Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi keskeyttää aikuiset ja vastaat sille sitten vaan rauhallisesti ?

Vierailija
08.05.2018 |

Oletko sellanen selittäelijävanhempi, joka ei osaa komentaa lasta?
Näitä näkee nykyään jokapaikassa. Lasten annetaan puhua aikuisten päälle ja nämä vanhemmat vain rauhallisesti selittävät joka asian mitä lapsi keksii keskeyttäessään tivata. Tuleeko näille vanhemmille edes mieleen, että aikuisten keskeiset keskustelut ei kuulu lapselle, sen ei tarvitse joka asiasta tietää.
Joskus lapselle voisi sanoa että tämä ei kuulu sinulle, ole keskeyttämättä. Tai ihan vain "suu kiinni, aikuiset puhuu!" . Onko liikaa vaadittu.
Ilmeisesti näiden curlingvanhempien mielestä se on henkistä väkivaltaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä näkee nykyään jokapaikassa. Lasten annetaan puhua aikuisten päälle ja nämä vanhemmat vain rauhallisesti selittävät joka asian mitä lapsi keksii keskeyttäessään tivata. Tuleeko näille vanhemmille edes mieleen, että aikuisten keskeiset keskustelut ei kuulu lapselle, sen ei tarvitse joka asiasta tietää.

Joskus lapselle voisi sanoa että tämä ei kuulu sinulle, ole keskeyttämättä. Tai ihan vain "suu kiinni, aikuiset puhuu!" . Onko liikaa vaadittu.

Kysyy vela Porvoosta.

Vierailija
2/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy vela Porvoosta.

Ei vaan äiti Pirkanmaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. 

Ja en ole Porvoosta. Kenenkään puhetta ei keskeytetä ilman erityistä syytä. 

Lapsia koskevat ihan samat säännöt. Päälle ei puhuta!

Vierailija
4/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-ärjyjä! "V*ttuuks teille kuuluu aikuisten asiat!"

Vierailija
5/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna. 

Jos ei kukaan saa keskeyttää ketään, miten sä saat sanottua lapselle, että suu kiinni?

Vierailija
6/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsella ole lupaa keskeyttää muiden keskustelua sen enempää kuin aikuisellakaan. Miehen perheessä kaikki ovat päällepuhujia, mies itse hiljaisempi ja harkitsevampi. Oma lapsi myös mieluummin odottaa puheenvuoroa, kun on mummolassa nähnyt millaista huutoteatteria syntyy kun hölistään kaikki yhtäaikaa.

Vierailija
7/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wt-ärjyjä! "V*ttuuks teille kuuluu aikuisten asiat!"

Mun tietämät wt:t eivät viitsi komentaa lapsiaan, antavat niiden kiroilla ja hyppiä silmille, samoin kuin itsekin tekevät.

Vierailija
8/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... tiedän tämän ilmiön. 

Vaikka mikä keskustelu olisi meneillään, niin käännytään lapsen puoleen ikään kuin hänen asiansa olisi maailman tärkein ja juuri samalla sekunnilla kuultava. 

Ärsyttää. 

Itse olen opettanut lapseni odottamaan puheenvuoroa. Olenko jotenkin vanhanaikainen?

Vierailija
9/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi keskeyttää jonkin keskustelun, jossa hänellä ei ole osaa eikä arpaa niin silloin sanotaan että meillä on asia kesken ja tule myöhemmin kertomaan. Jos taas vaikka ruokapöydässä keskustellaan yhdessä jostakin niin tietenkin silloin saa "keskeyttää" esimerkiksi kysymyksellä ja siihen vastataan. Jos silloin alkaa tahallaan hölöttämään päälle niin silloin taas pitää odottaa tai jopa poistua pöydästä.

Ollaan vaikka sitten mitälie ringettevanhempia, mutta kyllä meillä lapsikin opetetaan keskustelemaan ja olemaan kohtelias keskustelija. Lapsetkin osaa vaikka mitä, mutta ensin se pitää niille opettaa.

Vierailija
10/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mikä keskustelu olisi meneillään, niin käännytään lapsen puoleen ikään kuin hänen asiansa olisi maailman tärkein ja juuri samalla sekunnilla kuultava. 

Ärsyttää. 

Itse olen opettanut lapseni odottamaan puheenvuoroa. Olenko jotenkin vanhanaikainen?

Olet. Valitettavasti lapsesi eivät näin opi nykymaailmassa menestymisen kannalta välttämättömiä taitoja, ts. nk. kyynnärpäätaktiikkaa.

Vierailija
11/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna. 

Jos ei kukaan saa keskeyttää ketään, miten sä saat sanottua lapselle, että suu kiinni?

Kai se on mennyt niin, että alun perinkin on ollut itsestäänselvää, etteivät keskeytä. Lähtee jo yksivuotiaasta. 

Jos näin on käynyt, niin varmaan jollain ilmeellä tai hienovaraisella eleellä käsin olen näyttänyt, että nyt ei ole sopiva hetki. 

Ei ole ollut vaikeaa. Linjassa vain on pysyttävä. 

Vierailija
12/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. 

Et ole, vaan normaali.

Vierailija
13/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy vela Porvoosta.

Ei vaan äiti Pirkanmaalta.

Noniin. Pirkanmaalta. Olisihan se pitänyt arvata.

Vierailija
14/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keskeytän keskustelun ja sanon lapselle, että sen täytyy odottaa omaa vuoroaan ja sitten kun toinen on sanonut asiansa loppuun niin sanon lapselle, että nyt on sinun vuoro.

Vierailija
15/15 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on yllättävän yleistä. Niin raivostuttavaa kun menet kylään ja juttelet esim perheen äidin kanssa jostain asiasta. puhelias lapsi tulee vähän väliä keskeyttämään aikuisten jutustelun ja aina äiti lopettaa lauseensa kesken ja kysyy: mitä kulta, mitä asiaa, kerro... lapsi usein alkaa puhumaan asiaansa aikuisten päälle. tämä toistuu tunnin sisällä ties kuinka monta kertaa, että äiti joutuu sanomaan minulle kesken lauseiden: Nyt Annilla on kerrottavaa. Itse sovin oman lapseni kanssa, että kun tulee vieraita hän saa leikiä tai katsoa lempiohjelmaa. Keskeyttämään ei tulla aikuisten puhetta. Aikuisten jutteluhetken jälkeen on hänen vuoro esim esitellä naapurin tädille oma huone tai lempilelut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan