Kerrospukeutuminen rulettaa näillä keleillä!!!
Olen lastentarhanopettaja pk-seudulta ja pakko panna ohjeen sana tännekin asiasta, jonka LUULISI olevan ihmisille itsestään selvä, mutta eipä vain ole.
Näillä säillä lapsi on paras kerrospukea päivähoitoon. Jos päivällä on tarhan pihalla aurinkoista ja 15 astetta lämpöä, se talvihaalari on aivan väärä vaate. Aamulla on kuitenkin vain pari astettta lämmintä. Toimivin ratkaisu on pukea lapselle ohutvuorinen välikausihaalari/tuulenpitävä puku ylle ja sen alle sisävaatteiden päälle pari riisuttavaa paitaa, esim. villaneule+fleece tai college+neule/fleece.
Nuo molemmat ovat varsinkin pienemmille tarpeen parin asteen lämmössä, mutta aamupäivällä toisen niistä voi jo jättää pois ja ip mahdollisesti molemmatkin.
Pointti on muunneltavuus. Talvihaalarista ei toppavuorta saa repimällä irti ja lapsi on sellaisessa ip ihan hiestä märkä, mikä ei ole terveellistä eikä lapsi jaksa leikkiäkään.
Tämä ystävällisenä kommenttina, kun taas tänä aamuna tuli muutama tenava hoitoon toppahaalarissa.
Kommentit (5)
Olen nätisti sanonutkin, että tämä talvihaalari on iltapäivällä jo liian kuuma. Mutta et uskokaan, miten herkkiä jotkut vanhemmat ovat kaikille kommenteille!
ap
No mutta hyvä tietää, ettei näin asia ole...eli kerrospukeutumaan vaan :)!!
Ja lapsen parasta ei ole hiessä kylpeminen iltapäivisin.
ap
minäkin mietin jo toppavaatteiden uudestaan käyttöönottoa kun eskarityttö (päiväkodissa) sanoi, että häntä ja kaveriaan lukuunottamatta kaikilla on vielä toppavaatteet! No, en kuitenkaan laittanut..
Mutta täytyy myöntää, että tuossa asiassa tarvittiin pk-väen opastusta.
Joten ap, kerro niille vanhemmille suoraan tuo ohjeesi, ei kai siitä kukaan loukkaannu!
Meinaan että niin kauan, kun lapset oli kotihoidossa, niin tuollaista ei välttämättä tule ajatelleeksi. Lapsen kanssa kun lähtee ulos itse juuri tiettynä ajankohtana ja pukee lapsen juuri siihen säätilaan sopivasti, eikä siis tarvitse keksiä sellaisia vetimiä lapselle päälle, jotka ovat MUUNNELTAVISSA pitkin päivää.