Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat häät joissa olet ollut? Miksi?

Vierailija
07.05.2018 |

Ollaan järjestämässä ensi kesänä ja haluaisin kuulla kokemuksia. Mikä oli hyvää?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden häät. Isot häät super minimibudjetilla koska molemmat olivat tuolloin opiskelijoita. Lähisukulaiset hoitivat yhdessä tarjoilun melkein nyyttärityyliin. Bändinä opiskelukaverit, kampauksen oli laittanut morsiammen sisko, minä otin hääkuvat, hääkukat kerätty luonnosta, häämekko oli lainassa ystävältä ja vieraille kotiin viemisiksi oli kukan siemeniä pikku pussukoissa. Oli niin heidän näköisensä häät ja ihan paras meininki ilman turhia pönötyksiä. Ei tullut yhtään sellainen tunnelma, että kustannuksissa oli yritetty säästää vaan että he uskalsivat viettää juhlansa järkevästi. Mahtavaa oli, että tiesi hääparin välttäneen tuhansien eurojen ylivelkaantumisen. Useampi kuin älyäisi tehdä noin!

Vierailija
62/93 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatti kirjoitti:

Ei typeriä hääleikkejä vaan vapaata seurustelua ja kiertelyä, noutopöytä ei paikkamerkkejä, ei alkoholia.

Mikä sinulla on merkittyjä istumapaikkoja vastaan?

Viikko sitten häissä oli paikkat merkitty. Ja otettu kaikki omalla tavalla huomioon. Esim. lapsille oli tehty!!tehtäväkirjoja, väritkynät ym. Jokaiselle vieraalle myös koku persoonallinen lause.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat. Vieraat tykkäsi myös.

Ei tykätty, sanoimme kyllä niin, koska on tapana valehdella, jotta kysyjälle ei tule paha mieli.

Vierailija
64/93 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni häät muutaman vuoden takaa. Niissä oli niin hyvä tunnelma. Juhlapaikka oli äärimmäisen kaunis, ja hyvällä maulla koristeltu. Vieraina sekä hääparin ystäviä että sukulaisia. Tunnelmaa loivat bestmanien, kaasojen ja parin vanhempien lisäksi ihanat sukulaistädit ja sedät, jotka osasivat pitää hauskoja ja koskettavia puheita ja aiheet vaihtelivat niin sulhasen lapsuudesta rakkauden syvinpään olemukseen.

En tiedä paljonko tästä oli apua ap:lle, koska omaa sukuaan ja perhettään ei varsinaisesti voi valita. Johonkin sukuihin on siunattu puhetaitoisia, laulutaitoisia yms, toisiin taas ei. Mutta kai pääasia kyseisissä häissä oli ystävällinen, lämmin ilmapiiri. Jokainen vieras halusi hääparille pelkkää hyvää, ja se kyllä välittyi.

Vierailija
65/93 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimpia häitä on olleet ne, joissa ei mennä kirkossa naimisiin, vaan lyhyt seremonia pidetään juhlapaikalla. Ei hääleikkejä. Lyhyitä puheita jaksaa kuunnella muutamia. Hyvää ruokaa, jälkiruokana kakun lisäksi muutakin pientä makeaa. Alkoholia/alkoholittomia juomia ilmaiseksi (ei tarvitse olla open bar, mutta muutama juoma edes). Väliaikoina vieraille jotain puuhattavaa, esim. ennen/jälkeen seremonian on ollut cocktail hour sillä välin, kun hääparista otetaan kuvia tms. Lapsettomuus on myös aina ollut positiivinen juttu! Näitä kaikkia häitä yhdistää myös se, että käytössä oli ulkopuolinen hääsuunnittelija/-koordinoija/seremoniamestari mikä lie, joka hoiti kaikki järjestelyt. Hääpari, kaasot, bestmanit, morsiusneidot sun muut saivat siis rauhassa keskittyä itse juhliin ja kaikki sujui mukavan soljuvasti.

Parhaissa häissä olemme olleet kirkossa. Molemmilla kerroilla papilta niin hyvä puhe, että sitä kehuivat hekin, jotka eivät muuten kirkkoon päin kallellaan olenkaan. Oli kyl myös sama pappi molemmissa.

Ja meillä lapset kuuluu isona osana häitä, kuten kaikkia juhlia. Lapset tietty poistuvat juhlista heille sopivaan aikaan. Nämä elämän juhlat ovat niitä, missä kuuluu näkyä ja kuulua elämän koko kirjo. Meillä ne eivät ole vain hyvät bileet.

Vierailija
66/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat häät.tottakai. Tanssimme aamuun asti. Hyvä ruoka ja juoma  ja iltapala-, Monen vuodenkin jälkeen tuttavat ovat sanióneet. että olivat ikimuistoiset. Me olimme rakastuneitaja emme piilottaneet onneamme. Hyvin sujuivat juhlat molempien suvulta.

Vierailija
67/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden häät Porissa. Ruoka oli hyvää ja ohjelmaa oli sopivasti. Häät olivat lämpimät ha tunnelmalliset, ei pönötetty. Iltabileissä oli hurjan hauskaa, musa hyvää, häävieraat kovia tanssimaan, juotavia riitti, iltaruokana pizzaa. Häävieraissa oli mukana ystäväporukkani, jonka kanssa on aina hauskaa. Muutkin häävieraat olivat puheliaita ja heidän kanssaan tuli hyvin juttuun, vaikkei ennakolta kaikkia tuntenutkaan. Kyllä ne ihmiset sen juhlan tekee, ei komeat puitteet.

Vierailija
68/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva hääpaikka, jossa oli mukava istuskella niin sisällä kuin ulkona. Huonokelikään ei olisi pilannut tunnelmaa.

Ruoka oli hyvää ja laadukasta. Alkuruuat buffetpöydästä. Pääruoka pöytiin tarjoiltuna. Etukäteen oli pitänyt valita kolmesta vaihtoedosta pääruoka. Illalla oli vielä iltapala.

Alkumaljat ja viinit ruuan kanssa tarjottiin. Muuten alkoholi omakustanteisesti juhlapaikan baarista.

Ohjemaa ei ollut paljon. Perus puheet, jotka pidettiin lyhyenä. Ei leikkejä, paitsi hääbingo johon sai osallistua jos huvitti. Bändi soitti musiikkia laidasta laitaan.

Ei turhaa odottelua. Kaikki oli sujuvaa ja viihtyisää ja rentoa.

Vierailija
69/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus lapsena isoissa ja kalliissa häissä, enkä oikein edes tajunnut. Tapahtui hotellissa ja vieraita oli useampi sata. Kaikki ei mahtuneet kirkkoon. Oltiin välillä kuin sillit suolassa, mutta ruoka oli hyvää ja sitä oli tosi paljon. Itse söin n. 10-vuotiaana seitsemän naudanliha pihviä tai paistisiivua.

Morsiamen isä oli varsinainen juttumies ja jutteli kaikille pitäen tunnelmaa yllä. Yllytti minua hakemaan lisää ruokaa kun olin niin pieni ja laiha. Koko mies oli niin innoissaan ja onnellinen, että luulin ensin hänen olevan sulhanen ja seuraavaksi saaneen lottovoitto.

Kun lapset tylsistyivät aikuisten juodessa enemmän iltaa kohden, meille vuokrattiin saunaosasto uima-altaalla vapaaseen käyttöön. Oli hauskaa.

Vierailija
70/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat häät oli ne, joissa ruoka tarjoiltiin pöytiin. Sai etukäteen valita muutamasta vaihtoehdosta, kala/liha, kasvis. Alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri. 

Vierailija
71/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa mukavissa ja vähemmän mukavissa häissä. Parhaissa häissä vierasmäärä on ollut kohtuullinen 50-70, eli kutsuttuna ne oikeasti tärkeät ihmiset. Tunnelma pysyy rennompana. Livebändiin kannattaa panostaa. Jotain ohjelmaa pitää olla, mutta ei liikaa. Seremoniamestarilla iso osuus. Hän huolehtii siitä, että tunnelma on rento ja kaikki tietää missä mennään. Itsellä ei ole lopputuloksen kannalta väliä tuleeko ruoka tarjoiltuna vai onko buffet.

Vierailija
72/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja istumapaikat pitää olla merkitty ja suunniteltu!!! Kerran olin ns paikattomissa häissä. Pöytään tuli vain vieraita ihmisiä. Kukaan ei puhunut mitään. Ilman merkittyjä paikkoja myös perhe voi joutua erikseen. Jos haluaa, että vieraat viihtyy, niin panosta istumajärjestykseen!

Vierailija
73/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla on paljon merkitystä, kivat häät oli sellaiset kesähäät jossa oli iso puutarhamainen piha jossa sai liikkua vapaasti. rennot häät,hyvä ruoka. ei alkoholia, hyvää musiikkia soi koko ruokailun ajan.sai valita oman istumapaikan sukulaisten kesken.noutoruokapöytä jossa sai valita mitä syö.

Vierailija
74/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat häät oli ne joissa vieraiden viihtyvyydestä oli huolehdittu viimeisen päälle, oli hyvää ruokaa ja juomaa riittävästi, hyvä bändi eikä mitään kiusallisia hääleikkejä.

Huonoimmat häät olivat ne joissa hääpari paistatteli keskenään jonkinlaisen sisäpiirin kanssa, ruuan ja ruokajuoman tarjoilu takkusi ja kakkukahvit tarjottiin puoli tuntia etuajassa ilmoitetusta jolloin suuri osa hääväestä oli pihalla. Loppuillasta oli tarjolla boolia ja muut juomat maksettiin itse, myös alkoholittomat. Joku vesikannu tai peräti mehua olisi ollut hyvä laittaa tarjolle, maksutta.

Vierailija
75/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut niissä vielä.

Omatkin häät sössi äiti ja anoppi. Ovat ystävystyneet ja sen jälkeen niistä vasta hirveitä tulikin. Ne jyrää kaiken yhteisellä päätöksellä. Häissä oli kaikkea mitä me ei haluttu, runsaasti ihan musiikista ja ruuasta lähtien. Muutama vieraskin oli kutsuttu ohi meidän. Meidän laskuun.

Vierailija
76/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet, lyhyet päivä häät.

Olivat alkottomat ja rauhalliset juhlat.

Hyvää ruokaa.

Olivat lämminhenkiset.

Eikä ylipitkät.

Oli oikein mukavaa.

Vierailija
77/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa häissä olen käynyt, mutta vain yhdet voin nostaa esiin oikeasti kivoina juhlina. Niissä ei ollut turhaa pönötystä, vaan tunnelma oli rento ja välitön. Ohjelmaan ei kuulunut mitään väkinäisiä leikkejä tms., saattoi ehkä olla jotain visailua siitä, miten hyvin osapuolet tuntevat puolisonsa, mutta ei niin että yleisöä olisi osallistettu leikkeihin.  Yksi hääparin ystävistä lauloi ja sulhasen oma bändi soitti ja juhlavieraat rokkasivat antaumuksella ikään katsomatta. Näissä häissä oli myös erityisruokavaliot huomioitu poikkeuksellisen hyvin ja hääpaikka oli ihanan tunnelmallinen, ei mikään kolkko vanha seurantalo tms.

Vierailija
78/93 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja istumapaikat pitää olla merkitty ja suunniteltu!!! Kerran olin ns paikattomissa häissä. Pöytään tuli vain vieraita ihmisiä. Kukaan ei puhunut mitään. Ilman merkittyjä paikkoja myös perhe voi joutua erikseen. Jos haluaa, että vieraat viihtyy, niin panosta istumajärjestykseen!

Mä olen ollut häissä jossa istumajärjestyksen oli suunnitellut morsian joka halusi tutustuttaa ihmisiä toisiinsa. Pieleen meni, muutamassa tunnissa ei kovin hyvin ehdi tutustumaan ja siellä sitten istuttiin väkinäisesti keskustellen häiden virallinen osuus. Loppuillasta sitten vaihdeltiin paikkoja kyllä.

Vierailija
79/93 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut häissä jossa istumajärjestyksen oli suunnitellut morsian joka halusi tutustuttaa ihmisiä toisiinsa. Pieleen meni, muutamassa tunnissa ei kovin hyvin ehdi tutustumaan ja siellä sitten istuttiin väkinäisesti keskustellen häiden virallinen osuus. Loppuillasta sitten vaihdeltiin paikkoja kyllä.

Ehdottomasti hyvin mietitty istumajärjestys! Muutenkin pöytien toimivuus kannattaa miettiä, ettei joku ole koko ajan noustessaan toisten tiellä jne.

Vierailija
80/93 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivoja häitä. Ei ikinä. Teille vaan sanotaan niin, koska se kuuluu hyviin tapoihin kehua ja kiitellä.

Mieti ihan tosissaan miten absurdia jos sanoisin häävieraana todelliset mielipiteeni häistä?!

"Että lähen nyt, onnea, olipa kyllä taas niin kokonaisvaltaisesti surkeat, tylsät, mauttomat kopiohäät ja vihasin pas.koja leikjejä, ruoka ja seura oli yhtä junttia kuin te itekkin - ja muutenkin, hitto miten ankeaa oli tulla kun oisin tosiaan halunnu tehä vähillä vapaillani jotain mukavampaa.. ja vielä rahaa kerjäsitte, ootte uskomatonta porukkaa, no onnea vaan ja toivottavasti tykkäätte halvimmasta mahdollisesta lahjastani..."

Kyllä tämäkin paketoidaan teille siten että feikkaan iloista ja kiitollista että sain tulla ja oli kyllä kertakaikkiaan hirmu ihanat häät, niin lämminhenkiset ja mahtavaa ruokaa jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä