Oletteko kokeilleet palashampoota?
Itse havahduin ihan sattumalta kokeilemaan ja toimii hyvin. Nyt, kun niin paljon puhutaan muovin välttelystä, tässä hyvä keino vähentää muoviroskaa. Kokeile sinäkin!
(Tuli mieleen sivun ylälaidan shampoomainoksesta)
Kommentit (10)
Kokeilin ja ei sopinut mulle. Ehkä lyhyen tukan kanssa toimii, mutta pitkistä hiuksista en saanut sitä töhnää mitenkään pois ja ikinä ei ole tukka mennyt sellaiseen takkuun. Joten ei kiitos!
Jep, jo vuosia. Tykkäisin Lushista, mutta kaikki niiden palashampoot ovat sls-pohjaisia (allergikko). Saippuat sentään jo useimmat ilman.
En palasampoota, mutta käytän oliiviöljysaippuaa hiustenpesuun. Mulla on vyötärölle asti ulottuvat hiukset, ja ihan hyvin se lähtee suihkuttamalla pois.
Vuoden ajan olen käyttänyt, limittäin nestemäisen shampoon kanssa. Nyt vaikuttaa siltä, että nestemäinen shampoo alkaa loppua, ja minulla on toinen palashampoo jo ostettuna. Hyvin toimivat. Pala kestää pitkään, flow:n paloista ei ainakaan jää mitään tahmoja hiuksiin (lush:n paloista olen kuullut tällaista, en ole kokeillut), ja pieni pala on näppärä reissussakin mukana.
Minä suosittelen lisäksi käyttämään paladeodoranttia. Kestää ikuisuuden, ja toimii ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa deodorantti.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden ajan olen käyttänyt, limittäin nestemäisen shampoon kanssa. Nyt vaikuttaa siltä, että nestemäinen shampoo alkaa loppua, ja minulla on toinen palashampoo jo ostettuna. Hyvin toimivat. Pala kestää pitkään, flow:n paloista ei ainakaan jää mitään tahmoja hiuksiin (lush:n paloista olen kuullut tällaista, en ole kokeillut), ja pieni pala on näppärä reissussakin mukana.
Minä suosittelen lisäksi käyttämään paladeodoranttia. Kestää ikuisuuden, ja toimii ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa deodorantti.
Tämä on niin yksilöllinen juttu, yhdelle sopii ja toiselle ei. Mä testasin nimenomaan kehuttua Flown palaa, pari viikkoa yritin sitkeästi sen kanssa kunnes oli pakko luovuttaa kun hiukset oli niin karmeassa kunnossa.
Käytin jonkin aikaa palashampoota mutta kuivatti liikaa. Kummallista koska sen piti olla todella mietoa ja hellävaraista luonnonkosmetiikkaa. Nyt olen jo vuosia käyttänyt Urtekramin ekoshampoita, mm brown sugar, ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Mulla on pitkät helposti takkuituvat hiukset ja ei sopinut (lush) yhtään.
Laitan vain hiusten tyveen aina kun pesen pitkiä hiuksiani. Pidän pestessä päätäni alaspäin, jolloin shampoota valuu ihan riittävästi muuallekin hiuksiin huuhdellessa. En vaahdota koko tukkaa, jotta hiukset eivät tule ylipestyiksi. Pesen vain hiusten rasvoituvan ja likaantuvan tyven joka toinen päivä.
Ihan huippuja ovat. Ei tarvitse pestä joka päivä ja sitten pikku hiljaa siirtyä no-poo -linjalle eli pestä pelkällä vedellä. Liukas tukka tottelee paremmin. Lumesta sulatettu pesuvesi tai sadevesi ovat myös kokeilun arvoisia.
Kyllä olen, Lushilla ainakin tosi hyviä. Ja pala kestää todella pitkään.