Riittääkö 2 ja puol tl kuivahiivaa pizzataikinaan?
Käytin 3 dl vettä taikinaan siis. Kohoaako taikina 2,5 teelusikallisella kuivahiivalla?
Kommentit (9)
Laitan pelliseen taikinaa reilut 2 dl vettä ja 1, 5 tl kuivahiivaa. Loraus öljyä ja jauhot tuntuman mukaan. Tulee hyvä, ohut ja kaulittava pohja. Mutta tää riippuu siitä millaisesra tykkää, jos haluaa sellaisen paksun ja kuohkean ni sitten tietty enemmän hiivaa ja isompi taikina.
Joissaki ohjeissa käsketään laittaa 4 tl. Minun mielestä liikaa ja turhaa sekä epäterveellistä..
ap
Jos vettä on kolme desiä, niin kyllä siihen riittää vajaa teelusikallinen kuivahiivaa. Itse teen tuolla määrällä pitsataikinan kylmään veteen, kohoamisaika vaan pitää olla muutama tunti. Tulee hyvä pohja.
Riittää. Ja vaikka ilmankin saa tehtyä. Tai leivinjauheella. Mutta siis mikäs siinä epäterveellistä on?
Mä teen leivinjauheella. Joskus ilmankin. Miksi pizzapohjan tulee nousta kun sen tarkoitus on olla mahdollisimman ohut?
Pahentaa candidaa. Sokeri ja hiiva on kehossa olevan candidan herkkuruokia. Ja siten keho ainaisessa tulehdustilassa.
Candidan olemassaolon huomaa parhaiten sillo ku syö terveellisesti muutaman viikon, nii alkaa ilkeä puhdistusreaktio. Tulee ihottumaa jne vaikka mitä oireita.
Riittää! Minä laitan 3dl vettä, 6dl jauhoja ja 1/2 pss kuivahiivaa. Hyvin kohoaa ja hyvä taikina tulee.