Norppa on kivellä
Norppalive alkoi ja norppa on taemmalla kivellä. On tämä taas ihanaa!
Kommentit (141)
Norpan ansiosta minun stressihormonitasot ovat laskeneet! Niin rentouttavaa katseltavaa :)
Voi Pullervoa, se torkkuu sateessa kivellään. Nyt se kastuu läpimäräksi, vilustuu ja saa norppanuhan. :D
Missä Pullervo on? Ei ollut kivellään eilen illalla eikä aamullakaan?
Yleensä se ilmestyy kivelle klo 14.30 jälkeen :D
Hyi. En katso. Norppa on ruma eläin. Ketä oikeesti kiinnostaa tuollanen?
Oletteko antaneet lahjoitusta Norpalle. Itse annoin 100e - on senverran hauska katsella niiden köllöttelyä!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko antaneet lahjoitusta Norpalle. Itse annoin 100e - on senverran hauska katsella niiden köllöttelyä!
Hyvä idea. Taidan minäkin tehdä lahjoituksen ja siitä on kiittäminen yksinomaan Pullervoa. Norppalive rules!
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En katso. Norppa on ruma eläin. Ketä oikeesti kiinnostaa tuollanen?
Norppa on ihana ja sympaattinen. Sinunlaiset ihmiset taas ällöttää minua. Vaikutat ikävältä, vihaiselta ja kylmältä ihmiseltä.
Norppendaali taisi eilen säikähtää ukkosta, kun oli lähtenyt kiveltä pakoon yht'äkkiä. Surku jos ei enää tule tuolle kivelle köllimään :(
Aiempinakin vuosina ei ole enää kivellä loppukuusta niin paljon makoillut. On se karva ilmeisesti vaihdettu ja vedet odottavat. Alkukuusta meitä hellittiin: norppa li jatkuvasti kivellä. Parhaimmillaan niitä oli siinä kaksi.
Vesi on noussut ihan hurjasti viikon aikana Saimaassa: takakiveä missä norppa oli aluksi ei näy enää ollenkaan. Ison kallionkundi oikea nurkka on jo veden vallassa. Mistä sitä vettä noin paljon lisääntyy?
Vierailija kirjoitti:
Aiempinakin vuosina ei ole enää kivellä loppukuusta niin paljon makoillut. On se karva ilmeisesti vaihdettu ja vedet odottavat. Alkukuusta meitä hellittiin: norppa li jatkuvasti kivellä. Parhaimmillaan niitä oli siinä kaksi.
Vesi on noussut ihan hurjasti viikon aikana Saimaassa: takakiveä missä norppa oli aluksi ei näy enää ollenkaan. Ison kallionkundi oikea nurkka on jo veden vallassa. Mistä sitä vettä noin paljon lisääntyy?
Norpat, varsinkin pullervo, on vedessä, veden pinta on korkeammalla. Ihan perusfysiikkaa.
Norppaa ei näy, mutta joku lintu tepastelee kivellä. Osaako joku sanoa, mikä lintu tuo on? Pikkulintua isompi, enimmäkseen musta, valkoinen vatsa.
Vierailija kirjoitti:
Norppaa ei näy, mutta joku lintu tepastelee kivellä. Osaako joku sanoa, mikä lintu tuo on? Pikkulintua isompi, enimmäkseen musta, valkoinen vatsa.
Kameran valaistuksessa näytti tummemmalta kuin on, rantasipi kyseessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameran valaistuksessa näytti tummemmalta kuin on, rantasipi kyseessä. :)
Kiitos!
haa, pari jotain itikkaa luistelee veden pinnalla
Saimaata ei enää juoksuteta, siksi vesi nousee. Itsekin olen ihmeissäni seurannut, miten nopeasti vesi on noussut. Saimaa on todella iso vesistö, joten vettä täytyy olla aivan järjetön määrä noin nopeasti noustakseen.
Vierailija kirjoitti:
Saimaata ei enää juoksuteta, siksi vesi nousee. Itsekin olen ihmeissäni seurannut, miten nopeasti vesi on noussut. Saimaa on todella iso vesistö, joten vettä täytyy olla aivan järjetön määrä noin nopeasti noustakseen.
Juoksuttaa jopa normaalia enemmän tänä vuonna, mutta viime kesä ja syksy oli sateista sekä lunta oli paljon eli pohjoisen vedet valuu myös saimaaseen.
Siellä on selvästi myös Gullervo, sillä on isot vehkeet :D