keskenmenosta 5 vkoa,voinko olla jo uudelleen raskaana??
km oli 5 viikkoa sitten, vuotoa tuli vain muutaman päivän. tein tänään plussatestin ja nyt mietin onko se vielä keskenmenon jälkeä vai onko uusi raskaus alkanut..??? kertokaas muut miten teillä on käynyt??
Kommentit (15)
ja plussaa edelleen näytti. tämä oli siis pissanäytteestä tk:ssa. en uskalla täysin vielä uskoa että olisin uudelleen jo raskaana.. jos tämä kuitenkin on vielä keskenmenon jäänteitä?! jos sinne kohtuun olisi jotain jäänyt, voikohan se vielä 6 viikon päästä näkyä testissä plussana? aivan mahoton kun ajatukset pyörii tämän ympärillä.. olisi kyllä ihana ollakin raskaana! :)
Uskoisin, että uusi raskaus olisi alkanut, MUTTA itselleni kävi niin, että inulla näytti testit kk:tta tuuliunan pillerikeskeyttyksestä plussaa. Plussa jopa vahvistui välillä.
Asia kuitenkin selvisi sillä, että enin verikokeeseen missä katsottiin hcg arvo ja kahden pvän jälkeen siitä enin uudelleen.
On nimittäin niin, että jos pitkään arvo koholla muuten vaan niin se alkaa kertomaan siitä, että jotakin kohtuun on jäänyt ja se tulee kaapia. Itsellä arvo oli laskusuuntainen joten vain aika korjasi asian, mutta nolliin asti se sitten seurailtiin.
Eli suosittelisin sinulle myös tuota verikoetta jolloin saat 3 pvässä varmuuden asiaasi.
Peukutan kuitenkin sinulle noususuuntaista plussaa jolloin ultrassakin pian vauva näkyisi. =)))
Näppiksen patterit lopussa ja kenkkuilee näköjään huolella.
Itsekin koin keskenmenon hiljattain ja fyysisesti olen toipunut todella nopeasti tapauksesta. Vauvakuume entistäkin suurempi ja kysyisinkin, miten pian te uskalsitte yrittää vauvaa uudelleen keskenmenosta? Miten pitkään sinulla jatkui vuodot ym. Olisin kiitollinen vastauksesta.
Itsellä keskenmeno 5.6 ja nyt uudelleen raskaana. 12.7 tuli testiin TODELLA vahva plussa, viikkoja nyt suunnillleen 6. Suoraan keskenmenosta siis raskauduin.. Uusi yritys lähti käytäntöön miltei heti vuodon loputtua..
Miina75: taisit minulle kirjoitellakin tuolla jossain pinossa, en silloin heti siihen vastannut ja nyt on pino jo mennyt silmiltäni hukkaan.. Kiva(?) että on kohtalotoveri: heti km:n jälkeen uudelleen raskautunut.. Eikös sulla laskettu neuvolassa viikkot ekasta vuotopäivästä? Onko niihin tullut mitään suurempaa tarkennusta vai ultrassa sitten... Ultraan minunkin luultavasti on odotettava että "varmat" viikot saan..
Sori: olipa hyvin luettu sun viestisi... :(
Ultrassa siis selviää sinunkin oikeat viikot..
Taisin sulle Haahujen pinossa kirjoitella tai sitten jossain muualla:) Kävin perjantaina ultrassa ja laskettuaika tarkentui siellä,eli viikkoja nyt kasassa 11+3 ja laskettuaika helmikuun 7. Keskenmenovuodosta laskettuna viikot olisi 12+0, että ei tuo nyt oikeesti sitten kovin paljon heittänyt.
Kyllä oli ihana nähdä pikkuinen siellä mahassa, antoi kovasti uskoa ja toivoa tulevaan, että ehkä tämän vauvan oikeasti saankin:)
Miina
ehtikö sulla tulla kuukautisia ollenkaan tuon keskenmenovuodon jälkeen kun sait tietää raskaudestasi? Ihana kuulla tarinaasi. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat helmivauvasi! :D
Hei vaan
olen seurannut keskusteluanne syrjästä...oliko teillä menkkoja ennen kuin huomasitte taas positiivisen testin??? Mulla km 5.6 eikä vielä näy menkkoja...ei kyllä ole raskaus oireita...ellei jatkuvaa pissahätää lasketa...lääkärin kanssa treffit sovittu...
Oletkokäynyt varhais ultrassa...mitkä on todelliset viikkosi??? Ajattelin vaan jospa olenkin päässyt sun kans samaan rataan...???toiveissa on hyvä elää...
Ei ehtinyt menkkoja tulemaan keskenmenovuodon jälkeen. Tosin keskenmenokin tapahtui hyvin varhain viikolla 6. Oltiin toukokuun lopulla Kreikassa ja koko ajan odottelin siellä menkkojen alkamista mutta eipä näkynyt ja Suomeen kun päästiin niin testi näytti vahvasti positiivista:) Eli kierto oli palautunut ihan suht normaaliksi heti keskenmenosta.
Miina ja rv 11+4
kävin tk:ssa eilen verikokeissa, ottivat sen hormooniarvon. huomenna selvinnee sen tulos. minulla on vahvasti alkanut pahoinvointi, ei tämä muuta voi olla kuin raskauspahoinvointia!
mitenhän nyt lasketaan viikot? lasketaanko se tosiaan keskenmenovuodon ekasta päivästä?
vastailen vielä ympäripyöreästi toisten kysymyksiin.. eli me ei ehkäisty ollenkaan keskenmenon jälkeen, tietty vuodon aikana ei mikään huvittanutkaan. vuoto mulla kesti n. viikon ajan... minulle ei lääkäri puhunut mitään, että yhdet kuukautiset pitäisi tulla ennen kun "yrittää" seuraavaa vauvaa..
Laskettuaika ja raskausviikot määritellään sitten ultrassa, eli ei sitä lasketa siitä keskenmenovuodosta.
Meillekään ei annettu mitään ohjeita, että kuukautisia pitäisi odottaa vaan heti sai alkaa yrittämään.
En ole käynyt varhaisultrassa, enkä ole myöskään menossa..
Toivottavasti samalla radalla matkataan.. Eka neuvola, jos sinne asti tällä kertaa pääsen, olisi 4.8. Viikoista ei siis mitään hajua, terkalle heitin että noin 6 saattaisi olla... Hän myös sanoi että kun ultraan menen niin siellä sitten viikot selviää varmaksi.. Toivottavasti tämä nyt kestää loppuun asti!
Itselläni keskenmeno 29.4 ja 1.6 tein positiivisen raskaustestin ja raskaana ollaan edelleen. Raskausviikot ovat vähän hakusessa kun uusi raskaus sai alkunsa suoraan keskenmenosta, mutta perjantaina olisi ultra jossa tarkoitus tarkistella laskettua-aikaa.
Miina rv 9 tai 10 tai ???