Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät syö melkein ikinä lämpimiä ruokia

Vierailija
07.05.2018 |

Minä elän pelkillä kylmä aineksilla.
En syö lähes ikinä lämmintä ruokaa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenellekin sopii. Itse rakastan hyvää ruokaa ja mielestäni kylmänä se ei maistu. Toki teen paljon salaattejakin mutta esim tänään söin pestopastaa ja tomaatti-mozzarellabroileria. En tykännyt kylmänä kun maistoin. Pizza on kylmänä hyvää. Siis itsetehty ja esim yön yli jääkaapissa ollut.

Vierailija
22/32 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön mieluummin kylmää ruokaa kuin lämmintä.

Mieluiten syön salaattia. Usein kesällä ei edes tee mieli lämmintä ruokaa. Talvella on eri juttu. 

Sit jos on laiskalla tuulella, niin tulee kyllä syötyä mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä pointtia miksi noin pitäisi tehdä. Kun ruuan valmistaa niin se on yleensä lämmin, kun sen jäähdyttää niin usein koostumus, maku jne kärsii huomattavasti.

Pointti oli kai se ettei syö lämpimiä ruokia ylipäätään, ei se että jäähdyttäisi ruokansa ennen syömistä. Siis ettei edes valmista mitään lämpimiä ruokia, vaan syö jotain minkä kylmänä voi syödä (hedelmät, leivät, salaatit, rahka, pähkinät jne)

Vierailija
24/32 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
25/32 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei luontaisesti tee mieli lämmitettyä ruokaa, kaikki maistuu paremmalta kylmänä, pizza, riisipuuro, makaroonilaatikko ym. Muutenkin yleensä syön vain salaatteja, smootheja, hedelmiä ja vihanneksia raakana, leipää, rahkaa ja mehukeittoja. Nyt asun miehen kanssa, joka tykkää kokkailla, niin tullut pakostikin syötyä "oikeaa" ruokaa!

Vierailija
26/32 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syön mieluiten muuta kuin lämmintä ruokaa.

Lapsuudessani äitini kokkaili harvakseltaan (mitään ruoka-aikoja ei ollut), ja silloinkin kännissä, tuloksena palanutta ja ylisuolattua sapuskaa, joka käskettiin ja uhkailtiin syömään. Kun koulu alko, olivat valtaosa siellä tarjotuista sapuskoista mulle näin ollen entuudestaan vieraita, ja loput oli äiti vähän niinku pilannu multa. Olin tottunut elämään ruisleivällä, tuorekasviksilla, jugurtilla, keitetyllä kananmunalla (jopa raa’alla), juusto- ja makkarasiivuilla sellaisenaan, kylmällä maksalaatikolla jne. Opettajat koulussa sitten vahtivat ja pakottivat syömään, vaikka mua kovasti inhotti. Yläasteella lintsasin ruokatunnit, vaikka jotkut opettajat mulle siitä nalkuttikin. Kyllä olinkin sitten väsynyt.

Näin aikuisenakin tosiaan mieluiten söisin salaatteja ja ruisleipää, maustamatonta jugurttia ja semmosta. Usein lämpimän ruuan hajukin yököttää.

27/32 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein, kun syö kylmiä ruokia, niin ei tarvitse tiskatakaan. Ei mene vettä ja sähköä hukkaan. Ostosreissut helppoja, kun perusruuat melko samat. Edullisuuden mukaan saa vaihtelua marjoihin, hedelmiin ja vihanneksiin.

Syön turkkilaista jugurttia, raejuustoa, rahkaa, reissumiestä, juustoja, puuroja (valmiita kylmähyllystä) valmiin raparperikeiton kanssa. Tomaatti-porkkana ja hedelmämehuja,

Ei mitään lihaa eikä kalaa, mutta katkarapuja ja savustettuja simpukoita kyllä.

Ei ole ollut vuosiin flunssaa ja muutenkin olen terve. Mieliala parani kummasti, kun lopetin lihan syönnin.

Jostain luin, että jos on jotain häikkää kilpirauhasen kanssa, niin silloin ihmiselle muodostuu vastenmielisyys lämpimiä ruokia ja jopa lämmintä ilmanalaa kohtaan.

Vierailija
28/32 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/32 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään usein enemmän kylmistä ruuista kuin lämpimistä, ja usein syön erilaisia leipiä ja bageleitä, salaatteja, suolaisia piirakoita jne. Asun yksin, ja vaikka sinänsä pidän ruuanlaitosta, niin tuntuu että vain itselle kokkaaminen on usein tylsää kun en useinkaan halua syödä samaa ruokaa lähekkäisinä päivinä (usein on hankala kokata kerralla vaan 1 annos, ja jos teen 2 niin syön sen yleensä seuraavan päivän lounaalla. Jos odotan pidempään, se "sama" ruoka houkuttaa vielä vähemmän). Poikkeuksena lähinnä ne suolaiset piirakat ja jotkut lempparipastat. Pakastimeen ruuat tuppaavat unohtumaan jos teen isoja satseja ajatuksella että syön sitten pidemmän ajan päästä niin ei tule sitä "taas tätä samaa" tylsyys-fiilistä.

Vierailija
30/32 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en kokkaa juuri koskaan varsinaisia aterioita, toki osa aineksista saattaa olla lämpimiä, esim. kananmuna. Tyypillinen päivä menee näin:

Klo 12 itse tehty smoothie, raakoja vihanneksia, juustoa, omena, jogurttia...

Klo 16 pari kananmunaa, gluteenitonta leipää, puuroa, rahkaa tai salaattia...

Klo 20 salaattia, mahdollisesti kalaa tai esim. bataatti paahdettuna (hyvää myös kylmänä), leipä ja juusto, vihanneksia...

Ehkä kerran kuussa viikonloppuna teen perunoita/riisiä ja jonkin kastikkeen, tai keiton. Sitäkin harvemmin ostan gluteenittoman pizzan.

Vierailija
31/32 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä ruokaa syön pari-kolme kertaa viikossa. Lounaaksi syön lähes aina salaattia. Illalla kokkailen lapsille ja miehelle, mutta heidän ruokamieltymyksensä ovat niin erilaiset kuin minun, että harvoin syön samaa.

Vierailija
32/32 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ei lämpimiä ruokia syö. Hyvin elää muullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi