiukan empatiakykyä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kukin kykyjensä mukaan.
Juu, ei ap:ltä voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.
Mut on yksi ystävä ghostannut juuri näin. Erona kylläkin se, että myös muihin kaveriporukkamme ihmisiin lakkasi yhteydenpito. Tapauksesta on jo vuosia, ja tiedän hänestä, että on hengissä ja ihan ok. Olimme parhaita ystäviä, ja jostain syystä hän päätti vain pudottaa minut (ja ne muut) pois elämästään ihan yhtäkkiä. Surettaa vieläkin, olen kokenut helpompia eroja parisuhteista :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yläkouluikäinen ihan ok, mutta jos teinivuodet on jo takana et voi oikein enää laittaa tuota oman puutteellisuuden piikkin. Aikuisella pitäisi olla jo vähän selkärankaa puhua asiat läpi.
Hän ei itse kykene keskusteluun. Muille kavereiple olisin puhunut, mutta tämä olisi alkanut riehumaan.
Ihmissuhteet on aina kahden kauppaa, joissa tulisikia aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa.
Kenenkää tarvihe veljeillä juonittelijain ja selekään puukottajie kanssa, kele!
Minä olisin kertonut rauhallisesti kasvotusten miksi en enää halua olla tekemisissä.
Jos on aika karmea tyyppi, niin samalla mitalla vaan takaisin. Saa itsekseen sitten laskea, että missähän mahtoi mennä vikaan.
Toimivatko jotkut aikuiset ihmiset näin? Jos toinen käyttäytyy asiattomasti, silloin sanotaan, että loukkaannuin tuosta. Jos toinen ei ole pahoillaan ja jatkaa, silloin sanotaan, että sori, en nyt halua enää olla yhteyksissä. Typerää pelailla mitään pelejä. Parasta on ihan vain suomeksi todeta tilanne.